روایت پرستاری ک کام فرزندان داعشی را با تربت برمی داشت

《همسایه های خانم جان》 روایت پرستار مدافع حرم احسان جاویدی از چهارماه حضورش در بیمارستان ابوکمال سوریه نوشته زینب عرفانیان رونمایی شد .

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

به گزارش رستانیوز  آئین رونمایی از کتاب همسایه های خانم جان همزمان با سالروز گرامیداشت آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت در سازمان رسانه ای اوج برگزار شد. 

این کتاب روایت پرستار مدافع حرم احسان جاویدی از چهارماه حضورش در بیمارستان ابوکمال سوریه به قلم  زینب عرفانیان نویسنده دو اثر تحسین شده (درگاه این خانه بوسیدنی است) و (مربع های قرمز) است که توسط نشر شهید کاظمی منتشر شد .

در ابتدا حاج حسین یکتا در تمجید از قلم زینب عرفانیان تصریح کرد : در جلسه رونمایی از کتاب شهید رحیمی حضور داشتم همین باعث شد کتاب (رسول مولتان) را بخوانم البته آن زمان توجهی به نویسنده کتاب نداشتم و نمی شناختم شان اما بعد از اتمام کتاب به دوستان گفتم این کتاب اولین و قشنگترین کتاب روایت جنگ نرم است . 

راوی دفاع مقدس در ادامه گفت: چون ادبیات نوشتاری رسول مولتان بسیار نزدیک به ادبیات گویشی ما بود جویای نویسنده کتاب شدم و طی چند جلسه ای که با خانم عرفانیان داشتیم تصمیم گرفتم نگارش خاطراتم را به دست ایشان بسپارم . در واقع شهید رحیمی باعث خیر شد تا کتاب مربع های قرمز نوشته شود . 

وی با بیان اینکه احسان جاویدی پس از خواندن کتاب مربع های قرمز تصمیم به انتشار خاطراتش را گرفته تشریح کرد : من معتقدم خانم عرفانیان رشته تسبیح خاطرات مادر شهیدان خالقی پور ،همسر شهید رحیمی ،برادر احسان جاویدی و بنده است.

 

زینب عرفانیان نویسنده کتاب با اشاره به اینکه این کتاب اولین اثرش در حوزه مقاومت است گفت : همسایه خانم جان روایتی است از جوانانی که پرچم ایران را در قلب قلمرو خیالی داعش بالا بردند و با خونشان پایش ایستادند . آنها ک در جهان ،منطقه و سوریه برای ایران و مردمانش آبرو خریدند ولو به قیمت با ارزش ترین دارایی یعنی جان شان

نویسنده همسایه های خانم جان ادامه داد: آن ها اگر نبودند و جنگ را بیرون از مرزها اداره نمی کردند امروز باید در کرمانشاه می جنگیدیم و وقایع این نبرد دیگر  مثل امروز با عزت روایت نمی شد بلکه حسرت بود و حسرت .

عرفانیان تصریح کرد : همسایه های خانم جان روایتی است از سربازان مکتب حاج قاسم .روایتی از لایه های زیرین نبرد سوریه. روایتی از اخلاص و سبک نبردشان. سبک برخوردشان با اسیر و نوع خدمت رسانی شان، خدمت به همسایگان خانم جان ، همسایگانی هرچند بی معرفت به حق همسایگی و اسیر تفکرات معاندانه داعش . 

کام نوزادان داعشی را به تربت سیدالشهدا متبرک می کردیم

 احسان جاویدی راوی کتاب با اشاره به یکی از خاطرات جالبش در بیمارستان زنان و زایمان سوریه گفت :  زمانی که راهی سوریه می شدم مادرم یک مهر تربت در ساکم گذاشت تا با آن نماز بخونم هنگامی که نوزادان داعشی متولد می شدند از این مهر استفاده می کردیم و کامشان را با تربت سیدالشهدا برمی داشتیم. حتی در گوش این نوزادان اذان با ذکر اشهد ان علی ولی الله می گفتیم تا دشمن امیرالمومنین علی و اولادش نشوند . 

وی ادامه داد : در مدت چهار ماه حضورم در سوریه ۲۶۰ نوزاد داعشی را با همین شیوه به دنیا آوردیم.

 

گفتنی است در این مراسم سردار محمدرضا فلاح زاده  جانشین نیروی قدس سپاه نیز حضور داشتند و طی سخنرانی ای از نویسنده و راوی کتاب تقدیر کردند .

در پایان با پرچم گنبد حضرت زینب و پنج انگشتر اهدایی از طرف خانواده سردار شهید قاسم سلیمانی از همسر احسان جاویدی مدافع حرم و راوی کتاب ، زینب عرفانیان نویسنده کتاب ،حاج حسین یکتا ، مادر شهیدان خالقی و همسر شهید رحیمی تجلیل به عمل آمد .


 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان