روحانی :به ناچار به مقام معظم رهبری نامه نوشته ام

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی گفت :«درباره تصمیم شورای نگهبان به ناچار به مقام معظم رهبری نامه نوشته ام و آنچه در ذهنم بود به ایشان منتقل کردم»

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 به گزارش رستانیوز، روز گذشته شایعاتی درخصوص پیگیری رئیس جمهور از رهبر انقلاب درمورد احراز صلاحیت‌ها شنیده شد، رئیس جمهور دقایقی قبل در جلسه هیئت دولت این ماجرا را تایید کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی در جلسه امروز (چهارشنبه ۵ خرداد) هیات دولت با بیان اینکه «درباره تصمیم شورای نگهبان به ناچار به مقام معظم رهبری نامه نوشته ام و آنچه در ذهنم بود به ایشان منتقل کردم» گفت: درباره اصل 113 قانون اساسی به شورای نگهبان تذکر دادم، اما این شورا هر بار درباره این اصل تذکر می دهیم تفسیر خودش را دارد و می گوید نمی توانید در این زمینه تذکر دهید.
رییس جمهور ادامه داد: ما هم از رهبری درخواست و تقاضا کردیم تا اگر ایشان صلاح می دانند در این مساله ورود کنند. هر چند آقا کمتر در این زمینه ها وارد می شوند ولی به هر حال مواردی هم بوده است.


گفتنی است؛ موضوع ارسال نامه از سوی سران قوا به رهبری مسبوق به سابقه است. در سال 84 رئیس مجلس وقت (غلامعلی حداد عادل) با نوشتن نامه ای به رهبر انقلاب پیگیر وضعیت مصطفی معین و محسن مهرعلیزاده شدند. درپی درخواست حدادعادل، رهبر انقلاب به موضوع ورود کردند و با ارسال نامه ای به دبیر شورای نگهبان خواستار تجدید نظر در اعلام صلاحیت معین و مهرعلیزاده شدند که منجر به تایید این دو نفر شد.

 

 

 

منبع: اخرین خبر
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان