این دردهای جسمی نشانه بروز آلزایمر هستند

اگر درد خاصی در بدن شما ایجاد شد برای پیشگیری از بیماری ها حتما به پزشک مراجعه کنید. نوعی درد بدن وجود دارد که نشانه بیماری آلزایمر می باشد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

آلزایمر و دردی که تمام بدن را فرا میگیرد

اگر احساس کردید که درد در کل بدنتان پخش شده، احتمال ابتلا به آلزایمر در شما بالاتر است. مطالعه ای جدید در این باره ارتباط بین درد بدن و آلزایمر را به اثبات رساندند و محققان بیش از 2400 شرکت کننده را در یک آزمایش قرار دادند، جزئیات جسمانی آن ها را ارزیابی کردند و این مطالعات بین سال های 1990 تا 1994 روی آنها انجام شد. سپس آن ها را به سه گروه از لحاظ درد تقسیم کردند. درد پخش شده در کل بدن؛ درد مفصلی و بدن بدون درد.

درد پخش شده به عنوان دردی شناخته می شد که در قسمت بالا و پایین کمر، چپ و راست بدن، جمجمه یا فرق سر، دنده و ستون فقرات وجود داشت. در این مطالعات افرادی که این درد ها را احساس می کردند، 47 درصد احتمال بیشتری برای ابتلا به بیماری آلزایمر داشتند.

درد پخش شده در کل بدن همچنین عامل خطر برای دیگر انواع مشکلات حافظه و سکته است. افرادی که این درد را داشتند، نه تنها در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری آلزایمر بودند، بلکه طبق مطالعات، این نوع درد 43 درصد افزایشِ احتمال ابتلا به تمام انواع بیماری های ذهنی و جنون و 25 درصد احتمال بیشتری برای سکته را نشان می داد. البته این مطالعه مشاهده ای بود اما لزوماً ثابت نمی کند که این درد باعث ایجاد این مشکل شده باشد اما یک رابطه واضحی بین آن ها مشاهده می شود.

آلزایمر و درد

خطر افراد بالای 65 سال بیشتر است

اگر افراد بالای 65 سال این درد را تجربه کنند، در معرض خطر بیشتری هستند. محققان عوامل خطر را برای افراد بالای 65 سال بررسی کرده اند و مشاهده کردند که احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر و سکته در این گروه بیشتر است.

افرادی که بالای 65 سال سن دارند و این درد را تجربه می کنند، 48 درصد احتمال بیشتری برای ابتلا به آلزایمر و 54 درصد احتمال بیشتر برای سکته دارند و هر چقدر که سن بالاتر برود، این احتمال بیشتر می شود.

عوامل خطر آلزایمر

این درد همیشه نشانه آلزایمر نیست

این درد همچنین ممکن است مشکلات دیگر را هم نشان دهد. طبق نظر محققان، این درد ممکن است مشکلات دیگری مثل خستگی، مشکلات فیزیولوژیک، روانی و مشکلات تمرکز را هم نشان دهد. سندروم روده بیقرار، دیابت و بیماری های کلیوی هم در این سطح قرار می گیرند.

خطر مرگ و میر بر اثر سرطان و بیماری قلبی نیز در این افراد بیشتر است. افرادی هم که سبک زندگی غلط مانند فعالیت فیزیکی کم و رژیم غذایی ضعیف دارند، بیشتر در معرض خطر قرار می گیرند.

منبع: نمناک
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان