جای خالی طرح جامع برای حمل و نقل تهران

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که طرح جامع حمل و نقل استان برای پایتخت وجود ندارد، گفت که در حال حاضر ۸ درصد شبکه معابر این استان در شرایط بحرانی هستند و در آینده با ۵۹ درصد مشکل مواجه می‌شوند.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

فرهاد بشیری در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان طرح سوال خود از وزیر راه و شهرسازی درباره‌ی علت عدم تداوم اجرای پروژه ملی کمربندی جنوبی پاکدشت در جاده امام رضا (ع) اظهار کرد: در حوزه راه‌ ۵۰ تن از نمایندگان از وزیر سوال دارند که در دستور کار قرار دارد.

بشیری ادامه داد: ۲۰ درصد تردد کشور در استان تهران انجام می‌شود و دو کریدور بزرگ حمل و نقل شرق و غرب و شمال و جنوب از استان عبور می‌کند. پروژه‌ای که تحت عنوان کمربندی پاکدشت از آن صحبت می‌شود ۱۲ سال است که آغاز شده ولی راه به جایی نبرده و گرفتاری‌های زیادی دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که هرگونه اختلال در سیستم حمل و نقل و ترافیک استان تهران موجب بحران می شود، ادامه داد: تهران مادر تمام استان‌های کشور است اما هنوز طرح جامع حمل و نقل استان ندارد در حالی که راه یکی از مسائل توسعه و پیشرفت هر جامعه‌ای است و باید طرح، برنامه و نقشه راه وجود داشته باشد ولی ما در استان تهران از طرح جامع حمل و نقل بی‌بهره هستیم.

وی یادآور شد: ۸ درصد شبکه معابر موجود در شرایط بحرانی هستند و عزیزان راه و شهرسازی اذعان به این موضوع دارند اگر الان فکری به حال آن نکنیم در آینده با ۵۹ درصد مشکل مواجه می‌شود. همچنین کمربندی ملی شرق کشور در پاکدشت اجرا شده که ۱۱ درصد پیشرفت داشته آن هم به صورت لاک پشتی بوده و هم‌اکنون متوقف شده است.

بشیری اضافه کرد: کاهش بار ترافیکی با انتقال ترافیک باید از این منطقه صورت گیرد وگرنه مردم گرفتار می‌شوند، چرا که حجم تردد روزانه در محورهای مواصلاتی تهران در محور پاکدشت به تهران، گرمسار، مشهد و ورامین ۱۸۹ هزار خودروی روزانه است و هرچه جلوتر برویم به حجم ترافیک اضافه می‌شود یعنی روزانه ۱۴ درصد به آن افزوده خواهد شد.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که براساس پیش بینی‌های صورت گرفته ۷۰ هزار خودرو از مسیر کمربندی پاکدشت خارج خواهند شد و این موضوع ۴۰ درصد ترافیک را جابه‌جا می‌کند، گفت: مشخص نیست وزیر کجا را مدیریت می‌کند، چرا که قصور در راه‌سازی مشکلاتی را ایجاد می‌کند. مشخص نیست وزیر به چه مساله‌ای توجه می‌کند.

بشیری در پایان اضافه کرد: میزان تلفات جاده‌ای در کشور ما بسیار بالاست. در دوره‌ای این عدد ۲۰۰۰ نفر بود البته در یک دوره این تعداد کاهش یافت ولی در حال برگشت است کسی باید به صورت جدی این معضل را دنبال کند.

منبع: ایسنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان