راز چینی ها برای نداشتن شکم و تناسب اندام

در این مطلب، به ۸ اصل در تغذیه چینی پرداخته‌ایم که هدف از به‌کار بستن آنها، حفظ تناسب اندام است. مردم چین هنگام صرف غذا در مورد مسائل ناراحت‌کننده و استرس‌آور صحبت نمی‌کنند؛ برای اینکه مواد غذایی به‌خوبی هضم شوند.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

مردم چین بعضی اصول را در تغذیه خود به‌طور جدی رعایت می‌کنند که هدف آن توانایی تغییر شکل و جذب مواد غذایی است تا سطح انرژی افزایش پیدا کند و میزان مواد زائد کمتر شود. این اصول زمینه‌ساز حفظ تناسب اندام خواهند بود.

در ادامه این مطلب، به ۸ اصل در تغذیه چینی پرداخته‌ایم که هدف از به‌کار بستن آنها، حفظ تناسب اندام است. این اصول عبارتند از:

جویدن کامل غذا

هضم غذا از دهان آغاز می‌شود. هر ماده غذایی که به‌خوبی جویده شود، فشار و کار کمتری به سیستم گوارش وارد می‌کند و در نتیجه مقدار انرژی بیشتری در معده و طحال ذخیره می‌شود.

مصرف غذا‌های گرم و پخته

غذا‌های سرد و خام نیاز مصرف انرژی بیشتری را به طحال و کلیه‌ها تحمیل می‌کنند تا این ترکیبات غذایی تغییر شکل پیدا کنند. در نتیجه این اندام‌ها دچار خستگی می‌شوند و احتمال تجمع مواد نیز افزایش پیدا می‌کند.

غذا خوردن در کمال آرامش

مردم چین هنگام صرف غذا در مورد مسائل ناراحت‌کننده و استرس‌آور صحبت نمی‌کنند. برای اینکه مواد غذایی به‌خوبی هضم شوند، لازم است غذا خوردن در محیط آرام و به‌دور از تلویزیون، استرس، سروصدا و دیگر مسائل ناراحت‌کننده باشد.

رعایت نظم غذایی

صرف سه وعده غذای کامل و در ساعت مشخص برای جلوگیری از تمایل به تنقلات بسیار مهم است. در فواصل بین وعده‌های غذا، معده و روده‌ها هضم را به پایان رسانده و برای وعده بعدی آماده می‌شوند.

دست‌کشیدن از غذا پیش از سیری

مسلما زمانی که معده کاملا پر شود به‌سختی می‌تواند فرایند هضم را انجام دهد. همواره توصیه می‌شود پیش از احساس سیری کامل و زمانی که تقریبا سه‌چهارم معده پر می‌شود، دست از غذا خوردن بکشید. چینی‌ها به رعایت این اصل پایبند هستند.

اهمیت به صرف صبحانه

پس از چند ساعت گرسنگی شبانه، صرف صبحانه کامل برای تامین انرژی مورد نیاز بدن ضروری است تا ریزمغذی‌های مورد نیاز بدن تامین و از احساس ضعف نزدیک ظهر جلوگیری شود. افرادی که تمایل به صرف صبحانه ندارند در وهله اول باید توجه کنند که شام سنگین و دیروقت میل نشود. اگر باز هم بی‌اشت‌هایی در ساعات اول صبح وجود دارد باید میان‌وعده سالم و مغذی برای زمانی که احساس گرسنگی ایجاد می‌شود، در نظر گرفته شود.

ناهار زودهنگام و سبک 

ناهار یکی از وعده‌های مهم غذایی است که نباید خیلی دیروقت میل شود، زیرا توانایی گوارش طی ساعات صبح و نزدیک ظهر بهتر و قوی‌تر است. ناهار باید کامل، مغذی و نسبتا سبک باشد، زیرا غذای سنگین فشار زیادی به سیستم گوارش وارد می‌کند و باعث احساس خستگی در هنگام بعدازظهر خواهد شد.

شام مغذی و سرشب

برای اینکه سیستم گوارش فرصت هضم غذا را داشته باشد باید شام نهایت در ساعت ۸ شب میل شود. البته شام نباید خیلی سنگین باشد، زیرا مصرف انرژی در شب کم است و انرژی اضافی در بدن ذخیره می‌شود. شام مختصر نیز توصیه نمی‌شود چراکه احتمال گرسنگی نیمه‌شب و تمایل به ریزه‌خوری افزایش پیدا می‌کند.

منبع:فرارو

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان