پنالتی تکلیف قهرمان را مشخص کرد؛

بوسه ایتالیا بر جام یورو ۲۰۲۰

تیم ملی فوتبال ایتالیا با شکست تیم ملی فوتبال انگلیس در بازی فینال، قهرمان جام یورو ۲۰۲۰ شد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

در آخرین بازی تورنومنت یورو ۲۰۲۰ (فینال) دوشنبه یازدهم ژوئیه (۲۰ تیر) ساعت ۲۱ به وقت اروپا و ۲۳:۳۰ به وقت ایران تیم ملی فوتبال انگلیس به مصاف تیم ملی فوتبال ایتالیا در ورزشگاه ویمبلی لندن رفت. هر دو تیم در پایان وقت قانونی ۹۰ دقیقه بازی به تساوی یک - یک دست یافتند. «لوک شاو» در نیمه اول برای انگلیس و «بونوچی» در نیمه دوم برای ایتالیا پای‌شان به گل‌زنی باز شد. در ادامه بازی و در وقت‌های اضافه، گلی به همراه نداشت تا در نهایت ضربات پنالتی تکلیف تیم قهرمان را روشن کرد. ایتالیا توانست در ضربات پنالتی دست برتر را داشته باشد و فاتح یورو ۲۰۲۰ شود و جام قهرمانی را بالای سر ببرد.
داور این دیدار، بیورن کویپرس از کشور هلند بود. این داور با تجربه از سال ۲۰۰۶ وارد لیست داوران بین‌المللی شده است و در تورنمنت‌های مختلفی قضاوت کرده است و بازی‌های حساسی را سوت زده است که از جمله آن می‌توان به فینال لیگ قهرمانان اروپا و فینال لیگ اروپا در سال‌های اخیر اشاره کرد.

آمار بازی فینال

آمار بازی انگلیس ایتالیا

گل اول انگلیس به ایتالیا (لوک شاو)

گل اول ایتالیا به انگلیس (بونوچی)

فینال یورو 2020

آمار کلیدی انگلیس و ایتالیا تا پیش از بازی فینال

  • این دهمین فینال بزرگ ایتالیا (شش جام جهانی و چهار یورو) است. تنها آلمان با ۱۴ فینال برتر از این تیم در بین تیم‌های اروپایی است.
  • این نخستین حضور انگلیس در فینال بازی‌های یورو و نخستین حضور در فینال یک تورنمنت بزرگ از زمان قهرمانی در جام جهانی ۱۹۶۶ است.
  • ایتالیا هرگز در یک تورنمنت بزرگ مقابل انگلیس شکست نخورده است. آتزوری‌ها (لاجوری پوشان) در یورو ۱۹۸۰ یک بر صفر، در بازی‌های جام جهانی ۱۹۹۰ و ۲۰۱۴ با نتیجه دو بر یک و در بازی‌های یورو ۲۰۱۲ در ضربات پنالتی انگلیس را برده‌اند.
  • ایتالیا در ۳۳ مسابقه اخیر خود بدون شکست از میدان بیرون آمده است و توانسته است ۸۶ گل بزند و در این تعداد بازی ۱۰ گل خورده است. این طولانی‌ترین دوره شکست ناپذیری آن‌ها محسوب می‌شود.
  • انگلیس در ۱۷ مسابقه اخیر خود در ومبلی ۱۵ پیروزی کسب کرده و ۴۶ گل به ثمر رسانده و پنج گل خورده است. آن‌ها در ۱۲ مسابقه اخیر خود شکست نخورده‌اند.
  • بزرگ‌ترین افتخار انگلیس در مسابقات یورو به ۲۵ سال پیش باز می‌گردد. جایی که مسابقات در انگلستان برگزار می‌شد و سه‌شیرها توانستند در خانه به مرحله نیمه‌نهایی راه یابند.
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان