قیمت طلا | قیمت طلا در بازار

قیمت طلا در 9 آبان | قیمت طلا امروز نوسان کمی دارد

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز (دوشنبه) در بازار آزاد تهران به 15 میلیون و 24 هزار تومان رسید.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

قیمت طلا به علت نوسان قیمت ارز متلاطم است. طلا یک منبع سرمایه گذاری است به همین دلیل قیمت طلا بسیار برای مردم اهمیت دارد. قیمت طلا این روزها بسیار پرنوسان است. قیمت طلا یک مدت مقداری پایین آمد. قیمت طلا امروز را در ادامه می بینید. 

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدیدامروز(دوشنبه، 9آبان‌ ماه) در بازار آزاد تهران به 15 میلیون و 24 هزارتومان رسید. قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز به 14 میلیون و 349 هزار تومان رسید.

قیمت هر قطعه نیم سکه8 میلیون و 280 هزارتومان و، ربع سکه 5 میلیون و 280 هزارتومان و سکه یک گرمی 3 میلیون و 100هزارتومان است.

قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1643 دلار و 51 سنت و هر گرم طلای 18 عیار در بازار تهران یک میلیون 347 هزار تومان است.

شاخص دلار که ارزش آن را در برابر ارزهای برتر دنیا یعنی یورو، ین، پوند، دلار کانادا، کرون سوئد و فرانک سوییس نشان می‌دهد برای اولین‌بار از نوزدهم اکتبر به اوج 110.48 رسیده‌است. بالا رفتن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر کرده و تمایل برای آن را پایین می‌آورد.

گزارش رشد 2.6 درصدی تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی باعث بالا رفتن ارزش دلار شده‌است. رشد اقتصاد آمریکا در دو فصل قبل از آن منفی بود. اقتصاددان‌ها انتظار یک رشد 2.4 درصدی را داشتند. اقتصاد قدرت‌مندتر به بانک مرکزی آمریکا کمک می‌کند به روند افزایش نرخ بهره جهت پایین آوردن تورم ادامه دهد.

اما هنوز هم برخی تحلیلگران عقیده دارند اقتصاد آمریکا با وجود رشد فراتر از حد انتظار در سه‌ماهه سوم با مشکلاتی مواجه خواهد شد. این پیش‌بینی می‌تواند افزایش امروز قیمت طلا را توجیه کند.

این تحلیلگران عقیده دارند تجارت جهانی به رشد اقتصاد آمریکا در سه‌ماهه سوم کمک کرده و این عامل مسلماً تکرار نخواهد شد. هزینه‌کرد مصرف‌کنندگان در آمریکا کاهش‌یافته و سرمایه‌گذاری تجاری ضعیف‌شده است.

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدیدامروز(چهارشنبه، 4آبان‌ ماه) در بازار آزاد تهران به 14 میلیون و 924 هزارتومان رسید. قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز به 14 میلیون و 96 هزار تومان رسید.

قیمت هر قطعه نیم سکه8 میلیون و 120 هزارتومان و، ربع سکه 5 میلیون و 120 هزارتومان و سکه یک گرمی 3 میلیون و 105 هزارتومان است.

قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1663 دلار و 66 سنت و هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار تهران یک میلیون 348 هزار تومان است.

تثبیت قیمت دلار نسبت‌به کاهش‌های اخیر باعث پایین آمدن قیمت طلا به زیر سطح 1650 دلار شده است. قیمت هر اونس طلا امروز با 0.05 درصد کاهش به 1648 دلار و 98 سنت رسید.

افزایش بی‌اعتمادی در مورد سیاست پولی سخت‌گیرانه آمریکا باعث شده طلا و دلار هر دو در یک محدوده کوچک در هفته‌های اخیر تغییر کنند. البته امید به آرام‌تر شدن سیاست‌های پولی فدرال‌رزرو آمریکا تا حدی به نفع قیمت طلا در هفته گذشته بوده‌است. اما بازار همچنان انتظار دارد نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در اجلاس ماه نوامبر 75 واحد دیگر افزایش یابد.

شاخص دلار در روز دوشنبه پس‌از 3 روز کاهش، ثابت ماند و سود اوراق بهره خزانه‌داری آمریکا همچنان نزدیک به بالاترین رقم از بحران مالی 2008 مانده‌است.

افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا بر قیمت طلا در سال جاری میلادی تاثیر منفی گذاشته‌است، چون هزینه نگهداری آن را افزایش می‌دهد. طلا ارزش خود را به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن در زمان تورم بالا از دست داده‌است.

انتظار می‌رود با ادامه روند افزایش نرخ بهره، فشار بر قیمت طلا در کوتاه‌مدت ادامه داشته باشد.

قیمت نقره امروز با 0.21 درصد افزایش به 19 دلار و 23 سنت رسید و پلاتین با 0.46 درصد کاهش به 923 دلار و 78 سنت معامله می‌شود.

در میان فلزات صنعتی، قیمت مس تغییر چندانی نداشته‌است و حدود 3.4325 دلار در هر پوند معامله می‌شود. قیمت مس 1.4 درصد در روز گذشته کاهش‌یافته بود. درحالی‌که واردات مس چین در ماه سپتامبر افزایش‌یافته اما بازار همچنان نگران تحولات سیاسی اخیر در این کشور است. تولید ناخالص داخلی در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی در چین بالاتر از انتظار تحلیلگران بوده اما نسبت‌به هدف حزب کمونیست چین پایین‌تر بوده‌است. اطلاعات ضعیف اقتصادی در منطقه یورو هم بر قیمت فلزات صنعتی مانند مس تاثیر می‌گذارد.

بازار طلا دیروز روندی نزولی را دنبال کرد، به طوری که قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار افت ۸ هزار و ۸۰۰ تومانی را تجربه کرد.

به این ترتیب، هر گرم طلای ۱۸عیار دیروز در آخرین لحظه معاملات، یک میلیون و ۳۴۶ هزار و ۴۰۰ تومان قیمت پیدا کرد.

هر مثقال طلا نیز در بازار، افت ۳۸ هزار تومانی قیمت داشت و در نهایت به قیمت ۵ میلیون و ۸۲۷ هزار تومان رسید.

در این میان، بررسی عملکرد یک هفته.ای بازار طلا، از افت ۷ هزار و ۲۰۰ تومانی قیمت طلا حکایت دارو، این در حالی است که بازار طلا در طول یک ماه گذشته روندی صعودی داشته است.

عملکرد یک ماه گذشته بازار طلا، افزایش ۳۱ هزار و ۱۰۰ تومانی قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار را نشان می‌دها.

فعالان بازار کاهش تقاضا به جهت تورم و پایین آمدن قدرت خرید مردم و ناآرامی‌های اجتماعی را از دلایل کاهش قیمت طلا در بازار می‌دانند اما معتقدند این نوسانات جزئی است و همیشه در بازار بوده است.

کارشناسان اعتقاد دارند: سرمایه‌گذاران و مردم عادی باید بخشی از سرمایه خود را در بازارهای مختلف پخش کنند. بخشی از سرمایه، در شرایط مناسب می‌تواند وارد بازارهای دیگر شود. بخش دیگر را هم می‌توان در بازارهایی مثل طلا سرمایه‌گذاری کرد.

بنا به باور آنها، یکی از بهترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاری، خرید سکه و طلا و بهتر از آن گواهی سپرده طلا است که در بورس نیز عرضه می‌شود.

به نقل از بلومبرگ، احتمال ادامه سیاست‌های سخت‌گیرانه بانک مرکزی آمریکا و افزایش دوباره نرخ بهره نگرانی درمورد رکود اقتصاد دنیا را افزایش داده و باعث شده تمایل سرمایه‌گذاران به دلار آمریکا به‌عنوان یک پشتوانه ایمن افزایش یابد. به‌این‌ترتیب قیمت طلا به پایین‌ترین رقم طی 3 هفته گذشته رسیده‌است.

بالا رفتن ارزش دلار باعث شده طلا 20 درصد نسبت به اوج ماه مارس کاهش قیمت داشته باشد. طلا معمولاً یک رابطه عکس با دلار و نرخ بهره بانک مرکزی دارد. بنابراین بالا رفتن ارزش دلار قیمت آن را تحت تاثیر قرار داده‌است.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.47 درصد کاهش به 1620 دلار و 33 سنت رسید.

تحلیلگران عقیده دارند اظهارنظرهای تند مقامات فدرال‌رزرو آمریکا همچنان بر بازار فلزات گران‌بها تاثیر خواهد گذاشت زیرا همه این مقامات خبر از افزایش نرخ بهره جهت مهار تورم می‌دهند. بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

قیمت نقره امروز با 1.25 درصد کاهش به 18 دلار و 45 سنت رسید و پلاتین با 0.68 درصد کاهش 910 دلار معامله می‌شود.

بهای هر اونس طلا تا ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۷.۸ درصد کاهش به ۱۶۲۲ دلار و ۱۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۴۸ درصد کاهش به ۱۶۲۳ دلار ۱۰ سنت رسید.

منبع: برنا
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان