راز قبرهایی که باز می شوند

براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، تحقیق درباره راز قبرهایی که باز می شدند صورت گرفته است.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

نتایج یک تحقیق نشان می دهند حدود 1400 سال پیش در گورستان های واقع در منطقه ای از اروپا که از ترانسیلوانی تا جنوب انگلستان را در برگرفته، قبرها به منظور خارج کردن تعدادی از آثار دفن شده باز می شدند.

این تیم محققان که نتایج تحقیق خود را در ژورنال آنتیکیتی منتشر کرده اند، گورستان های پنج منطقه از اروپا را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند در حوالی قرن ششم تا هشتم میلادی مردم بطور مداوم قبرها را دوباره باز می کردند تا به هدفی که به نظر نمی رسد سرقت باشد آثاری را که به همراه اجساد دفن شده بودند از قبر بردارند.

الیسون کلوناس، یکی از نویسندگان این تحقیق در بیانیه ای اعلام کرد: «این افراد آثاری را که از قبر خارج می کردند با دقت انتخاب می کردند و بخصوص گل سینه را از قبر زنان و شمشیر را از قبر مردان خارج می کردند و به بسیاری از آثار ارزشمند حتی اشیای فلزی گرانبها همچون گردنبندهای طلا یا نقره دست نمی زدند.»

محققان همچنین دریافته اند بسیاری از آثاری که از قبرها خارج شده در وضعیت مناسبی نبوده اند. برای مثال شمشیرها سالم نبوده اند و هیچ ارزش مالی نداشته و قابل استفاده نبوده اند.

دلیل اینکه چرا افراد این آثار را از قبر خارج می کردند، هنوز مشخص نیست اما باستان شناسان معتقدند هدف این کار احتمالا از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت بوده است.

این موضوع که سنجاق سینه و شمشیرها از قبر خارج می شدند، این فرضیه را مطرح می کند که پای اهداف نمادین در میان بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان