علت تغییر زمان مناظره‌های انتخاباتی چه بود؟

عضو کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری درخصوص چرایی تغییر تاریخ مناظره‌های انتخاباتی توضیح داد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

سید احسان قاضی زاده هاشمی عضو کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران، با اشاره به تغییر زمان مناظره‌های انتخاباتی، اظهار داشت: با این جابجایی در زمان پخش مناظره ها، طبعاً در جدول و زمان ضبط و پخش برنامه‌های تبلیغات تلویزیونی نامزدها نیز جابجایی ایجاد خواهد شد.

وی افزود: استدلال ما برای برگزاری مناظره‌ها در زمان پیشین یعنی روزهای ۱۷، ۲۱ و ۲۵ خرداد یعنی روزهای برگزاری مسابقات مقدماتی فوتبال جام جهانی این بود که با توجه به شب‌هایی که مسابقات فوتبال پخش زنده می‌شد شور و نشاط عمومی میان جوانان و قشرهای مختلف مردم ایجاد می‌شد و آن شور ورزشی با شور سیاسی گره می‌خورد و به افزایش مشارکت در انتخابات کمک می‌کرد.

عضو کمیسیون نظارت بر تبلیغات ریاست جمهوری افزود: اما استدلال دیگر اعضای کمیسیون برای تغییر زمان برگزاری مناظره‌های تلویزیونی نامزدها این بود که این شور باید تفکیک شود و در روز دیگری که همه مخاطبان صرفا تمرکزشان روی مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری است، باشد. در نهایت این پیشنهاد وزیر کشور با موافقت اعضای کمیسیون مواجه شد و از ۵ عضو کمیسیون اتفاق نظر و اکثریت آراء بر این پیشنهاد وزیر کشور قرار گرفت و تغییر زمان پخش مناظره‌ها به صدا و سیما ابلاغ شد.

قاضی زاده هاشمی، گفت: در دیگر اجزای مربوط به مناظره‌های تلویزیونی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اعم از ساعات پخش آن، ساختار مناظره‌ها و مجری این برنامه‌ها تغییری ایجاد نخواهد شد.


منبع: ایسنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان