حقوق بازنشستگان | واریز حقوق بازنشستگان

تیر خلاص مجلس به حقوق بازنشستگان | فرمول نهایی محاسبه حقوق بازنشستگی اعلام شد

فرمول محاسبه حقوق بازنشستگی اعلام شد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

حقوق بازنشستگان ممکن است بسته به قوانین و مقررات هر کشور و نظام بازنشستگی متفاوت باشد اما در ایران حقوق بازنشستگان یکی از مسائل پر حاشیه و پر بحث هر دولت است.بنا به گفته افراد حقوق بازنشستگان در ایران ناچیز است و همیشه بازنشستگان شاکی هستند.تعیین حقوق بازنشستگان در ایران به عوامل بسیاری وابسته است.در ادامه به آخرین اخبار از حقوق بازنشستگان می پردازیم.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه تاکید کرد: این کمیسیون با پیشنهاد دولت مبنی بر محاسبه حقوق بازنشستگی کارکنان دولت بر اساس ۵ سال آخر مخالفت کرد.

حمیدرضا حاجی‌بابایی با اشاره به بررسی موضوعات مربوط به بازنشستگان در لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: در حال حاضر ما قانون احکام دائمی را در اختیار داریم. در قانون احکام دائمی تاکید شده که مبنای محاسبه حقوق بازنشستگی کارکنان دولت بر اساس میانگین دو سال آخر باشد.

وی ادامه داد: از این رو دولت در بند (ژ) ماده ۲۹ لایحه برنامه هفتم توسعه پیشنهاد داده بود که مبنای محاسبه حقوق بازنشستگی کارکنان دولت ۵ سال آخر باشد که این مسئله به شدت حقوق کارکنان دولت را در بازنشستگی کاهش می‌داد.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه افزود: از این رو ما پیشنهاد حذف این ماده واحده را در جریان رسیدگی لایحه برنامه هفتم توسعه مطرح کردیم و کمیسیون با این موضوع موافقت کرد. بنابراین از این به بعد قانون قبلی در رابطه با حقوق بازنشستگان کارکنان دولت مبنا قرار خواهد گرفت و میانگین حقوق ۲ سال آخر کارکنان مبنای بازنشستگی آنها خواهد بود.

حقوق بازنشستگان

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در نشست با مسئولان کانون‌های بازنشستگی اعم از نیرو‌های مسلح و کشوری با اشاره به اصلاح حقوق و مزایای بازنشستگان برنامه هفتم گفت:  تا پایان برنامه هفتم یک همسان سازی و همترازی بین حقوق شاغلین و بازنشستگان را داشته باشیم.

 جوکار افزود: بازنشستگان نیز باید مانند سایر کارکنان از رفاهیات استفاده کنند و باید از این مزایا بهره‌مند شوند.

 وی افزود: مقرر شد با بانک‌های مختلف توافقاتی صورت بگیرد و وام قرض الحسنه در اختیار آنان قرار گیرد

 جوکار با اشاره به تشکیل شرکت تعاونی‌های فراگیر با حضور همه بازنشستگان گفت: معادن استان در اختیار این شرکت‌ها قرار گیرد و مزایایی که از معادن داریم شامل حال این قشر شود.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی افزود: جمع بندی نشست بخشی از ان در استان بود و بخشی از ان در مرکز خواهد بود که مقرر شد طی یکماه آینده پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی گفت: به دنبال مطالبه کانون‌های بازنشستگی استان یزد در خصوص مسائل و مشکلاتی که در رابطه با معیشت، بیمه، درمان و تسهیلات مورد نیاز دارند/ مجمع نمایندگان استان از آقای ترکی مدیر عامل سازمان بازنشستگی کشوری و آقای عیسی زاده رئیس فراکسیون بازنشستگی کشور دعوت به عمل آورد و جلسه مفصلی برگزار شد.

 میرمحمدی با اشاره به اجرای قانون همسانسازی حقوق بازنشستگان،ارتقای کمی و کیفی بیمه تکمیلی بازنشستگان ،بحث درمان و هزینه‌های دارو و تهسیلات قرض الحسنه افزود: مجلس پیگیری‌های متعددی انجام داده است و علی رغم اینکه در برنامه هفتم بحث همسان سازی حقوق از طرف دولت دیده نشد در کمیسیون اجتماعی به تصویب رسید و هم اکنون درصحن کمیسیون تلفیق برنامه و بودجه است

میرمحمدی عنوان کرد: مجلس همه گونه حمایتی از طرح‌ها و لوایحی که در خصوص حمایت از معیشت بازنشستگان باشد انجام خواهد داد

 میرهاشم موسوی (مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی) با اشاره به چالش‌های این سازمان و صندوق کارگران و بازنشستگان کارگری، به مسائل مطرح شده پیرامون این مجموعه در ارتباط با برنامه هفتم توسعه پرداخت.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه در رابطه با برنامه هفتم توسعه باید در یک جلسه پیرامون آن صحبت کنیم، گفت: نزدیک یکسال دوستان ما در دولت با بحث تنظیم این برنامه مشغول بودند و جلسات تخصصی در دولت نسبت به طراحی آن برگزار می‌شد که با حضور دوستان ما در تامین اجتماعی بود. جمع‌بندی دولت برنامه فعلی بود و مسیر خود را درحال طی کردن است.

وی افزود: اولین نکته‌ای که در رابطه با برنامه هفتم وجود دارد این است که رویکرد دولت و نگاه ما در برنامه هفتم این است که برنامه توسعه باید بتواند مسائل اساسی و چالش‌ها را در بحث تامین اجتماعی و صندوق‌ها هدف بگیرد. در بحث صندوق‌ها نیز چالش‌ها و مشکلات مشخص است و رویکرد برنامه در کلیت خودش بحث «مسئله محوری» را سرلوحه قرار داده است.

 بحث تجمیع صندوق‌ها در برنامه هفتم یک اظهارنظر کلی است و هم می‌تواند خوب و هم می‌تواند بد باشد. باید ببینیم اراده‌ای که در تجمیع صندوق‌ها وجود دارد در چه حد بوده و سازوکاری که درباره تجمیع صندوق‌های بازنشستگی مطرح است، چگونه خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان