به گزارش پایگاه خبری نشان :

مرجانه گلچین را بیشتر به کارهای کمیک می شناسند. مرجانه گلچین به انگلیسی و فرانسوی مسلط نیست و کاملا ادای آن را در می آورد. مرجانه گلچین در ماه های اخیر فاز عرفانی برداشته و در عالم خود به سر می برد و در دنیای بازیگری خبری از او نیست. مرجانه گلچین بازیگر طنز و فعال حوزه مدلینگ است.

مرجانه گلچین

زندگینامه مرجانه گلچین

گلچین برای مدتی حدود ده سال در کشور انگلیس زندگی کرد. از سال ۱۳۷۴ تا سال ۱۳۸۳ از سینما و تلویزیون فاصله گرفت و بعد از بازگشت برای اولین بار در سریال کلانتر بازی کرد. او دانش‌آموختهٔ کارگردانی سینما از دانشکدهٔ سوره است. وی برادرزادهٔ نادر گلچین خوانندهٔ ایرانی، و دخترعموی نادیا دلدار گلچین بازیگر ایرانی است.

پدرش افسر نظامی ارتش و مادرش خانه‌دار بود ولی پدرش را در کودکی از دست داد. خواهرش منیژه نام دارد که در زمینهٔ موسیقی با هم همکاری می‌کنند. گلچین در نوجوانی به هنرستان موسیقی رفت و در رشتهٔ تخصصی نوازندگی تار دانش‌آموخته شد. او با تشویق خواهرش منیژه که در آن زمان بازیگر بود به بازیگری در تئاتر پرداخت. با بازی در مجموعهٔ تلویزیونی آینه پا به تلویزیون گذاشت و پس از آن در چند سریال تلویزیونی دیگر و در سینما به ایفای نقش پرداخت.

مرجانه گلچین

ماجرای مهاجرت مرجانه گلچین

مرجانه گلچین درباره مهاجرتش گفت: «درسم را در رشته کارگردانی در دانشگاه سوره ادامه دادم. البته برخلاف میلم؛ چون دلم می خواست که بازیگری بخوانم اما متاسفانه به حد نصاب نرسید. بعد از این بود که تصمیم گرفتم برای همیشه از ایران بروم چون برادرهایم آنجا زندگی می کنند. همین کار را هم کردم؛ اما راستش دلم برای ایران و کار و دوستانم تنگ شد. شهر زادگاه من رشت است و ماهی یک بار هم که شده باید برای دیدن مادرم به آنجا بروم. من خیلی این شهر را دوست دارم.»

مرجانه گلچین در نوجوانی به هنرستان موسیقی رفت و پس از 4 سال تحصیل در رشته تخصصی نوازندگی تئاتر فارغ التحصیل شد. او همچنین مدرک کارشناسی کارگردانی سینما از دانشگاه سوره دارد. مرجانه گلچین وقتی با مشکل تحصیلش در ایران روبه رو می شود، تصمیم می گیرد که مهاجرت کند و درنتیجه حدود 10 سال در خارج از ایران زندگی کرد. او از سال 1374 تا 1383 در انگلستان که خواهر و برادرش سال ها در آنجا ساکن بودند زندگی کرد و از دنیای بازیگری فاصله گرفت اما علاقه خانم بازیگر به زادگاهش و دلتنگی که برای مادرش داشت سبب شد که به ایران برگردد. مرجانه گلچین پس از بازگشت به ایران در سریال کلانتر بازی کرد.

ازدواج و طلاق مرجانه گلچین

مرجانه گلچین همسر سابق کریم آتشی، کارگردان، تهیه کننده و فیلمنامه نویس سینما بود. او در سال 1375– 1374 با کریم آتشی ازدواج کرد و در سریال گریز و سقوط به کارگردانی همسرش نیز بازی کرد اما با مخالفت همسرش برای بازیگری مواجه شد و این رابطه به جدایی و طلاق رسید. ظاهرا همسر سابق او کریم آتشی پیش از ازدواج با خانم بازیگر درباره اینکه دوست ندارد او به بازیگری بپردازد با او صحبت کرده بود و مرجانه گلچین هم شرط او را پذیرفته بود. در هر حال دلیل جدایی مرجانه گلچین از همسرش مشخص نیست ولی شاید اینکه او به عرصه بازیگری برخلاف میل همسرش برگشت دلیل این جدایی بوده باشد. مرجانه گلچین اکنون مجرد است. 

کریم آتشی همسر سابق او متولد 5 فروردین 1343 در شهر ری و فارغ التحصیل دکترای علوم سیاسی و کارشناسی مهندسی عمران است. او از سال 1387 به بعد فعالیتی در سینمای ایران نداشت اما در تاریخ 19 شهریور 1399 خبر درگیری و شلیک مرگبار او به همسایه اش بسیار داغ شد.

مرجانه گلچین

مرجانه گلچین 18 ساله بود که دومین سریال خود را به نام آئینه محصول سال 1364 به کارگردانی غلامحسین لطفی بازی کرد. سپس در سال 1366 با فیلم سینمایی گل مریم به دنیای سینما پا گذاشت. مرجانه گلچین می گوید: من دو بار طعم شهرت را حس کردم؛ یک بار وقتی جوان تر بودم و با بازی در نقش های درام شناخته شدم و یکی بعد از بازی در سریال بزنگاه بود که مردم با چهره کمدی مرا شناختند.

مرجانه گلچین با سریال آینه عبرت در سال 1367 به کارگردانی محسن شاه محمدی برای مخاطبان بیشتر شناخته شد و پس از آن در سریال کلانتر 2  محصول سال 1384 دیده شد اما بازی مرجانه گلچین در سریال بزنگاه به کارگردانی رضا عطاران محصول سال 1387 که در ماه رمضان پخش می شد او را به اوج شهرت رساند.

منبع: مثلث