از این میوه پاییزی پرطرفدار برای درمان کبد چربتان غافل نشوید

خرمالو یک میوه پاییزی سرشار از خاصیت است که یکی از مهم ترین و موثرترین خواص آن برای بیماران کبدی می باشد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

آیا خرمالو برای کبد مفید است؟

بله. خرمالو میوه ای است که دارای لوتئین، آستاگزانتین، بتاکاروتن و بتا کریپتوکسانتین می باشد. در مطالعات انجام شده روی جوندگان، محققان به این نتیجه رسیدند که بتا کریپتوکسانتین موجود در خرمالو بیماری کبد چرب را معکوس میکند و اثر درمانی روی آن دارد.

ترکیبات موجود در خرمالو همچنین التهاب و مقاومت به انسولین را کاهش داد.

همچنین کاروتنوئیدها که یکی دیگر از ترکیبات موجود در خرمالو است، برای سلامت چشم و قلب حیاتی هستند.

خرمالو منبع عالی ویتامین C است که یک آنتی اکسیدان است که بیماری های کبدی همچون فیبروز کبد را بهبود می بخشد. ویتامین سی از ویتامین های مفید برای کبد است که در سلامت و تقویت کبد نقش مهمی ایفا می کند چرا که برای ترمیم زخم های سلول های بدن از جمله کبد بسیار مهم باشد.

خواص خرمالو برای کبد

فواید خوردن خرمالو

در این مورد کامل در مطلب قبلی توضیح دادیم و اینجا به شکل مختصر میگوییم که خرمالو منبع خوبی از ویتامین های A و C و همچنین منگنز است که برای سلامت بدن و فعالیت اعضای مهم آن، حیاتی است. خرمالو همچنین دارای آنتی اکسیدان های دیگری است که به کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های جدی از جمله سرطان و سکته کمک می کند.

عوارض جانبی میوه خرمالو

خرمالو با مصرف متعادل عوارض جانبی جدی ندارد. با این حال، برخی از افراد ممکن است به این میوه ها حساسیت داشته باشند و علائم ناراحتی معده، حالت تهوع، یا در شرایط سخت، حتی شوک آنافیلاکتیک را نشان دهند و از این رو باید از خوردن خرمالو خودداری کنند.

منبع: نمناک
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان