طوفان زابل درنوردید

طوفان با سرعت 90 کیلومتر بر ساعت زابل را درنوردید.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: امروز بیشینه سرعت باد در  به 90 کیلومتر بر ساعت رسید و گرد و غبار حاصل شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه زابل را به 2500 متر کاهش داد.

محسن بستانی امروز  در زاهدان اظهار داشت: همانطور که انتظار می رفت بر شدت وزش بادهای 120 روزه در شمال استان افزوده شد و باد و گردوخاک پنج شهرستان شمال استان را فرا گرفت.

وی افزود: در زهک نیز تا پیش از ظهر امروز بیشینه سرعت باد به محدوده 70 کیلومتر بر ساعت رسید و گردوغبار ناشی از آن شعاع دید افقی در محدوده اداره هواشناسی این شهر را به 2000 متر کاهش داد.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: همزمان با وزش باد شدید در شمال استان، گرمای هوا نیز همچنان در این منطقه پایدار است به طوریکه هم اکنون دمای هوا در زابل 40 درجه سلسیوس است و انتظار می رود در ادامه روز هوا گرمتر نیز شود.

بستانی اضافه کرد: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی وزش باد شدید و گرد و خاک همچنان در شمال استان و با شدت کمتر در نوار مرز شرقی استان ادامه دارد.

وی گفت: پیش بینی می شود گرمای هوا نیز همچنان تا آخر هفته در سطح استان ماندگار باشد.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: رشد ابر و رگبار پراکنده،رعد و برق، وزش تندباد لحظه ای با احتمال بارش تگرگ در ارتفاعات جنوبی استان تا پایان هفته ادامه دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان