چطور نوزادان فشار خون نگیرند؟

نوزاد شما هم مکن است در معرض ابتلا به فشار خون باشد. مصرف 2ماده معدنی نوزاد را در مقابل فشار خون محافظت می کند.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 محققان سطح فلزات سمی و مواد معدنی کمیاب را در نمونه‌های خون ۱۲۰۰ زن که بین سالهای ۲۰۰۲ و ۲۰۱۳ زایمان کرده بودند، تجزیه و تحلیل کردند. آنها دریافتند که مقادیر بالاتر سلنیوم یا منگنز در خون مادران با پایین بودن فشار خون در کودکان آنها در ویزیت‌های کلینیکی ۳ تا ۱۵ سال بعدشان ارتباط داشت.

«نوئل مولر»، سرپرست تیم تحقیق از دانشکده بلومبرگ، در این باره می‌گوید: «این نتایج نشان می‌دهد که سطح سالم سلنیوم و منگنز در رژیم‌های غذایی مادران در دوران بارداری ممکن است فرزندان آنها را در برابر فشار خون بالا محافظت کند.»

وی در ادامه می‌افزاید: «این کار اهمیت تغذیه و قرار گرفتن در معرض محیط رحمی را برای سلامت قلب و عروق کودک برجسته می‌کند و با ادامه تحقیقات بیشتر، در نهایت می‌تواند منجر به بروزرسانی دستورالعمل‌های تغذیه‌ای و قوانین زیست محیطی با هدف جلوگیری از بیماری شود.»

فشارخون بالا چه بلایی سر انسان می آورد؟

فشارخون بالا یکی از مهمترین فاکتورهای پرخطر قابل اصلاح برای سایر بیماری‌های ناتوان کننده و کشنده از جمله بیماری‌های قلبی، سکته مغزی، نارسایی کلیه و بیماری آلزایمر است. فشارخون بالا به معنای فشار خون سیستولیک بالاتر از ۱۳۰ میلی متر جیوه یا فشار خون دیاستولیک بالای ۸۰ میلی متر جیوه است.

منگنز و سلنیوم خاصیت آنتی اکسیدانی دارند و در انواع غذاها از جمله آجیل و غلات، سبزیجات پهن برگ، ماهی و صدف یافت می‌شوند.

 
 
 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان