یارانه جدید | ثبت نام یارانه جدید

شارژ کارت بانکی یارانه بگیران | اجرای مرحله جدید یارانه جدید دولت برای این دهک ها

معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که از هفدهم مرداد ماه خانوارهای دهک‌های اول تا سوم می‌توانند به اعتبار یارانه ماه بعد خود از کالابرگ الکترونیکی استفاده کنند.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 یارانه جدید به کمک‌های مالی یا منابع دولتی اطلاقی‌شود که به هدف کمک به افراد ضعیف‌تر جامعه، کاهش فقر و تسهیل دسترسی به خدمات اساسی ارائه می‌شود.نوعی از یارانه جدید  یارانه‌های غیرنقدی نیز وجود دارد که شامل کمک‌های مواد غذایی، سوخت، برق و... است.سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها (شناسا) در ایران مسئول تعیین و پرداخت یارانه جدید است.بر اساس سیاست‌های دولت، خانوارهایی که در شرایط اقتصادی ضعیف قرار دارند و درآمد کمتری دارند، مستحق دریافت یارانه جدید هستند.در ادامه به آخرین اخبار از یارانه جدید می پردازیم.

علیرضا عسگریان، معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از روز سه شنبه هفدهم مرداد ماه دهک‌های اول تا سوم و خانوارهای تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) می‌توانند به اعتبار یارانه ماه بعد خود از کالابرگ الکترونیکی استفاده کنند.

عسگریان در این خصوص اظهار داشت: دهک‌های اول تا سوم و خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی می‌توانند در صورت خرید ۲۰۰ هزار تومان از ۱۱ قلم کالای اساسی از اعتبار افزایشی ۱۲۰ هزار تومانی به عنوان یک مزیت بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به دیگر مزیت اجرای مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیک گفت: تأمین اعتبار جبران فاصله تورّمی نیز علاوه بر این مبلغ افزایشی تا پایان سال پیش‌بینی شده است.

عسگریان افزود: تاکنون ۹۳ هزار فروشگاه در سراسر کشور در قالب طرح ملّی کالابرگ الکترونیک، ۱۱ قلم کالای اساسی را برای دهک‌های تعیین‌شده توزیع می‌کنند.

معاون وزیر رفاه با اشاره به برنامه‌های دولت برای پوشش دهک‌های بعدی تأکید کرد: دولت مردمی سیزدهم برای کمک به تأمین سبد غذایی خانوارهای نیازمند این مهم را دنبال می‌کند.

عسگریان اظهار داشت: خانوارهای دهک اول تا سوم می‌توانند با مراجعه به برنامه کاربردی «شما» و وارد کردن کد #۱۴۶۳*۵۰۰*، ضمن اطلاع از میزان اعتبار، لیست نزدیک‌ترین فروشگاه‌ها را مشاهده کنند.

یارانه جدید

سایت ثبت‌ نام یارانه جدید جاماندگان​

ثبت‌ نام از افرادی که تاکنون از دریافت یارانه نقدی جا ماندند یا متقاضیان جدید یارانه نقدی هستند نیز همچنان ادامه دارد. این افراد می‌توانند با مراجعه به سایت ثبت‌ نام یارانه جاماندگان به آدرس https://my.gov.ir نسبت به ثبت‌نام خانوار خود اقدام کنند. 

 شیر کم چرب بطری، پنیر، تخم مرغ، گوشت مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج ایرانی، لبنیات (ماست پرچرب پگاه)، قند و شکر، حبوبات و گوشت منجمد گوساله ۱۱ قلم کالای اساسی در طرح کالابرگ الکترونیکی است. برای مشاهده جدول کالاهای اساسی می توانید به برنامه کاربردی "شما" (فارا) یا سایت shoma.sfara.ir مراجعه کنید.

در این مرحله فقط خانوارهای دهک‌های اول تا سوم و تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی می‌توانند از افزایش اعتبار ۱۲۰ هزار تومانی بهره‌مند شوند. چنانچه سرپرستان خانوار از کالابرگ الکترونیکی استفاده نکرده باشند رقم کامل یارانه برای ایشان قابل برداشت است و در صورت استفاده به همان میزان از یارانه خانوار کسر شده و باقی مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می شود.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی در مردادماه خبر داد. بر این اساس اگر خانوارها ۵۰ درصد مبلغ یارانه مرداد 1402 (۴۰۰ هزار تومان) خود را که معادل ۲۰۰ هزار تومان می‌شود صرف خرید کالابرگ کنند، ۱۲۰ هزار تومان اعتبار اضافه به ازای هر عضو خانواده در حساب سرپرست خانوار شارژ می‌شود و کل یارانه کمک معیشتی هر فرد به ۵۲۰ هزار تومان در ماه افزایش خواهد یافت.

در مرحله جدید طرح ملی کالابرگ الکترونیکی تمامی خانوارهای دهک‌های اول تا سوم به همراه خانوارهای تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) مشمول افزایش ۳۰ درصدی یارانه شدند.

بر اساس اطلاعیه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در این طرح یارانه افراد حداقل به میزان ۱۲۰ هزار تومان به‌صورت اعتباری افزایش یافته و در صورت افزایش احتمالی قیمت تورمی اقلام سبد، این مبلغ نیز دوباره افزایش خواهد یافت؛ به‌طوری که پرداختی خانوار تا پایان سال ثابت بماند.

استفاده از این طرح برای مشمولین کاملا اختیاری بوده و شرط تخصیص افزایش اعتبار و تثبیت قیمت استفاده حداقل ۲۰۰ هزار تومان از یارانه ۴۰۰ هزار تومانی خود برای خرید کالابرگ است، که پس از خرید ۲۰۰ هزارتومانی امکان استفاده ۱۲۰ هزار تومان واریزی جدید برای آن‌ها فراهم می‌شود که باید این مبلغ جدید را نیز از سبد خریداری نمایند.

در این اطلاعیه آمده است: بر اساس این طرح یک سبد ۱۱ قلمی برای تامین کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد (منطبق با نظر انستیتو تغذیه ایران) با قیمت‌های مبنا و برآورد تورم احتمالی تا پایان سال انتخاب شده است، به‌طوری که علاوه بر افزایش یارانه ۱۲۰ هزار تومانی، قیمت مبنا تا انتهای سال ثابت مانده و مابه‌التفاوت قیمت روز با قیمت مبنا از سوی دولت (از محل یارانه فعلی و یارانه جدید) جبران می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان