حمایت دو جامعه روحانی از رئیسی

حمایت جامعه مدرسین حوزه علیمه قم و جامعه روحانیت مبارز با صدور بیانیه های جداگانه ای از آیت الله سید ابراهیم رئیسی در انتخابات پیش رو حمایت کردند.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

این بیانیه که به امضای آیت‌الله سید‌هاشم حسینی بوشهری، رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه  قم  رسیده، آمده است:

«ملت شریف و انقلابی ایران اسلامی؛ سلام علیکم و رحمه الله

با احترام، در پی درخواست‌های مکرّر مردم متدیّن و انقلابی، طلاب، فضلاء، بزرگان و علمای بلاد نسبت به معرفی نامزد اصلح از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در سیزدهمین دوره  انتخابات ریاست جمهوری  ایران اسلامی به استحضار می‌رساند؛ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر اساس تکلیف شرعی و وظایف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و طبق دوره‌های گذشته موضوع را در دستور کار کمیسیون سیاسی اجتماعی این نهاد مقدس قرار داد و پس از برگزاری جلسات متعدد و ارتباط با علمای اعلام و هم‌اندیشی با گروه‌های مختلف و رعایت همه جوانب و معیارها و ارائه گزارشات در جلسات شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، سرانجام موضوع در جلسه روز جمعه مورخ 21/3/1400 مطرح و با نصاب بیش از دوسوم اعضای جامعه، حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سید ابراهیم  رئیسی  «دامت توفیقاته» به‌عنوان نامزد اصلح شناخته شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: امید است ملت شریف ایران اسلامی با عنایت خداوند متعال و در ظل توجهات حضرت بقیهًْ‌الله‌الاعظم «اروحنا له الفداء» و همچنین با لبیک گفتن به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله ‌العظمی‌ خامنه‌ای«مدظله‌العالی» با حضور پرشور و انقلابی خود در  انتخابات 1400  بار دیگر نقشه شوم استکبار جهانی را نقش بر آب کرده و عظمت ملت ایران را به جهانیان نشان دهند و با انتخاب ایشان، موجبات تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی، عدالت اجتماعی، مبارزه با فقر و فساد و تبعیض و رشد و اعتلای کشور را فراهم نمایند.

جامعه روحانیت مبارز: اصلح رئیسی است

در آستانه ۲۸ خرداد و سیزدهمین  انتخابات  ریاست جمهوری  جامعه روحانیت مبارز  با صدور بیانیه‌ای ملت شریف ایران را به مشارکت در انتخابات دعوت کرد و سید ابراهیم رئیسی را اصلح دانست.

در این بیانیه آمده است: «جامعه روحانیت مبارز، با کمال احترام به همه نامزد‌های ریاست جمهوری، در پیشگاه خداوند متعال شهادت می‌دهد انتخاب و معرفی برادر بزرگوار، روحانی خدوم، سختکوش و انقلابی، جناب حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، برای حفظ وحدت و هماهنگی ملی، توسعه و اقتدار کشور و ایجاد رفاه عمومی و دفاع از ارزش‌ها و پاسداری از حقوق ملت و میراث ماندگار شهیدان، انتخابی اولی و اصلح است.

جامعه روحانیت مبارز افزود: «امید آن داریم در پرتو عنایات خداوند سبحان، جناب آقای  رئیسی  با برخورداری از تجارب و سوابق ارزشمند و اخلاق و سلوک نیکو و مواضع روشن و ارزنده با استفاده کامل از ظرفیت کارشناسی کشور، نخبگان علمی‌ و سیاسی متعهد و کارآمد و با نگاهی عالمانه و فراجناحی همراه با سعه‌صدر گام‌های بلندی در راه استحکام ارکان وحدت و همبستگی ملی ارتقای فرهنگ و اخلاق و منش دینی جامعه برداشته و با انجام تعهدات و وعده‌های خود، دستگاه اجرایی را کارآمدتر و سرمایه اجتماعی را افزایش دهد. ان‌شاءالله با رأی بالا و قاطع شما به ایشان و همراهی پس از تشکیل دولت قوی، شاهد ایرانی توانا، پیشرو و امن و شهروندانی عزتمند و برخوردار باشیم. میعاد همه ما روز جمعه ۲۸ خرداد در شعب اخذ رأی. پیروز باشید!»


منبع: رکنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان