پیش‌بینی وضعیت آب و هوای تهران و شهرهای دیگر فردا

پیش‌بینی وضعیت آب و هوای تهران فردا ۶ آذر ماه ۱۴۰۱ نشان می‌دهد آسمان نیمه آفتابی و حداکثر دما ۱۷ درجه سانتیگراد خواهد بود.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 آسمان تهران امروز آفتابی و در برخی ساعات ابری پیش‌بینی شده است و دما در طول شب از نه درجه به مرور و در طول روز به هفده درجه می‌رسد. آب و هوای تهران امروز علی‌رغم بارندگی همچنان در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

به گزارش فرارو؛ بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی؛ پایداری دمای هوا تا فردا یکشنبه (۶ آذر ماه) پیش‌بینی می‌شود و سپس از روز دوشنبه (۷ آذرماه) شاهد روند کاهشی دمای هوای تهران خواهیم بود.

آسمان تهران فردا (۶ آذر ماه) نیمه آفتابی با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد و طی روز دوشنبه (۷ آذر ماه) آفتابی و در برخی ساعات ابری با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد و برای روز سه‌شنبه (۸ آذر ماه) هم آفتابی و در برخی ساعات ابری با حداقل دمای ۶ درجه و با حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

آخرین وضعیت آلودگی هوای تهران

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا هم اکنون شاخص آلاینده «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» بر روی عدد ۱۱۰ یعنی در برخی مناطق در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

همچنین آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۱۳۲ بود و کیفیت هوا در شرایط ناسالم قرار داشت.

با کاهش تندی باد در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها محدود خواهد شد. شرایط ناپایدار جوی همراه با وزش باد مؤثر تا اواخر وقت شنبه سبب کاهش غلظت ذرات معلق خواهد شد و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل قبول قرار خواهد گرفت.

با کاهش نسبی تندی باد تا صبح فردا (۶ آذرماه) همزمان با افزایش ترافیک صبحگاهی بر میزان غلظت آلاینده‌ها افزوده خواهد شد و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

سازمان هواشناسی کشور برای کاهش آسیب‌های احتمالی کاهش تردد خودرو‌ها و کنترل فعالیت واحد‌های صنعتی، مدیریت منابع آلاینده، تاکید بر عدم تردد غیرضروری برای تمام گروه‌ها، پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز، اتخاذ تدابیر مدیریتی لازم برای جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده‌ها تا حد بسیار ناسالم را توصیه می‌کند.

وضعیت آب و هوای کشور در چند روز آینده

بر اساس آخرین پیش‌بینی‌های هواشناسی؛ بارش در برخی مناطق خوزستان، اصفهان، مرکزی، چهارمحال‌وبختیاری، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز شامل استان‌های قزوین، البرز و تهران تداوم دارد.

روز یکشنبه با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر، بارش همراه با وزش باد در استان‌های اردبیل، گیلان و مازندران آغاز می‌شود.

یکشنبه در اردبیل و گیلان و دوشنبه در مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی، کاهش دمای ۶ تا ۸ درجه‌ای رخ می‌دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان