سایت هواداری باشگاه استقلال

تست شخصیت| روانشناسی شخصیت

آزمون شخصیت‌شناسی | جیگر داری بگو چی می‌بینی، کلاغ یا مرد؟

آزمون شخصیت‌شناسی | جیگر داری بگو چی می‌بینی، کلاغ یا مرد؟

آیا تا به حال با تست‌های شخصیت تصویری درونیات خود را آشکار کرده‌اید؟ با این تست روانشناسی شخصیت متوجه می‌شویدکه آیا شخصیت خود سرزنشگری دارید یا خیر. همراه ما باشید.

تست‌های شخصیت تصویری، تست‌های جذابی هستند که که در نهایت زیبایی با ترفندهای متعددی با حواس بینایی ما بازی می‌کنند. این تصاویر گاهی اوقات می‌توانند بر اساس چیزی که در تصویر می‌بینیم به ما اطلاعات جالبی درباره شخصیتمان بدهند.

اگر از طرفداران این مدل تست‌های روانشناسی شخصیت هستید در ادامه این مطلب با یک تست پرطرفدار همراه ما باشید. در این تست به شما می‌گوید آیا شخصیت خود سرزنشگری دارید و همراه در حال سرزنش کردن خود هستید یا خیر.

حالا به این تصویر با دقت نگاه کنید. در نگاه اول چه چیزی می‌بینید؟‌ یک کلاغ سیاه یا چهره یک مرد؟ چیزی که در نگاه اول توجه شما را جلب می‌کند گویای چیزهای زیادی درباره شخصیتتان است.

اگر چشمان شما در نگاه اول توجه شما نسبت به کلاغ سیاه جلب شد و چشمتان ابتدا آن را دید، احتمالا شما فردی هستید که خیلی زود درباره افراد و یا اتفاقات پیرامون خود قضاوت می‌کنید. اشتباه نکنید، این موضوع لزوما یک ویژگی منفی نیست. مسئله این است که شما به صورت غیر ارادی در اولین دیدارها و در اولین مواجهه‌ها نظراتی درباره دیگران می‌دهید.

این رویکرد نشان‌دهنده شهود بسیار بالای شما است. این قضاوت ممکن است چیز مثبتی درباره یک فرد باشد و یا برداشت منفی از یک اتفاق که در نهایت گاهی اوقات این نظرات ممکن است درست باشند و گاهی یا غلط. توانایی شما برای بیان عقاید قوی در مورد دیگران تقریباً ناخواسته ناشی از مهارت‌های مشاهده‌ای دقیق و درک عمیق شما از طبیعت انسان است.

شما فرد با دقتی هستید و به همین دلیل شهودی که از پیرامون خود دارید سرشار از جزییات است. این توجه و دقت برای شما به عنوان یک ابزار کمکی در شرایط بحرانی و پیچیده عمل می کند و شما را از مهلکه نجات می‌دهد. اغلب اوقات، می‌توان گفت درستی قضاوت‌ها، سوء ظن‌ها و فرضیات شما ثابت می‌شود و ابن موضوع درنهایت شما را به یک فرد قابل اعتماد و دارایی ارزشمند در سناریوهای تصمیم گیری تبدیل می‌کنند.

این پیش‌بینی و نظرات صحیح شما را از دیگران متمایز می‌کند و از نظر سایرین به فردی با بصیرت و قابل اعتماد در جنبه‌های مختلف زندگی تبدیل می‌شوید.

اگر چهره ابتدا توجه شما را به خود جلب کرد و چشمان شما ابتدا چهره مرد را در این تصویر مشاهده نمود، احتمالا شما فردی هستید که به شدت از خود انتقاد می‌کنید و مدام در حال خودسرزنشگری هستید. این انتقاد از خود به عنوان یک مکانیسم دفاعی برای شما عمل می‌کند، که ناشی از ترس عمیق از دوست نداشتن یا طرد شدن توسط اطرافیانتان است.

به صورت ناخودآگاه، شما برای پیش‌گیری از این طرد شدن با انتقاد شدید و تحقیر خود از خویش محافظت می‌کنید. به کسانی که چهره را دیده‌اند، توصیه می‌شود که با خود مهربان‌تر باشند و نگذارند انتقاد از خود و خود سرزنشگری و تحقیر کردن خود مانع ورود به مسیر زندگی و رسیدن به آرزوهایشان شود.

تجربه احساس ناامنی‌ عمیق افراد را به انتقاد پیشگیرانه از خود سوق می‌دهد. زیرا ناخودآگاه این افراد معتقدند که با این کار می توانند زندگی را کنترل کنند و تأثیرات احساسی انتقاد احتمالی دیگران را کاهش دهند.

منبع: طلا

دیدگاه خود را ارسال کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار روز سایر رسانه ها