علت اصلی زانو درد صبحگاهی و روش درمان آن

آیا شماهم زانو درد دارید اما علت آن را نمی دانید؟ زانو درد علل مختلفی دارد که دانستن آنها به شما برای درمان کمک زیادی خواهد کرد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

سندروم زانوی دوندگان

درد در جلوی زانو و اطراف کاسه زانو هنگام صبح، علامت ابتلا به سندروم زانوی دوندگان است که در چنین حالتی کاسه زانو شکل اصلی خودش را از دست می دهد که به دلیلِ کار کشیدنِ بیش از حد از زانو اتفاق می افتد.

زانو درد

سندروم باند ایلیوتیبیال

این سندروم از نظر منشا؛ شبیه به سندروم زانوی دوندگان است؛ اما درد آن هنگام فعالیت مشخص می‌ شود و ممکن است کل شب، شما با زانو درد مواجه باشید. در واقع بند فیبروز یک بند ضخیم می باشد که از جلوی لگن آغاز شده و تا کناره های ران و قسمت بیرونی استخوان زیر زانو ادامه خواهد داشت و مشکلاتی که برای آن ایجاد می شود، ممکن است درد و سندروم باند ایلیوتیبیال را به وجود بیاورد.

ابتلا به آرتروز

با رسیدن به سنِ میانسالی، اغلب نشانه هایی از تحلیل رفتن غضروف در زانو؛ ناشی از آسیب های قدیمی یا مشکلاتِ ژنتیکی را شاهد هستیم. اگر با انجام روتین صبحگاهی، درد شما کاهش یافت، دلیلی برای بررسی بیشتر وجود ندارد؛ اما، اگر این زانو درد در اطراف کاسه زانو، در امتداد خط مفصل وسط زانو و در هر دو طرف زانو است، ممکن است ناشی از آرتروز باشد.

پارگی منیسک زانو

اگر متوجه شدید که زانوی شما ورم کرده و یک درد شدیدی را هنگام حرکت یا چرخش احساس کردید، احتمالاً به پارگی منیسک زانو دچار شده‌ اید که در چنین حالتی غضروف وسط زانو هم درگیر است که ممکن است به خاطر ورزش های غلط، بالا رفتن سن، ضربه و زمین خوردن اتفاق بیفتد.

پارگی مینیسک

پارگی رباط صلیبی

اگر زانوی شما قفل می شود و هنگام ایستادن به خصوص وقتی که از رختخواب بلند می شوید، در تحمل وزن خود مشکل دارید، ممکن است نشانه پارگی قابل توجهی در رباط صلیبی قدامی تان باشد.

منبع: نمناک
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان