با این ادویه ساده از سکته دوری کنید

جلوگیری از سکته قلبی به مراتب بهتر از درمان آن پس از وقوع می باشد و برای رسیدن به این موضوع یکی از راه های توصیه شده استفاده از ادویه ای مشهور می باشد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

فلفل چیلی، ادویه ای ضد سکته

مصرف فلفل چیلی یا فلفل قرمز به اندازه 4 بار در هفته، خطر مرگ و میر بر اثر سکته قلبی را کاهش می دهد. مطالعه ای در سال 2019 در کشور ایتالیا انجام شد و تاثیر فلفل چیلی یا فلفل تند را روی خطر مرگ و میر بر اثر سکته قلبی بررسی کردند. محققان، 22800 شرکت کننده را وارد این تحقیق کردند و سبک زندگی آن ها را مورد بررسی قرار دادند و متوجه شدند که مصرف این فلفل به اندازه چهار بار در هفته می تواند خطر حمله قلبی یا سکته بر اثر آن را کاهش دهد.

کاهش خطر مرگ و میر سکته قلبی با چیلی

این فلفل خطر مرگ و میر بر اثر هر سکته ای را کم می‌ کند. محققان هنوز به دنبال فواید سلامتی مواد غذایی مختلف برای جلوگیری حمله قلبی هستند اما آن ها متوجه شده‌ اند که اگر شما حتی یکبار در هفته یا بیشتر از این فلفل استفاده کنید، خطر مرگ و میر برای هر نوع سکته ای، در شما کاهش پیدا می‌ کند.

البته هنوز متوجه نشدند که تاثیر مثبت این فلفل به چه دلیلی اتفاق می‌ افتد اما مطمئن هستند که تا حد زیادی از سکته و خطر مرگ و میر جلوگیری می‌ کند.

تاثیر مثبت فلفل تند برای جلوگیری از مرگ و میر بر اثر سکته؛ مستقل از یک رژیم غذایی سالم است. شاید شما کل رژیم خود را عوض نکرده باشید اما خوردن فلفل قرمز حداقل به اندازه 4 بار در هفته می‌ تواند موثر باشد. پس مجبور نیستید که حتما رژیم غذایی متفاوت داشته باشید. همان غذایی را که می خورید، به فلفل تند آغشته کنید تا وضعیت بهتر و خطر کم تری داشته باشید.

ادویه چیلی

هشدار برخی پزشکان؛ چیلی به تنهایی کافی نیست

البته بعضی از پزشکان در مورد استفاده از فلفل تند و رژیم غذایی ناسالم هشدار داده‌ اند. بعضی از متخصصان معتقدند که فقط باید فلفل تند را به غذای خود اضافه کنید زیرا بر این عقیده هستند که فلفل قرمز فواید زیادی دارد و رعایت رژیم غذایی مهم نیست اما عده دیگری معتقدند که اگر فلفل چیلی یا تند استفاده کنید اما رژیم غذایی خود را اصلاح نکنید‌ به نتیجه نخواهید رسید پس حتما در کنار مصرف فلفل تند، باید به مصرف غذا های تازه، ارگانیک، سبزیجات و میوه بپردازید.

منبع: نمناک
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان