یارانه معیشتی | واریز یارانه معیشتی

فوری/حساب سرپرستان خانوار پر پول شد | یارانه معیشتی مرداد 1 میلیون تومانی شد

اطلاعیه شماره ۲۳ سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، یارانه مرحله ۱۴۹ ( مردادماه ) از ساعت ۲۴ روز جمعه ۲۰ مرداد ماه قابل برداشت است.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 یارانه معیشتی در ایران یک برنامه دولتی است که به هدف کمک به خانوارهای ضعیف و نیازمند اجرا می‌شود. یارانه معیشتی در ایران به صورت نقدی اجرا می‌شود و مبلغی به عنوان یارانه به حساب خانوارهای مستحق واریز می‌شود. یارانه‌ معیشتی به صورت منظم و ماهیانه پرداخت می‌شوند و مبلغ آن بر اساس تعداد اعضای خانوار و شرایط اقتصادی آنها تعیین می‌شود.برنامه یارانه معیشتی در ایران تحت نظارت سازمان یارانه ها  قرار دارد و مستحقان یارانه معیشتی بر اساس شاخص‌های درآمدی و اقتصادی تعیین می‌شوند. 

یارانه کمک معیشتی مرحله ۱۴۹ مربوط به مرداد ماه ۱۴۰۲ به حساب سرپرستان خانوار مشمول دریافت یارانه واریز و از ساعت ۲۴ روز جمعه ۲۰ مرداد ماه قابل برداشت است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، در این اطلاعیه آمده است:

یارانه کمک معیشتی مرحله ۱۴۹ بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مطابق معمول، به حساب سرپرستان خانوار واریز و از ساعت ۲۴ روز جمعه ۲۰ مرداد ماه قابل برداشت است.

چنانچه سرپرستان خانوار از کالابرگ الکترونیکی استفاده نکرده باشند رقم کامل یارانه برای ایشان قابل برداشت است و در صورت استفاده به همان میزان از یارانه خانوار کسر گردیده و باقی مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می شود.

اطلاعات دریافتی این سازمان از مجری طرح کالابرگ الکترونیکی (وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) سرپرستان خانوار دهک های ۱-۳ در صورتیکه ۸۰ درصد از مبلغ کل یارانه هر فرد خانوار را به صورت کالابرگ مصرف کرده باشند مشمول دریافت باقی مانده مبالغ یارانه و افزایش ۲۰ درصدی بوده و برای ایشان قابل برداشت خواهد بود.

در صورتیکه سرپرستان خانوار پیش از این نسبت به دریافت تسهیلات قرض الحسنه ۱۰ میلیون ریالی دوم کرونا اقدام نموده‌اند، باقی مانده اقساط وام کرونا این تسهیلات از مبلغ واریزی به حساب آنان کسر خواهد شد.

همچنین سرپرستان خانواری که تسهیلات اعزام به عتبات عالیات (اربعین) را دریافت نموده اند اقساط وام اربعین به نسبت بعد خانوار از حساب ایشان کسر خواهد شد.

سرپرستان خانواری که یارانه نقدی آنها در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱قطع شده بود و درخواست بازبینی در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت کرده بودند، چنانچه در بازبینی انجام شده توسط وزارت رفاه تا پایان سال ۱۴۰۱جزو دهک‌های اول تا نهم قرار گرفته باشند، مبالغ مسدودی در حساب سرپرستان خانوار رفع انسداد و قابل برداشت خواهد بود. ضمناً مبالغ مسدودی در حساب بانکی سرپرستان خانوار معترض محذوفی که تا پایان سال ۱۴۰۱ مورد تایید وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی قرار نگرفته و دهک دهم باشند به حساب سازمان هدفمندسازی یارانه ها برگشت داده شد.

یارانه معیشتی

معاون وزیر کار و رفاه ضمن تشریح آغاز مرحله جدید طرح کالا برگ الکترونیک و افزایش ۱۲۰ هزار تومانی اعتبار یارانه (۵۲۰ هزار تومان) سه دهک اول درآمدی گفت: این اعتبار ۱۲۰ هزار تومانی از دهم مرداد در حساب این دسته از مشمولان وجود دارد اما شرط استفاده از آن، خرید ۲۰۰ هزار تومان از مبلغ یارانه به صورت کالا و از سبد اعلامی(۱۱ قلم کالا) است که هنگام خرید این رقم آزاد و باز می شود و مردم یکماه فرصت استفاده از آن را دارند.

به گزارش ایسنا، علیرضا عسگریان با حضور در شبکه خبر ضمن اعلام آغاز مرحله جدید طرح کالا برگ الکترونیک گفت: قرار است مبنای قیمتی سبد کالایی که شامل ۱۱ قلم اعلامی می‌باشد، ثابت و با قیمت سال ۱۴۰۱ محاسبه شود. مقرر شده تورم سفره مردم توسط دولت جبران شود لذا مرحله جدید طرح در مرداد و شهریور ماه اجرا می‌شود که بر اساس آن ۱۲۰ هزار تومان به یارانه سه دهک اول درآمدی اضافه می‌شود که البته فرصتهایی در این زمینه ایجاد شده است.

وی با تاکید بر اینکه دولت در صدد حفظ این سبد با نرخ سال گذشته و جبران افزایش قیمت هاست ادامه داد: با اجرای این طرح مواد مغذی مورد نیاز سلامتی مردم تامین می‌شود که شامل پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و ریزمغذی‌ها می‌شود و استاندارد شده توسط انستیتو تغذیه‌ای ایران است. هدف این است تا مردم تحت هر شرایطی برای استفاده از این سبد گرایش پیدا کنند.

عسگریان با بیان اینکه این سبد از این جهت مهم است که سعی شده در هر شرایط خاص تحریمی و تورمی نیازهای غذایی مردم را تامین کند  با تاکیدی دوباره بر اینکه هم اکنون قیمت این سبد کالایی مشمول ۱۱ قلم برای ۳ دهک اول درآمدی ثابت شده است عنوان کرد: در طرح دو هفته گذشته سقف تورمی این سبد و ۱۱ قلم برداشته شد به این معنا که اگر قیمت سبد در سال گذشته فرضا ۵۰۰ هزار تومان بوده،  امروز همان سبد را باید ۷۳۰ هزار تومان بپردازیم که مابه‌التفاوت این افزایش قیمت را دولت جبران می‌کند یعنی مستقیم به فروشنده پرداخت و دیگر از جیب مردم نمی رود.

سامانه پیگیری یارانه معیشتی

سامانه حمایت معیشتی به آدرس سایت hemayat.mcls.gov.ir توسط وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی به منظور سر و سامان دادن به وضعیت متقاضیان دریافت یارانه  و جاماندگان حمایت معیشتی راه اندازی شده است. در این نوشتار راهنمای ورود به سایت حمایت معیشتی و ثبت خانوار جدید را ارائه خواهیم کرد.

در سال های گذشته به منظور کمک به مردم در برابر تورم موجود در کشور، اقدام به اجرای طرح هدفمندسازی یارانه ها توسط دولت شد. سامانه درخواست یارانه و کمک حمایت معیشتی دولت هم به همین منظور راه اندازی شد.  طبق این طرح به هر عضو از خانوارها مبلغی به عنوان یارانه تعلق می گرفت. در ادامه تغییراتی در این طرح به وجود آمده و مقرر شد که افراد با توانایی مالی بالا از این طرح خارج گردند. به همین دلیل، در چند مرحله یارانه برخی افراد و گروه ها حذف گردید. در ادامه طرح یارانه معیشتی تنها برای برخی دهک های پایین بارانه بگیر اجرا شد. پس یک گروه از مخاطبان سایت ثبت نام یارانه معیشتی سال ۱۴۰۱ افرادی هستند که در بازه های مختلف به اشتباه یارانه شان قطع شده است. این افراد با ثبت نام سامانه حمایت معیشتی می توانند نسبت به انجام اعتراض و دریافت این یارانه اقدام نمایند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان