متهم پرونده قتل بروسلی مشخص شد

دانشمندان به تازگی یک فرضیه جدید برای مرگ بروسلی را مطرح کرده‌اند.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

به نقل از فارس، بروس لی، اسطوره هنرهای رزمی، در ۲۰ ژوئیه ۱۹۷۳ درگذشت. مرگ او در سن ۳۲ سالگی، همیشه در هاله‌ای از ابهام بوده است.

اکنون، که تقریباً نیم قرن از آن ماجرا می‌گذرد، پژوهشی در مجله کلینیکال کلیه منتشر شده که به یک فرضیه جدید و شگفت‌انگیز در مورد علت مرگ لی دست یافته است.

آن‌ها علت را این‌گونه بیان کردند، مصرف زیاد آب منجر به هیپوناترمی ادم مغزی شده است. نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که بروس لی در نتیجه اختلال عملکرد کبد درگذشته است.

به طور خاص، عدم توانایی دفع آب کافی برای حفظ هموستاز (وضعیتی از تعادل که بدن برای عملکرد طبیعی به آن نیاز دارد)، می‌تواند عواقب کشنده‌ای داشته باشد و این مطالعه نشان داده ه علت اصلی ماجرا همین است. در واقع، محققانی که حتی به طعنه از عبارت معروف «آب باش، دوست من» استفاده می‌کنند که توسط بروس لی رایج شده است، به برخی از این خطرات اشاره می‌کنند.

محققان می‌گویند: اگر مصرف بیش از حد آب با دفع آب از طریق ادرار مطابقت نداشته باشد، این می‌تواند منجر به هیپوناترمی، ادم مغزی و مرگ در عرض چند ساعت شود. شواهدی منتشر شده که اشاره می‌کند، متخصص هنرهای رزمی ممکن است به طور منظم آب اضافی مصرف کرده باشد. دچار هیپوناترمی شده باشد که در نهایت منجر به مرگ او شده باشد.

کارشناسان اضافه می‌کنند که بروس لی در معرض عوامل مختلفی مانند مصرف الکل، ماری جوانا، میزان بالای ورزش، داروهای ضد صرع، استروئیدها، دیورتیک ها، داروهای ضد التهابی بوده که همگی می‌توانند منجر به افزایش مصرف آب شوند و همه این موار منجر به ادم مغزی کشنده شود.

این دست‌یافته جدید همچنین نشان می‌دهد که تئوری‌های ماجراجویانه از جمله قتل توسط مافیا، مصرف کوکائین یا حشیش، صرع، حمله قلبی یا حتی نفرین خانوادگی فرضیه‌های رد شده‌ای است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان