سهام عدالت | ثبت نام سهام عدالت

خبر مهم برای کسانیکه سهام عدالت ندارند | چگونه سهام عدالت جدید بگیریم؟

درباره اختصاص سهام عدالت به جاماندگان نیز همچنان هیات وزیران باید سبد قابل واگذاری از سهام مازاد خود را برای واگذاری در قالب سهام عدالت مشخص کند .

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 سهام عدالت یک برنامه اقتصادی و اجتماعی در ایران است که در دهه ۱۳۸۰ به منظور توزیع عادلانه ثروت و کاهش نابرابری‌های اقتصادی در جامعه شکل گرفت.سهام عدالت به صورت پروژه‌ای اجرا می‌شود و هر ساله سهامی از دارایی‌های دولتی به تمامی شهروندان ایرانی تعلق می‌گیرد.به طور کلی، سهام عدالت به معنای تخصیص بخشیز دارایی‌های دولتی به شهروندان است. سهام عدالت به صورت سهامی به شهروندان تعلق می‌گیرد و می‌توانند این سهام‌ها را به قیمت بازارروش یا نگهداری کنند.هدف اصلی سهام عدالت، کاهش نابرابری‌های اقتصادی و توزیع عادلانه ثروت است.

​سهام عدالت قابل فروش شد همچنین شرط جدید واریز سود سهام عدالت اعلام شد . درباره اختصاص سهام عدالت به جاماندگان نیز همچنان هیات وزیران باید سبد قابل واگذاری از سهام مازاد خود را برای واگذاری در قالب سهام عدالت مشخص کند . خبرم هم اما فروش سهام عدالت امکانپذیر شد سود سهام عدالت سال گذشته، در ۲ مرحله واریز شد و سهامداران منتظر واریز سود سهام عدالت ۱۴۰۲ و باقی‌مانده سود سهام عدالت سال ۱۴۰۱ هستند.

معاون سازمان خصوصی‌سازی گفت: سود شرکت‌های غیربورسی سهام عدالت به وسیله سازمان خصوصی‌سازی دریافت و از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی توزیع می‌شود.

آخرین اخبار و جزئیات درباره واریز سود سهام عدالت، ثبت‌نام سهام عدالت، نحوه اختصاص سهام عدالت به جاماندگان، مبلغ و واریز سود سهام عدالت جدید اعلام شد. خبرهای رسمی درباره سهام عدالت را در عرشه آنلاین بخوانید.

بهمن عبداللهی در مورد آخرین تصمیمات شورای عالی بورس در جلسه اخیر شورای عالی بورس که در سه شنبه 20 تیرماه برگزار شد، در مورد نحوه برگزاری مجامع شرکت‌های استانی سهام عدالت بعد از سه سال تلاش اتاق تعاون توانستیم در شورای عالی بورس به نتایج خوبی برسیم.

عضو شورای عالی بورس افزود: با مساعدت شورای عالی بورس، گرچه برخی از اعضا مخالفت داشتند اما به هر حال با حمایت وزیر امور اقتصادی و دارایی و مصوبه جمعی شورای عالی بورس، نتایج خوبی برای شرکت‌های استانی سهام عدالت به دست آمد و قرار شد اعضای شرکت‌های تعاونی سهام عدالت در مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی حضور پیدا کنند.

سهام عدالت

عضو شورای عالی بورس اظهار داشت: با مصوبه شورای عالی بورس، مقرر شد هر یک از شرکت‌های تعاونی شهرستانی سهام عدالت که حداقل 20 درصد از اعضای آن حضور داشته باشند، می‌توانند مجامع خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به شکل حضوری و الکترونیکی برگزار کنند، درحالی‌که حداقل 20 درصد اعضا حضور داشته باشند و بعد از انتخابات در مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی حضور داشته باشند.

عبداللهی اضافه کرد: در زمینه آیین‌نامه اجرایی شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی هم تصمیمات خوبی گرفته شد که شرکت‌های تعاونی سهام عدالت بتوانند در مجامع سرمایه‌گذاری استانی حضور پیدا کنند و دولت هم قرار شد نماینده شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت با سازوکاری معرفی کند.

وی در مورد اینکه برخی شرکت‌های سرمایه‌پذیر از عدم حضور نماینده سهام عدالت با وجود داشتن یک صندلی هیات مدیره در شرکت خود گلایه کردند، گفت: تاکنون سازوکار حضور نماینده سهام عدالت معلوم نبود و وقفه و خلأیی در مجامع شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت ایجاد شده بود که طبق مصوبه شورای عالی بورس مقرر شد حداکثر ظرف 3 تا 4 ماه آینده این خلأ برطرف شده و نمایندگان سهام عدالت در شرکت‌های سرمایه‌پذیر برای مجامع عمومی معرفی شوند.

عضو شورای عالی بورس در مورد اینکه چه زمانی نمادهای معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌‌گذاری عدالت باز می‌شود، اظهار داشت: قبل از باز شدن نماد معاملاتی باید مجامع شرکت‌های استانی برگزار، هیات مدیره مشخص و افزایش سرمایه آنها ثبت شود و بعد از آن امکان بازگشایی نمادهای معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری باز می‌شود.

عبداللهی گفت: البته سیاست این است که مردم در سهامداری عدالت باقی بمانند و سهام ارزنده خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نفروشند، اما باز شدن نماد معاملاتی شرکت‌های سهام عدالت 3 تا 4 ماه زمان خواهد برد.

سیاست‌گذار با هدف توزیع ثروت بین دهک‌های کم‌درآمد و میانی جامعه از سال 85 اقدام به واگذاری سهام عدالت به 6 دهک کم‌درآمد کرد که در این زمینه 49 میلیون ایرانی سهامدار عدالت شدند که بهای این سهام با ارزش اسمی یک میلیون تومان در آن زمان طی 10 سال از محل سود و عایدی این شرکت‌ها پرداخت شد و سهام عدالت در اردیبهشت سال 1399 آزادسازی شد. بعد از مرحله آزادسازی، شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت شکل گرفت و 30 میلیون از سهامداران عدالت که روش غیرمستقیم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انتخاب کرده بودند از این طریق سهامدار این شرکت‌ها شدند و 19 میلیون نفر از سهامداران عدالت هم روش مدیریت مستقیم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برگزیده بودند، اما در سال 99 با توجه به تقاضای مردم برای فروش سهام خود، باعث ریزش بازار و افت ارزش سهام عدالت با پرتفوی مناسب شد که بعد از آن مقام ناظر اقدام به بستن نمادهای معاملاتی شرکت‌های استانی کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان