بررسی نقش همسر و دختران کاندیدها در انتخابات

حضور همسران و دختران کاندیداهای ریاست جمهوری ایران در زمان ثبت‌نام و کمپین‌های انتخاباتی اتفاق جدیدی نیست، اما معرفی آنها به عنوان نماینده کاندیدا در برنامه‌های تبلیغاتی رادیویی و تلویزیونی، برای اولین بار در انتخابات امسال دیده شد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:
 

همراهی همسران داوطلبان نامزدی زمان ثبت‌نام به سال ۱۳۸۸ و تصمیم زهرا رهنورد و میرحسین موسوی، و محسن رضایی و معصومه خدنگ برمی‌گردد. سال ۱۳۹۲هم حمیده مروج، همسر محمدرضا عارف با او در ستاد انتخابات حضور پیدا کرد. در سال ۱۳۹۶ سیدمحمد غرضی با همسرش برای ثبت‌نام رفت.

تا ۲۸ خردادماه و روز انتخابات چیزی باقی نمانده است. به گفته اسماعیل موسوی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور، بیش از ۵۹ میلیون نفر واجد شرایط رای‌دهی در این انتخابات هستند. از این تعداد ۲۹ میلیون و ۹۸۰ هزار نفر مرد و ۲۹ میلیون و ۳۳۰ هزار نفر زن هستند. بر اساس این آمار، بیش از نیمی از واجدان شرایط زن هستند. این می‌تواند ساده‌ترین دلیل توجه کاندیداهای ریاست جمهوری به موضوع زنان و به میدان آوردن آنان باشد. اما از دیدگاهی دیگر، در دوره‌ای که نامزد‌ها برنامه‌ مشخصی برای خروج کشور از بحران‌های سیاسی و اقتصادی ندارند، به نظر می‌رسد بعضی از آنها رجوع به زندگی شخصی خود را راهی برای نشان دادن تفاوت‌هایشان با یکدیگر یافته‌اند. اما همین مسائل شخصی تا چند سال پیش از دیدگاه همفکران بعضی از این نامزد‌ها اندرونی محسوب می‌شد. انتخابات ۱۴۰۰ شاید مرحله جدیدی از ورود زندگی خانوادگی به زندگی حرفه‌ای "رجل سیاسی" را رقم بزند.

 

 

 
 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان