یارانه نقدی | واریز یارانه نقدی | افزایش یارانه نقدی

واریز یارانه نقدی 2 میلیون تومانی برای این افراد؛ امشب | یارانه نقدی مرداد ماه در حساب سرپرستان

در مرحله جدید طرح ملی کالابرگ الکترونیکی خانوارهای دهک‌های اول تا سوم و تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی می‌توانند از افزایش اعتبار ۱۲۰ هزار تومانی بهره‌مند شوند.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

یارانه نقدی به عنوان یک بخش از سیاست‌های دولتی برای کمک به خانوارهای کم درآمد و آسیب‌دیده استفاده می‌شود. یارانه نقدی در ایران به عنوان یک برنامه به نام "همیاری" شناخته می‌شود.این برنامه توسط سازمان تأمین اجتماعی ایران برگزار می‌شود و مبلغ یارانه نقدی به حساب خانوارهای مستحق واریز می‌شود.مبلغ یارانه نقدی همیاری در طول سال‌ها تغییر کرده است و بسته به شرایط اقتصادی و تصمیمات دولت، ممکن است مقدار آن در هر دوره متفاوت باشد.در ادامه به آخرین خبر از یارانه نقدی می پردازیم.

در مرحله جدید طرح ملی کالابرگ الکترونیکی تمامی خانوارهای دهک‌های اول تا سوم به همراه خانوارهای تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) مشمول افزایش ۳۰ درصدی یارانه شدند.

بر اساس اطلاعیه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در این طرح یارانه افراد حداقل به میزان ۱۲۰ هزار تومان به‌صورت اعتباری افزایش یافته و در صورت افزایش احتمالی قیمت تورمی اقلام سبد، این مبلغ نیز دوباره افزایش خواهد یافت؛ به‌طوری که پرداختی خانوار تا پایان سال ثابت بماند.

استفاده از این طرح برای مشمولین کاملا اختیاری بوده و شرط تخصیص افزایش اعتبار و تثبیت قیمت استفاده حداقل ۲۰۰ هزار تومان از یارانه ۴۰۰ هزار تومانی خود برای خرید کالابرگ است، که پس از خرید ۲۰۰ هزارتومانی امکان استفاده ۱۲۰ هزار تومان واریزی جدید برای آن‌ها فراهم می‌شود که باید این مبلغ جدید را نیز از سبد خریداری نمایند.

در این اطلاعیه آمده است: بر اساس این طرح یک سبد ۱۱ قلمی برای تامین کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد (منطبق با نظر انستیتو تغذیه ایران) با قیمت‌های مبنا و برآورد تورم احتمالی تا پایان سال انتخاب شده است، به‌طوری که علاوه بر افزایش یارانه ۱۲۰ هزار تومانی، قیمت مبنا تا انتهای سال ثابت مانده و مابه‌التفاوت قیمت روز با قیمت مبنا از سوی دولت (از محل یارانه فعلی و یارانه جدید) جبران می‌شود.

این اطلاعیه می‌افزاید: به موجب این طرح، اعتبار کالابرگ برای همه یارانه‌بگیران از یک ماه قبل واریز می‌شود، اما برای سه دهک اول تا سوم و خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره)، علاوه بر اعتبار موجود یعنی ۴۰۰ هزار تومان، ۳۰ درصد اعتبار اضافی به مبلغ ۱۲۰ هزار تومان واریز می‌شود و در صورت افزایش احتمالی قیمت سبد مبنا نیز مبلغ یارانه بدون سقف افزایش یافته به‌طوری که پرداختی خانوار ثابت بماند

۱۱ قلم کالای اساسی شامل برنج، گوشت منجمد گوساله، حبوبات، شیر کم‌چرب، پنیر، ماست دبه ۲/۵ کیلویی، مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند و شکر جهت عرضه به خانوارها پیش‌بینی شده است که این اقلام با حجم مشخص‌شده و قیمت میانگین سال ۱۴۰۱ عرضه خواهد شد.

همه خانوارهای مشمول طرح کالابرگ می‌توانند برای اطلاع از فروشگاه‌های متصل به سامانه و باقیمانده اعتبار خود، برنامه شبکه ملّی اعتبار «شما» به نشانی http://shoma.sfara.ir را نصب یا کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* را شماره‌گیری کنند.

۱۰ فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ و بیش از ۸۴ هزار فروشگاه خُرد و در مجموع ۹۳ هزار پایانه در سطح شهر و روستا متصل و در حال ارائه خدمت کالابرگ الکترونیکی هستند.

یارانه نقدی

وی درباره برنامه دولت برای رفع فقر مطلق بیان کرد: برای رفع فقر مطلق بر اساس دستور رئیس‌جمهور جلسات متعددی برگزار شده و ما بررسی می‌کنیم چه تعداد فقیر مطلق داریم؛ البته بخشی از فقر مطلق با افزایش یارانه که در دستور کار دولت هست و اعلام می‌شود، کاهش می یابد.

این خانواده‌ها می‌گویند مبالغ کسر‌شده از حساب آنها ارقام متفاوتی دارد. برخی ارقام کسر‌شده را بین 300 تا 600 هزار تومان اعلام می‌کنند و برخی دیگر این عدد را تا دو میلیون تومان هم می‌گویند. پیگیری «شرق» از سازمان هدفمندی یارانه‌ها حاکی از آن است که این ادعا صحت دارد و مبلغ کسر‌شده از حساب این خانوار به تعداد افراد خانواده ارتباط دارد و مربوط به یک نوبت واریز یارانه است.

این سازمان توضیح می‌دهد که در اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد سال گذشته که ارز چهارهزارو 200 تومانی کالاهای اساسی حذف شد، بنا بر این بود که مابازای حذف ارز چهارهزارو 200 تومانی برای هر نفر 300 هزار تومان یارانه واریز شود و یارانه دهک‌های ضعیف‌تر تا 400 هزار تومان می‌رسید، اما برخی خانواده‌هایی که از نظر وزارت کار پردرآمد تشخیص داده شده بودند از فهرست یارانه‌بگیران خط خوردند. با‌این‌حال، این موضوع موجب اعتراض شمار زیادی از حذف‌شدگان شد و دولت اعلام کرد که معترضان درخواست تجدیدنظر و بررسی دوباره کنند.

سازمان هدفمندی یارانه‌ها توضیح می‌دهد که بنا بر درخواست ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری، نوبت اول یارانه 300 هزار تومانی برای تمام ایرانیان واریز شد و معترضان به دهک‌بندی وزارت کار هم مشمول این قاعده شدند، اما یارانه واریزی در آن زمان قابل برداشت نبود. بنا بر اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها، نتیجه بررسی اعتراضات به دهک‌بندی وزارت کار تا پایان سال 1401 طول کشید و این سازمان در اعتراض به بلوکه‌شدن منابع خود در حساب بسیاری از معترضان به دهک‌بندی درآمدی، خواهان تعیین تکلیف سریع‌تر این موضوع شد. حالا با ردشدن اعتراض بسیاری از خانواده‌های ایرانی، دولت به سازمان هدفمندی یارانه‌ها اجازه داده است اولین یارانه 300 هزار تومانی را از حساب غیرمشمولان بردارد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان