سهام عدالت | ثبت نام سهام عدالت

خبر مهم برای کسانیکه سهام عدالت ندارند | واریز سود 10 میلیونی سهام عدالت با ثبتنام +کد دستوری

تخصیص رایگان صندوق‌های سهامی به ارزش ۱.۵ میلیون تومان برای متولدین ۳ ماهه سوم سال ۱۴۰۱ آغاز می‌شود.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 سهام عدالت یک برنامه اقتصادی و اجتماعی در ایران است که در دهه ۱۳۸۰ به منظور توزیع عادلانه ثروت و کاهش نابرابری‌های اقتصادی در جامعه شکل گرفت.سهام عدالت به صورت پروژه‌ای اجرا می‌شود و هر ساله سهامی از دارایی‌های دولتی به تمامی شهروندان ایرانی تعلق می‌گیرد.به طور کلی، سهام عدالت به معنای تخصیص بخشیز دارایی‌های دولتی به شهروندان است. سهام عدالت به صورت سهامی به شهروندان تعلق می‌گیرد و می‌توانند این سهام‌ها را به قیمت بازارروش یا نگهداری کنند.هدف اصلی سهام عدالت، کاهش نابرابری‌های اقتصادی و توزیع عادلانه ثروت است.

با اعلام وزارت اقتصاد از ۱۵ مرداد تخصیص رایگان صندوق‌های سهامی به ارزش ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار‌تومان برای متولدین مهر، آبان و آذر سال ۱۴۰۱ آغاز می‌شود. والدین نوزادان می‌توانند سه صندوق سهامی از میان ۳۵ صندوق موجود را برای سرمایه‌گذاری آینده فرزندان خود انتخاب کنند.

صندوق‌های سهامی  ETF از ابزارهای غیرمستقیم سرمایه‌گذاری در بورس هستند که توسط نهادهای مالی دارای مجوز از سازمان بورس مدیریت می‌شود، این صندوق‌ها با منابع سرمایه‌گذاران در بورس فعالیت کرده و بازدهی کسب می‌کنند. 

اما سهام عدالت که در سال‌های گذشته به بسیاری از ایرانیان اختصاص داده شد در واقع سهام برخی از شرکت‌های دولتی در بورس بود که انتخاب نحوه مدیریت آن به ۲ صورت مستقیم و غیر مستقیم(از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی) در اختیار افراد بود. 

با تصمیم دولت سهام رایگان برای نوزادان متولد ۱۴۰۱ و در آینده ۱۴۰۰ و ۱۴۰۲ در قالب صندوق‌های سهامی ETF است که تا ۲۴ سال امکان فروش آن نیست، مزیت صندوق ETF نسبت به سهام مستقیم مانند سهام عدالت در این است که صندوق‌های ETF طی ۲۴ سال سرمایه نوزادان را در بازار‌سرمایه به جریان می‌اندازد و بازدهی قابل توجهی کسب خواهد کرد. 

برای اطلاع کامل در خصوص نحوه و شرایط ثبت‌نام دریافت سهام رایگان متولدین ۳ ماهه سوم سال ۱۴۰۱ به همراه آموزش تصویری نحوه ثبت‌نام می‌توانید از طریق این لینک اقدام کنید، اما کدام صندوق سهامی ETF بهترین گزینه برای انتخاب است؟

انتخاب صندوق سهامی ETF بر عهده والدین نوزادان گذاشته است، والدین می‌توانند ۳ صندوق سهامی از ۳۵ صندوق لیست شده در سامانه خدمات دولت را انتخاب کنند. مهمترین ملاک برای انتخاب این صندوق‌ها می‌تواند بازدهی و رشد قیمت آنها در بلند‌مدت باشد. براساس عملکرد گذشته می‌توان پیش بینی کرد دو صندوق سهامی زیر گزینه‌ خوبی برای سرمایه‌گذاری بلند مدت باشد:

صندوق سهامی سرو: این صندوق همانطور که اشاره شد از صندوق‌های سهامی برتر بورس ایران است و ارزش آن طی ۴ سال ۱۲ برابر شده است، این صندوق همچنین ۱ هزار و ۴۰۰ هزار میلیارد تومان دارایی تحت مدیریت دارد. این صندوق توسط مشاور سرمایه‌گذاری ترنج به عنوان بزرگترین شرکت مشاور سرمایه‌گذاری ایران مدیریت می‌شود که ۸ صندوق از انواع مختلف سهامی، مختلط، درآمد ثابت و… دارد.

صندوق سهامی انار: این صندوق نیز از صندوق‌های برتر بورس از نظر بازدهی است، این صندوق طی یکسال گذشته با حدود ۶۸ درصد بازدهی یا سود داشته است، همچنین این صندوق در سال ۱۴۰۱ بالاترین بازدهی را در میان صندوق‌های ETF سهامی کسب کرده است.

والدین کودکان می‌توانند به صورت مستقل هم در صندوق‌های سهامی بورسی برای فرزندان خود سرمایه‌گذاری کنند، والدین می‌توانند با دریافت کد‌بورسی برای کودکان خود نسبت به خرید واحد‌های صندوق‌های سهامی سرو و انار از طریق سامانه‌های معاملاتی کارگزاری‌ها اقدام کنند.

سهام عدالت

زمان دقیق واریز سود سهام عدالت مشخص شد. سود سهام عدالت سال آینده چقدر می شود. افزایش سود سهام عدالت در سال آینده. آیا در تاریخ تعیین شده سود سهام عدالت واریز خواهد شد؟ مشمولان سود سهام عدالت چه کسانی هستند؟

جواد ایمان‌زاده، معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی آذربایجان شرقی درباره وعده مشاور رییس سازمان بورس درباره واگذاری سهام عدالت برای مددجویان بهزیستی اظهار داشت: قانون مربوط به تخصیص سهام عدالت به مددجویان بهزیستی وضع شده است ولی شیوه‌نامه اجرایی هنوز ابلاغ نشده است.

وی درباره فعالیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیکوکاری از طریق بورس در آذربایجان شرقی نیز گفت: زمانی که بورس رونق داشت کارگزاری‌ها در این خصوص اعلام آمادگی کردند و چندین صندوق نیکوکاری از طریق بورس ایجاد شد که سرمایه اولیه نیز توسط خیرین و خود آن‌ها تامین شده بود و جنب و جوش خاصی در این حوزه وجود داشت.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی آذربایجان شرقی ادامه داد:حتی در آن برهه زمانی جامعه معلولین نیزدوره های آموزشی مختلفی برای خانواده‌ها برگزار می‌کردند، ولی پس از ریزش سنگین بورس فعالیت‌ها در این حوزه کاهش یافت.

ایمان‌زاده خاطرنشان کرد: بهزیستی نیز به عنوان یک دستگاه دولتی اجازه ورود به این حوزه را ندارد و ما فقط می‌توانیم نقش تشویقی برای آموزش در این حوزه ایفا کنیم و نمی توانیم اجباری برای ایجاد جمعیت خیریه داشته باشیم.

همچنین فرگل صحاف، مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی نیز در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: در طول ۲۳ ماه دولت سیزدهم یک هزار و ۴۱۳ واحد مسکونی ساخته و ۱۷ هزار و ۶۴۰ مورد توانمندسازی پایدار از طریق ایجاد و پایدار کردن شغل انجام شده است.

وی ادامه داد: در این مدت میزان مستمری ۲۱۳ درصد افزایش یافته و ۱۸ هزار پشت نوبت به چرخه بهزیستی وارد شده‌اند و کل پشت نوبتی در آذربایجان‌شرقی صفر شده است. همچنین مراکز اورژانس اجتماعی استان بیش از ۳۲ هزار مشاوره حضوری و ۱۴۰ هزار مشاوره تلفنی انجام داده‌اند، و در مراکز مشاوره میزان حصول سازش زوجین خواستار طلاق، ۲۰ درصد است که بیشتر از نُرم کشوری می‌باشد.

وی ادامه داد: در مراکز نگهداری شبانه روزی ۲۶ هزار و ۱۰۲ نفر تحت مراقبت هستند و تعداد ارائه خدمات پیشگیری از معلولیت ۴۲۶ هزار و ۸۳۰ مورد بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان