استقبال خوب از بهارانه کتاب/ فروش ۵۸ میلیارد ریالی طی دو روز

با گذشت دو روز از اجرای طرح بهارانه کتاب برای حمایت از کتابفروشی‌های سراسر کشور، ۱۱۳ هزار و ۸۷۴ جلد کتاب به مبلغ ۵۸ میلیارد ریال به فروش رسیده است.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 «بهارانه کتاب ١٤٠٠» از ١٧ خردادماه ١٤٠٠ در سراسر کشور کار خود را آغاز کرد و تا  ۲۳ خردادماه هم ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، ۸۸۲ کتابفروشی از کل کشور عضو این طرح هستند. از این تعداد، ۶۷۸ کتابفروشی در مراکز استانهای کشورمان مستقر هستند و ۲۰۴ کتابفروشی هم در سایر شهرهای استان‌ها قرار دارند. 

مبلغ فروش کل کتاب حاصل از اجرای این طرح در ۲ روز اخیر بالغ بر ۵۸ میلیارد ریال بوده و تا به الان ۱۱۳ هزار و ۸۷۴ جلد کتاب در طرح بهارانه به فروش رسیده است.

مسئولان خانه کتاب و ادبیات ایران معتقدند: در روز اول اجرای این طرح به دلیل اینکه بعد از تعطیلات بود و اطلاع رسانی لازم صورت نگرفته بود، ۲۹ میلیارد فروش داشتیم اما در روز دوم این طرح این مبلغ به ۵۸ میلیارد ریال رسید.

این گزارش اضافه می‌کند این میزان خرید طی دو روز نشان از اقبال مردم دارد.

یارانه‌ای که معاونت امور فرهنگی در نظر گرفته ۲.۵ تا ۳ میلیارد تومان است که ۲۰ درصد خرید را پوشش می‌دهد اما مبلغ کل فروش، مبلغی است که هم یارانه را شامل می‌شود و هم مابقی ما به التفاوت قیمت کتاب را که خریداران پرداخت می‌کنند.

در «بهارانه کتاب ١٤٠٠» سقف مجاز خرید برای هر خریدار دو میلیون ریال است و خریداران می‌توانند از ١٧ تا ٢٣ خردادماه با مراجعه به کتابفروشی‌های عضو طرح‌، کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوان و دانشگاهی را با یارانه ٢٠ درصدی خریداری کنند.  ۲۰ درصد یارانه‌ای که بابت این طرح به خریداران در قالب تخفیف داده می‌شود، بعد از طرح به کتابفروشی‌ها بازگردانده می‌شود و هر شهروند ایرانی می‌تواند تا سقف ۲۰۰ هزار تومان از ۲۰ درصد یارانه خرید کتاب در کتابفروشی‌های عضو طرح استفاده کند.

منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان