حقوق بازنشستگان | معوقات بازنشستگان

شرایط جدید گواهی کسر از حقوق بازنشستگان | صدور فیش جدید حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

​گواهی کسر از حقوق بازنشستگان و فیش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به آسانی از طریق سایت تامین اجتماعی قابل دریافت و دانلود است .

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

حقوق بازنشستگان ممکن است بسته به قوانین و مقررات هر کشور و نظام بازنشستگی متفاوت باشد اما در ایران حقوق بازنشستگان یکی از مسائل پر حاشیه و پر بحث هر دولت است.بنا به گفته افراد حقوق بازنشستگان در ایران ناچیز است و همیشه بازنشستگان شاکی هستند.تعیین حقوق بازنشستگان در ایران به عوامل بسیاری وابسته است.در ادامه به آخرین اخبار از حقوق بازنشستگان می پردازیم.

گواهی  کسر از حقوق بازنشستگان و فیش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به آسانی از طریق سایت تامین اجتماعی قابل دریافت و دانلود است و برای دریافت کسر از حقوق بازنشستگان نیازی به مراجعه حضوری نیست. در ادامه با ما همراه باشید با نحوه دریافت فیش حقوقی بازنشستگان و فیش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و همچنین آخرین جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۲ و ….

گواهی کسر از حقوق بازنشستگان به صورت غیرحضوری صادر می شوذ و اگر بازنشسته ای بخواهد صامن کسی شود و یا از تسهیلات بانکی استفاده کند به دریافت گواهی کسر از حقوق بازنشستگان نیاز دارد. در ادامه با اندیشه معاصر همراه باشید با جزئیات نحوه دریافت گواهی کسر از حقوق بازنشستگان امروز چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۲

دریافت نامه کسر حقوق بازنشسته تامین اجتماعی، کشوری و لشکری، آموزش و پرورش و وزارت نفت، سامانه مخصوص به خود را دارند و متقاضی، تنها در صورتی، موفق به اخذ آن خواهد شد که مراحل را به درستی طی کند و به سامانه مخصوص، مراجعه نماید.

از این رو، در این مقاله قصد داریم، سامانه و نحوه دریافت نامه کسر حقوق بازنشسته تامین اجتماعی، لشکری و کشوری، آموزش و پرورش و وزارت نفت را معرفی کرده و توضیح دهیم؛ سپس، بگوییم که نحوه ابطال این گواهی، به چه شکل بوده و یک نمونه گواهی کسر از حقوق بازنشستگان را ارائه نماییم.

به منظور رفاه حال بازنشستگان و وظیفه‌بگیران گرامی و کاهش مراجعه حضوری آنان به صندوق بازنشستگی کشوری و ذی‌حسابان دستگاه‌های دولتی و نیز تحقق دولت الکترونیکی، صندوق بازنشستگی کشوری، خدمات مربوط به ثبت درخواست و صدور گواهی/ضمانت کسر از حقوق را به صورت الکترونیکی انجام می‌دهد.

پس از ثبت درخواست و بررسی آن، کلیه فرایندهای اداری (تأیید یا عدم تأیید درخواست، ارسال گواهی برای متقاضی و اصالت‌سنجی گواهی به وسیله بانک) از طریق پیامک به شماره همراه متقاضی ارسال خواهد شد. گواهی‌ صادر شده از طریق پست به نشانی متقاضیان محترم فرستاده می‌شود.

حقوق بازنشستگان

شرایط عمومی صدور گواهی حقوق بازنشستگان

وضعیت پرونده متقاضی می بایست جاری باشد.

گواهی صرفا برای بازنشسته یا موظف صادر خواهد شد. در صورتی که موظف دختر باشد صرفا گواهی دریافت حقوق صادر می شود و تعهد کسر از حقوق صادر نخواهد شد.

مبلغ هر قسط گواهی مورد تقاضا، نمی تواند از سقف مجاز تعیین شده بیشتر باشد. سقف مجاز برای هر متقاضی برابر است با شصت درصد مبلغ حکم به کسر اقساط تسهیلات دریافتی از صندوق و دستگاه و همچنین کسر اقساط گواهی های قبلی صادر شده.

در مورد گواهی ضمانت، اطلاعات وام گیرنده باید به طور کامل وارد شود.

مبلغ خالص دریافتی متقاضی طبق فیش ارائه شده صندوق بازنشستگی باید حداقل ۵/۰۰۰/۰۰۰ ریال باشد.

سایت دریافت گواهی کسر از حقوق بازنشستگان

با توجه به اینکه برای بهره مندی از تسهیلات مختلف یا ضمانت از شخصی برای دریافت یک وام و مواردی از این دست، نیاز به گواهی کسر از حقوق تامین اجتماعی، لشکری و کشوری می باشد، اغلب مراجع و نهادهای بازنشستگی کشور، اقدام به راه اندازی سایت دریافت گواهی کسر از حقوق بازنشستگان نموده اند که در زیر، به تفکیک، آن ها را در خصوص بازنشستگان نهادهای مختلف، معرفی خواهیم کرد:

سایت دریافت نامه کسر حقوق بازنشسته تامین اجتماعی: این سایت، از طریق آدرس eservices.tamin.ir، در دسترس متقاضیان خواهد بود و علاوه بر امکان دریافت گواهی کسر از حقوق، دسترسی به خدمات سابقه یا پرداخت حق بیمه زنان خانه دار را نیز در اختیار افراد، می گذارد.

سایت دریافت نامه کسر حقوق بازنشسته کشوری: این سامانه، با جست و جوی آدرس www.sabasrm.ir، در دسترس متقاضیان خواهد بود و از دیگر خدمات و امکانات سامانه، می توان به دریافت فیش و حکم حقوقی و خدمات مربوط به بازنشستگان خارج از کشور، اشاره کرد.

سایت دریافت نامه کسر حقوق بازنشسته آموزش و پرورش: این سایت، از طریق آدرس gavahi.eamedu.ir، در دسترس معلمان بازنشسته آموزش و پرورش و فرهنگیان بازنشسته می باشد و به طور اختصاصی، در این زمینه، ارائه خدمت می نماید.

سایت دریافت نامه کسر حقوق بازنشسته شرکت نفت: این سامانه، با جست و جوی آدرس سایت سما sama.oipf.ir، در دسترس متقاضیان خواهد بود و از دیگر خدمات و امکانات آن، می توان به اعلام فوت و بازیابی رمز عبور فراموش شده، اشاره کرد.

سایت دریافت نامه کسر حقوق بازنشسته لشکری: سایت تامین اجتماعی نیروهای مسلح، از طریق آدرس esata.ir، در دسترس است اما، امکان دریافت گواهی کسر از حقوق، در آن، وجود ندارد و صرفا، می شود در آن، اصالت گواهی کسر از حقوق را بررسی نمود. دریافت نامه کسر از حقوق بازنشستگان لشکری، با مراجعه حضوری به نهاد صلاحیت دارد می باشد.

نحوه دریافت گواهی کسر از حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

همانگونه که توضیح دادیم، نحوه دریافت نامه کسرحقوق بازنشسته تامین اجتماعی، کشوری و لشکری، همچنین، بازنشستگان آموزش و پرورش و شرکت نفت، از طریق مراجعه به سامانه مخصوص آن ها، یا مراجعه حضوری به نهاد ذی صلاح می باشد که در این بخش از مقاله، قصد داریم درباره نحوه دریافت گواهی کسر از حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، ضمن یک راهنمای تصویری، صحبت کنیم.

در ابتدا، متقاضی که مشمول قواعد بازنشستگی تامین اجتماعی است، باید، به سایت سازمان تامین اجتماعی، به آدرس eservices.tamin.ir مراجعه کند و از صفحه ای همانند صفحه زیر، گزینه ورود به سامانه را انتخاب نماید.

سپس، فرد باید، نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کرده تا به پرتال خویش، دسترسی یابد.

در این گام، متقاضی باید، از بخش مستمری بگیران، گزینه درخواست گواهی و سپس، درخواست گواهی کسر از حقوق را انتخاب کند.

در این بخش، مشخصات فرد، نمایش داده می شود و باید، اطلاعات سازمانی که برای آن، قصد دریافت گواهی کسر از حقوق داشته را در کادرهای مربوطه وارد نماید و بر روی گزینه تایید نهایی و ثبت درخواست کلیک کند.

پس از این مرحله، متقاضی باید، باقی مراحل مربوط به ثبت درخواست دریافت نامه کسر از حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را طی نماید تا موفق به اخذ گواهی گردد. علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سایت سازمان تامین اجتماعی و خدمات غیر حضوری آن، می توانند نسبت به مطالعه مقاله زیر، اقدام کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان