پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

در سال ۲۰۲۰ پاسپورت کشور ترکیه برای سفر بدون ویزا به سایر کشورهای جهان بیش از پیش جذاب شده است. از جمله مزایای زندگی در ترکیه این است که شهروندان ترکیه می توانند به ۹۱ کشور جهان بدون ویزا برای سفرهای توریستی (۳۰ تا ۹۰) روزه اقدام کنند. در هنگام سفر توریستی شهروندان ترک، از بین این ۹۱ کشور، ۱۵ کشور از داخل مرزهای خود (ویزای فرودگاهی) و ۱۰ کشور نیز امکان دریافت ویزای آنلاین را برای شهروندان ترکیه فراهم نموده اند.

بعد از گذر از پاندمی کرونا ویروس در ترکیه و سایر کشورهای جهان، شهروندان ترکیه با داشتن پاسپورت ترکیه می توانند بدون ویزا به ۱۱۶ کشور جهان سفر کنند که در مقاله ارزش پاسپورت ترکیه به آن پرداخته شده است.

تابعیت دوگانه و کارت فیروزه ای

شخصی که همزمان شهروند دو کشور مختلف است دارای تابعیت مضاعف یا دوگانه است ، زیرا ترکیه اجازه تابعیت مضاعف را می دهد. اگر در کشوری زندگی کنید که اجازه تابعیت مضاعف را نمی دهد ، می توانید از برنامه کارت ترکواز (turquoise card) در این کشور بهره مند شوید. کارت فیروزه ای کلیه حقوق شهروندی در ترکیه را برای شما فراهم می کند ، با این تفاوت که شما حق رأی و شرکت در انتخابات ترکیه را نخواهید داشت.

کشور ایران تابعیت دوم شهروندان را نمی پذیرد و هیچ استثنای برای افراد چند تابعیتی در نظر نمی گیرد. یعنی اگر شما پاسپورت ترکیه را داشته باشید و شهروند این کشور باشید در ایران با شما مانند یک ایرانی برخورد می شود و تابعیت ترک شما در نظر گرفته نمی شود.

فرآیند دریافت پاسپورت ترکیه

حال که با مزایای پاسپورت ترکیه آشنا شده اید ممکن است بپرسید فرایند اخذ تابعیت ترکیه چگونه است و از طریق چه روش هایی امکان پذیر است.

بر اساس قوانین جدید دولت ترکیه که در راستای جذب سرمایه گذاران خارجی به این کشور تنظیم شده است ، از سپتامبر سال 2018 اتباع خارجی می توانند یا خرید ملک به ارزش 250،000 دلار در ترکیه ، پاسپورت این کشور را دریافت نمایند.

خرید ملک محبوب ترین روش برای دریافت پاسپورت ترکیه برای خانواده های ایرانی است. با این حال روش های دیگری مانند سپرده گذاری در بانک های ترکیه نیز در دسترس است. شما می توانید با افتتاح حساب بانکی در ترکیه و واریز 500000 دلار ، گذرنامه ترکی دریافت کنید.

تابعیت ترکیه با خرید ملک

قانون کسب تابعیت ترکیه با خرید ملک برای اولین بار در سال2017 ارائه گشت و در تاریخ 2018 به طور قابل توجهی مورد اصلاح واقع گردید. در چارچوب این مقررات، ترکیه اکنون به اتباع خارجی که املاک و مستغلات به ارزش حداقل 250.000 دلار در این کشور خریداری می کنند، به شرط عدم فروش ملک به مدت حداقل 3 سال، تابعیت (شهروندی) کشور خود را می دهد. با خرید ملکی به ارزش حداقل 250.000 دلار در هر نقطه از ترکیه یا سرمایه گذاری 500.000 دلاری، سرمایه گذار خارجی می تواند ظرف مدت 3 ماه تابعیت ترکیه را برای خود و خانواده دریافت کند.

دریافت تابعیت ترکیه با سرمایه گذاری در املاک و مستغلات، فرصتی بسیار مناسب برای دریافت پاسپورت و شهروندی ترکیه است. سرمایه گذاری در املاک و مستغلات باید حداقل 250.000 دلار آمریکا یا بیشتر باشد . خریدار باید مدارکی که نشان می دهد حداقل 3 سال ملک خریداری شده را نگه می دارد امضا کند.

5

مراحل کسب تابعیت ترکیه توسط سرمایه گذاری در املاک و مستغلات

  • اول : گرفتن شماره ثبت مالیات
  • دوم : افتتاح حساب بانکی در یکی از بانکهای ترکیه
  • سوم : خرید و ثبت یک ملک در ترکیه به نام خود که ارزش آن حداقل 250.000 دلار آمریکا باشد
  • چهارم: دریافت گواهی انطباق
  • پنجم: درخواست تابعیت ترکیه را شروع کنید

سرمایه گذاری در ترکیه 

سرمایه گذاری در هر کشور خارجی یک سری منافع و ریسک های خاص خود را دارد، پس در زمان سرمایه گذاری در هر کشور باید تمام جوانب های مثبت و منفی این کار را در نظر گرفت و با متخصصین حوزه مشاوره سرمایه گذاری در ترکیه صحبت کرد، مقررات گرفتن اقامت ترکیه به تازگی دچار تغییراتی شده است، در گذشته فرد باید حدود یک تا 3 میلیون دلار آمریکا در کشور ترکیه سرمایه گذاری می کرد اما در سال 2018 این مبلغ کاهش چشمگیری داشته و به 250 تا 500 هزار دلار آمریکا تغیر پیدا کرده است. سرمایه گذاران با سرمایه گذاری در ترکیه می توانند تابعیت این کشور را بدست بیاورند و با سرمایه گذاری در ترکیه یک سری مزیت های عالی بدست بیاورند.

یکی از این مزیت ها سفر به 148 کشور دنیا بدون نیاز به ویزا ، پاسپورت کشور ترکیه جز 30 پاسپورت معتبر دنیاست و اعتبار پاسپورت ترکیه به مدت 10 سال است و بصورت مادام العمر قابل تمدید است و در آخر گرفت پاسپورت ترکیه و تابعیت ترکیه حدود 3 الی 6 ماه طول می کشد .

6

یکی از مزیت هایی که کشور ترکیه از نظر سرمایه گذاری دارد، موقعیت مرکزی  ارتباطی با اروپا ، آسیا، آفریقا شمالی می باشد، برای همین موقعیت جغرافیایی عالی کشور ترکیه بسیاری از سرمایه گذاران برای تجارت و سرمایه گذاری این کشور را انتخاب می کنند و سالانه بیش از 25 میلیون نفر گردشگر به کشور ترکیه سفر می کنند که همین باعث شده یکی از بزرگترین صنعت های گردشگری دنیا قرار بگیرد و باعث شده جایگاه اقتصادی ترکیه رشد بسیار خوبی داشته باشد.

برای سیاست گذاری های درست، فراهم کردن زیر ساخت ها و استفاده کردن از استعدادهای بالقوه ترکیه باعث جلب توجه و استقبال از کشور ترکیه شده و میزان سرمایه گذاری هم در این کشور رو به افزایش بوده و کشور ترکیه در رده ششمین اقتصاد برتر اتحادیه اروپا قرار گرفته است.

برگرفته از وب سایت آریو گروپ https://fa.ariogroup-tr.com/

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان