قیمت خودرو | قیمت امروز خودرو

بروزترین قیمت خودرو در بازار امروز | قیمت خودرو در روزهای پایانی هفته

بازار خودرو این روزها تبدیل به یک بازار دلاری شده است. انتظار می‌رود تا پایان سال قیمت خودرو حداقل 30 درصد افزایش قیمت را تجربه کند.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

قیمت خودرو امروز نسبت به روز قبل کاهش نداشته است  و هیچ اتفاق تازه ای در بازار و قیمت خودرو رخ نداده است. قیمت خودرو با تعیین تکلیف واردات خودرو دچار تغییرات و شاید به ثبات برسد. قیمت خودرو همواره دچاره نوسان و افزایش قیمت است. در ادامه قیمت خودرو امروز را میخوانید.

قیمت خودرو صفر داخلی روز ‌‌پنجشنبه 19 آبان ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد. بازار خودرو روزهای عجیبی را پشت سر می‌گذارد.

با افزایش نرخ دلار از هفته گذشته، قیمت خودروها نیز با افزایش همراه شد. البته برخی معتقدند که قیمت خودرو هم‌گام با نرخ دلار افزایش نداشته است.

قیمت‌های ثبت‌شده در سایت‌های آگهی خودرو پس از گذشت چند روز از سقف‌شکنی دلار، حکایتگر بلاتکلیفی و سردرگمی بازار است. برخلاف روزهای گذشته، برخی خودروها با ثبات، برخی با کاهش و برخی نیز با افزایش قیمتی همراه شده‌اند.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

برخلاف ماه‌های گذشته که قیمت پراید ثابت مانده بود، اما بالاخره سقف‌شکنی تاریخی دلار این ثبات را شکست و این خودرو را با نوسان قیمت همراه کرد. برای مثال، پراید ۱۱۱ اکنون با دو میلیون تومان افزایش نسبت به روز گذشته، در قیمت 208 میلیون تومان به فروش می‌رسد. اما پراید ۱۳۱ نیز اکنون به نرخ 183 میلیون تومان عرضه می‌شود.

پژو ۲۰۷ اتومات که در ماه گذشته ۵۹۰ میلیون تومان ارزش داشت، اما امروز در سطح 630 میلیون تومان ثابت ماند.

خودرو دنا معمولی هم که مدت‌ها بود با ثبات قیمتی همراه شده بود، اما این چند روز با افزایش قیمت همراه شد. امروز صبح، این خودرو در قیمت 415 میلیون تومان در بازار عرضه شد. اما باید توجه داشت که دنا معمولی طی تنها یک ماه با ۱۰ ملیون تومان افزایش قیمت همراه شده بود.

پژو پارس اتوماتیک هم امروز به قیمت 496 میلیون تومان در بازار خودرو کشور به فروش می‌رسد.

تارا اتوماتیک هم که این روزها از نوسانات دور نماند، امروز با پنج میلیون افزایش قیمت نسبت به روز گذشته، به 610 میلیون تومان رسید.

قیمت خودروهای پرطرفدار

اما فعالان بازار خودرو می‌گویند که برخی خودروها بیشتر خرید و فروش می‌شوند و پرطرفدار هستند. این خودروها با چه قیمتی در بازار معامله می‌شوند؟

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهای پرطرفدار این روزهاست، صبح امروز هم مانند روزهای گذشته، در محدوده 222 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو صفر نیز یک میلیون تومان ارزان شد و حالا 329 میلیون تومان ارزش دارد. در این میان، تیپ پنج این مدل پژو امروز در بازار کشور در نرخ 375 میلیون تومان ثبت شد.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

مرتضی مصطفوی، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: بازار خودرو کاملا متاثر از نوسانات ارزی است. به همین دلیل می‌توان آن را به‌عنوان یک بازار دلاری معرفی کرد.

او افزود: از طرفی دیگر، تنش‌های داخلی و خارجی سیاسی کشور هم در این مدت افزایش پیدا کرده و اقتصاد سیاسی بی‌ثبات شده است. تاثیر این بی‌ثباتی را می‌توان در نوسانات و سقف‌شکنی‌های نرخ دلار مشاهده کرد.

این کارشناس صنعت خودرو توضیح داد: به نظر می‌رسد بازار خودرو در خوش‌بینانه‌ترین حالت، تا پایان سال شاهد حداقل 30 درصد افزایش قیمت خودرو باشد.

کاظم محمدی نیک‌خواه، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر قیمت خودروهای وارداتی موجود در بازار بر اساس افزایش یا کاهش نرخ دلار تعیین می‌شود. اما همچنان خرید و فروشی در بازار صورت نمی‌گیرد.

محمدی نیک‌خواه گفت: البته این افزایش قیمت پیش از جهش و سقف‌شکنی دلار اتفاق افتاده بود، اما در یک هفته اخیر پررنگ‌تر شد.

او توضیح داد: این نوسانات قیمتی فعلی در بازار مقطعی است و به نظر می‌رسد قیمت خودرو در هفته‌های آینده، اگر دلار مجددا افزایش قیمت تجربه نکند، جهش چندانی نداشته باشد.

این کارشناس صنعت خودرو افزود: این نوسانات ایجاد شده هم عاملی نبود که رکود را از بین ببرد. تنها ثبات نرخ دلار است که رکود را از بین می‌برد. در نتیجه، پیش‌بینی می‌شود بازار به همین روند خود ادامه دهد.

افزایش قیمت خودرو؛ این‌بار در گران‌قیمت‌ها

این کارشناس صنعت خودرو توضیح داد: اما اگر قرار باشد که خودرویی با افزایش قیمت همراه شود، این‌بار در بازار خودروهای گران‌قیمت بازار کشور خواهد بود.

او در ادامه افزود: اما به نظر می‌رسد افزایش قیمت در خودروهایی با قیمت بالا هم تغییری در روند تقاضای بازار ایجاد نکند. زیرا افرادی که اقدام به خرید این نوع خودروها می‌کنند، توجه چندانی به نوسانات ریز بازار ندارند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان