پیش بینی بورس فردا 9 آبن ماه | چند پیش بینی جالب برای سهامداران

شاخص هم بورس و شاخص هم‌وزن امروز همانند روز گذشته حرکت نوسانی داشتند و شاخص در محدوده یک میلیون و ۲۵۴ هزار واحدی قرار گرفت. معاملات بازار فردا چگونه خواهد بود؟

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 شاخص کل بورس امروز یکشنبه ۸ آبان ماه با افزایش ۹ هزار و ۸۳۷ هزار واحدی به محدوده یک میلیون و ۲۵۴ هزار واحدی رسید. همچنین شاخص هم‌وزن با کاهش بیش از هزار واحدی در کانال ۳۵۶ هزار واحدی قرار گرفت. ارزش معاملات بازار به دو هزار و ۲۷۴ میلیارد تومان رسید. همچنین ۴۹۰ میلیارد تومان خروج پول حقیقی از بازار سرمایه ثبت شد.

در این روز ۳۲۳ نماد مثبت و ۳۰۶ نماد منفی در بازار سرمایه داشتیم و مجموع ارزش صف‌های فروش به ۴۲۱٫۵ میلیارد تومان رسید.

سود بدون ریسک

در چند هفته اخیر افزایش نرخ سود بانکی باعث شده که رکود بورس عمیق‌تر از گذشته شود. کارشناسان عقیده دارند که افزایش نرخ بهره بین بانکی باعث شده که سرمایه‌گذاران بازارهای مالی به دنبال سود بدون ریسک باشند و سود بانکی را به بورس ترجیح می‌دهند.

فردای اقتصاد نیز در گزارشی آورده که برخی از سودهای سالانه به محدوده ۲۸ درصد رسیده است. این موضوع باعث میشود که سهامداران ترجیح دهند از بورس خارج و وارد بازارهایی با سود بیشتر شوند. البته این سود ۲۸ درصدی در حالی است که مصوبه بانک مرکزی تنها سود ۱۸ درصدی را تایید می‌کند و سود بیش از آن تخلف است.

این افزایش سود را اغلب بانک‌های خصوصی و دولتی دارند و به نوعی مصوبه بانک مرکزی را رعایت نمی‌کنند. با وجود این موضوع طبیعی که سهامداران از بورس خارج و وارد یک بازار کم ریسک شوند.

بازار سرمایه ریسک‌های اقتصادی و سیاسی زیادی دارند و به همین موضوع سهامداران ممکن است زیان‌های سنگینی را متحمل شوند. اما بازارهای موازی همانند بانک بدین شکل نیست و سرمایه‌گذاران در زمان مشخص سود مشخص دریافت می‌کنند.

پیش‌بینی بورس فردا

با توجه به معاملات دو روز اخیر و اعمال سیاست‌های جدید روی بورس انتظار می‌رود که معاملات فردا متعادل و نسبتا رو به پایین دنبال شود.

 

منبع: تجارت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان