حامیان قهرمانی استقلال و مجیدی؛ جنگ ۶ تیم برای رسیدن به ۴

در صورت قهرمانی استقلال در جام حذفی، جنگ و رقابت جالبی برای کسب مقام چهارم لیگ برتر به وجود می‌آید.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

تنها سه هفته تا پایان لیگ برتر فوتبال ایران باقی مانده و رقابت قهرمانی بین دو تیم پرسپولیس و سپاهان به اوج رسیده است. در انتهای جدول هم چند تیم برای قرار نگرفتن در رده پانزدهم با یکدیگر مبارزه می‌کنند و البته که ۶ تیم از شانس خوبی برای قرار گرفتن در رتبه چهارم برخوردار هستند.

ایستادن در رده چهارم جدول رده‌بندی در شرایطی خاص بسیار حائز اهمیت است. همانطور که می‌دانید برای فصل بعد لیگ قهرمانان آسیا نیز ایران چهار سهمیه دارد. سه سهمیه به سه تیم نخست لیگ اختصاص دارد و دیگر سهمیه هم به قهرمان جام حذفی تعلق پیدا می‌کند. حالا اگر قهرمان جام حذفی یکی از سه تیم نخست جدول لیگ باشد، تیم چهارم لیگ می‌تواند دیگر سهمیه آسیایی را به دست بیاورد.

در بین سه تیم نخست جدول استقلال تنها تیمی است که هنوز در جام حذفی باقیمانده و شانس قهرمانی دارد. شاگردان فرهاد مجیدی در صورت قهرمانی، سهمیه آسیایی خود را از جام حذفی کسب می‌کنند و سهمیه لیگشان به تیم چهارم اختصاص پیدا می‌کند. همین مساله جذابیت‌های سه هفته پایانی لیگ را دوچندان می‌کند.

در حال حاضر ۶ تیم فولاد خوزستان(۳۹ امتیاز)، تراکتور تبریز(۳۹ امتیاز)، گل‌گهر سیرجان(۳۸ امتیاز)، پدیده خراسان(۳۷ امتیاز)، آلومینیوم اراک(۳۷ امتیاز) و پیکان تهران(۳۶ امتیاز) از بخت قابل توجهی برای قرار گرفتن در رده چهارم برخوردارند. در بین این تیم‌ها گل‌گهر و فولاد این شانس را دارند تا با قهرمانی در جام حذفی به سهمیه مستقیم آسیا دست پیدا کنند و دیگر نیازی به سهمیه لیگ نداشته باشند اما چهار تیم دیگر به این امید هفته‌های آخر را سر می‌کنند که استقلال در جام حذفی به عنوان قهرمانی دست پیدا کند.

در سه هفته باقیمانده ۶ تیم مدعی کسب مقام چهارم باید این مسابقات را برگزار کنند:

فولاد: پیکان(میهمان)، صنعت نفت(میزبان)، پدیده(میهمان): ۲ بازی میهمان و ۲ جدال ۶ امتیازی

تراکتور: آلومینیوم(میهمان)، پرسپولیس(میهمان)، سایپا(میزبان): ۲ بازی میهمان و یک جدال ۶ امتیازی

گل‌گهر: سایپا(میزبان)، نفت مسجدسلیمان(میهمان)، نساجی(میزبان): ۲ بازی میزبان و صفر جدال ۶ امتیازی

پدیده: سپاهان(میزبان)، مس رفسنجان(میهمان)، فولاد(میزبان): ۲ بازی میزبان و یک جدال ۶ امتیازی

آلومینیوم: تراکتور(میزبان)، سایپا(میهمان)، نفت مسجدسلیمان(میزبان): ۲ بازی میزبان و یک جدال ۶ امتیازی

پیکان: فولاد(میزبان)، ماشین‌سازی(میهمان)، پرسپولیس(میزبان): ۲ بازی میزبان و یک جدال ۶ امتیازی

باید دید در نهایت به غیر از پرسپولیس، سپاهان و استقلال کدام تیم موفق به کسب سهمیه چهارمِ فوتبال ایران در فصل بعد لیگ قهرمانان آسیا خواهد شد. البته لازم به ذکر است که تراکتور تبریز در صورت قهرمانی در این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان موفق به کسب سهمیه فصل بعد خواهد شد.​

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان