نام گذاری خیابانی به نام علی دایی!

با وجود آنکه این روز‌ها کریستیانو رونالدو به رکوردش رسیده، ولی دایی همچنان برترین گل‌زن تاریخ بازی‌های ملی در آسیا محسوب می‌شود و احتمالا این رکورد را تا چندین سال دیگر در اختیار خواهد داشت. حالا سهم چنین شخصی از خیابان‌ها و محل‌های بی‌شمار در تهران شده است جایی حوالی خروجی بزرگراه باکری

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

شورای شهر تهران بالاخره بعد از مشورت و همفکری با صاحبان نظر به این نتیجه رسید که نام یکی از معابر تهران را به اسم علی دایی کند. در توضیح این اقدام آمده از آن جهت که نام دایی این روز‌ها در فضای مجازی بسیار بر سر زبان افتاده چنین اقدامی از سوی شورای شهر صورت گرفته است.

می‌شود دلیل عنوان‌شده را به فال نیک گرفت و به این نتیجه رسید که اعضای شورای شهر از چرایی مطرح‌شدن نام علی دایی در فضای مجازی خبر داشته و می‌دانسته‌اند که او یکی از دو گل‌زن برتر تاریخ بازی‌های ملی در دنیای فوتبال است. در‌واقع بعد از آنکه کریستیانو رونالدو، فوق‌ستاره پرتغالی موفق شد به رکورد گل‌های ملی علی دایی برسد، نام این اسطوره فوتبال دوباره در دنیای مجازی و حقیقی مطرح شد و نهایتا اعضای شورای شهر به این نتیجه رسیدند که باید یکی از معابر تهران را به اسم علی دایی کنند.

این اتفاق را از آن جهت که در حیات علی دایی رخ داده، می‌شود به فال نیک گرفت، ولی خیابانی که به اسم علی دایی شده کمی مورد نقد است. شورای شهر خروجی بزرگراه باکری به اتوبان کرج را به اسم علی دایی کرده است! یعنی جایی که احتمالا بسیاری از ساکنان شرق تهران هم از محل دقیقش خبر ندارند چه برسد به دیگر هم‌وطنان ایرانی.

سؤالی که در این بین مطرح می‌شود این است که آیا محل نام‌گذاری‌شده به اسم علی دایی در شأن کار بزرگی که این اسطوره برای فوتبال ایران انجام داده، هست یا خیر؟ علی دایی بین‌المللی‌ترین چهره ورزش ایران است که حتی سال‌ها بعد از خداحافظی‌اش از دنیای فوتبال، اسمش بر سر زبان‌هاست. این بر سر زبان بودن فقط مربوط به رسانه‌های ایرانی نمی‌شود و بسیاری از رسانه‌های معتبر دنیا نام علی دایی را مطرح و چندین گفت‌وگوی متفاوت هم با او تا‌به‌حال ترتیب داده‌اند.

دایی برای فوتبال اروپایی‌ها هم شناخته‌شده است و همین چند‌وقت پیش بود که عنوان شد باشگاه لیگ‌برتری انگلیس یعنی اورتون به علی دایی شغلی در بخش مدیریت پیشنهاد کرده که با جواب منفی اسطوره فوتبال ایران روبه‌رو شده است. از این گذشته علی دایی در فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا هم چهره‌ای شناخته‌شده و البته محبوب است. او چندین سال عضو کمیته جوانان فیفا بود و همین حالا بسیاری از کارشناسان آسیایی اعتقاد دارند اگر بخواهد می‌تواند برای ریاست AFC هم اقدام کند. علی دایی در کنار یکی، دو چهره دیگر از فوتبال ایران، تنها فوتبالیست‌هایی هستند که حتی در کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس که ارتباط حسنه دیپلماتیک با ایران هم ندارند، مورد قبول و محبوب است.

با وجود آنکه این روز‌ها کریستیانو رونالدو به رکوردش رسیده، ولی دایی همچنان برترین گل‌زن تاریخ بازی‌های ملی در آسیا محسوب می‌شود و احتمالا این رکورد را تا چندین سال دیگر در اختیار خواهد داشت. حالا سهم چنین شخصی از خیابان‌ها و محل‌های بی‌شمار در تهران شده است جایی حوالی خروجی بزرگراه باکری!

درست است که همه‌چیز در‌حال توسعه است و احتمالا تا چندین سال دیگر همان خیابان هم یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های تهران شود، ولی می‌شد درباره این اقدام سنجیده‌تر عمل کرد تا شأن کاری که علی دایی برای فوتبال ایران انجام داده بیشتر حفظ شود. البته پرواضح است که علی دایی نه نیازی به چنین نام‌گذاری‌ای دارد و نه احتمالا علاقه‌ای، ولی بحث اصلی اینجاست که اعضای شورای شهر یک کار خوب را با یک انتخاب نه‌چندان خوب خنثی کرده‌اند. کار خوب آن‌ها تجلیل از عملکرد علی دایی در زمان حیاتش است، ولی انتخاب آن‌ها برای خیابانی که به اسم دایی کرده‌اند، چندان مناسب و درخور نیست.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان