چه کسی بازی بین ایران و آمریکا را داوری میکند؟

قضاوت دیدار فوق العاده حساس ایران و آمریکا به یک داور ۴۵ ساله اسپانیایی سپرده شده است

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

فدراسیون جهانی فوتبال داور باتجربه‌ای را برای قضاوت بازی ایران و آمریکا، انتخاب کرده است. آنتونیو میگوئل متئو لاهوز ۴۵ ساله، دیداری را سوت خواهد زد که نه فقط به خاطر مسائل غیرفوتبالی، بلکه به دلیل شرایط جدول گروه B، حساسیت فوق‌العاده زیادی دارد.

این داور اهل اسپانیا  از سال ۲۰۰۸ مسابقات لالیگا را قضاوت می کند. اوکه  همچنین یک داور بین‌المللی با تجربه به حساب می آید، در جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ ، جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ و جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را قضاوت کرده است.

این داور اسپانیایی، برای فوتبالدوستان ایرانی به خاطر سابقه قضاوتش در چند ال‌کلاسیکو، چهره شناخته‌شده‌ای محسوب می‌شود اما او به جز سوت زدن تقابل بارسلونا و رئال مادرید در چند مقطع، بازیهای مهم دیگری را هم سوت زده که مهمترین آن قضاوت فینال لیگ قهرمانان در سال ۲۰۲۱ بوده است. دیداری که بین منچسترسیتی و چلسی برگزار شد و حتما در جریان هستید که چلسی این تقابل تمام انگلیسی را برد.

قضاوت بازی ایران و امریکا، دومین قضاوت متئو لاهوز در جام جهانی ۲۰۲۲ است و او چند  روز قبل بازی سنگال و قطر در گروه A را هم سوت زد که با برتری ۱-۳ سنگال به پایان رسید.لاهوز که آخرین جام جهانی خود را سپری می کند، در این دیدار ۶ بار از کارت زرد خود استفاده کرد.

این داور اهل آلخیمیا  ده آلفارا خیلی راحت از کارت های زرد و قرمز خود استفاده می کند و داور بسیار سخت گیری است. او همچنین در طول بازی خیلی زیاد حرف می زند و بین فوتبالی ها به داور پرحرف شهره است که در نوع خودش عجیب به نظر می رسد.

 

منبع: خبر ورزشی
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان