سخنگوی صنعت برق :

امروز شاهد یکی از گرمترین روزهای سال هستیم

سخنگوی صنعت برق گفت: امروز شاهد یکی از گرمترین روزهای سال هستیم به طوری که در اغلب نقاط کشور، دما افزایش قابل ملاحظه ای پیدا کرده و پیش بینی می شود که مصرف به ۵۸ هزار مگاوات و بالاتر برسد که مصرف بسیار بالایی است و قطعا ما برای تامین این میزان محدودیت های جدی داریم.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

به گزارش رستانیوز، مصطفی رجبی مشهدی در پیامی تصویری اظهار کرد: پیش بینی شده است که از طرح های تشویق محور مدیریت مصرف استفاده کنیم و با همکاری خوب مشترکان بخش خانگی بتوانیم در ساعات اوج مصرف محدودیت های تامین برق را به حداقل ممکن برسانیم.

به گفته وی از همه هموطنان خواهشمندیم که در ساعات اوج مصرف از وسایل برقی پرمصرف استفاده نکنند، کولرهای آبی را روی دور کند قرار دهند و کولرهای گازی را روی ۲۵ درجه تنظیم کنند.

روز گذشته نیز رخشانی مهر - دبیر ستاد راهبری اوج بار از پیش بینی عبور مصرف برق طی ۲۴ ساعت آینده از خطوط قرمز خبر داد و گفت: با توجه به نقشه های هواشناسی، دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر نقاط کشور رو به افزایش است و این موضوع  باعث افزایش شدید مصرف برق خواهد شد.

وی با پیش بینی رشد ۲۰ درصدی مصرف برق نسبت به هفته گذشته، گفت: از  همه ظرفیت ها به منظور جلوگیری از بروز خاموشی استفاده خواهیم کرد. بازرسی از ادارات  پرمصرف آغاز شده و این اقدام فردا نیز با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت و در همین راستا برق اداراتی که مصرف خود را به ۵۰ درصد کاهش ندهند، قطع خواهد شد.


منبع: خبرانلاین

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان