پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

      گاهی وقت ها به دلایل مختلف برایتان پیش می آید که لایسنس ویندوز خود را غیر فعال کنید ، دلایلی مثل تغییر ویندوز، تغییر لایسنس نصب شده ( برای مثال شما لایسنس یکبار مصرف روی ویندوز خود فعال کردید و حالا با خرید لایسنس Retail یا OEM می خواهید لایسنس ( Product key ) خود را تغییر دهید ) ، یا می خواهید جای کرک ویندوز و اکتیو ( Active ) نگهداشت غیر قانونی آن اقدام به خرید لایسنس کنید و از راه و روش قانونی سیستم خود را اکتیو نگه دارید . یا قصد دارید ویندوز خود را تغییر دهید و به جای استفاده از ویندوز  pro از ویندوز  home استفاده نمایید ، که در این صورت باید لایسنس تان را مطابق با نسخه ی نصب شده روی سیستم خود یکی کنید و یا دلایل مختلف دیگر .

نکته : قبل از هر چیز باید لایسنس ویندوز بخرید و پیشنهاد ما خرید از برترین ارائه دهنده یعنی تک رایان است.

      ما در اینجا مراحلی را به این منظور برای شما آورده ایم که با آن قادر به انجام غیر فعال کردن لایسنس ویندوز یا همان از کار انداختن product key خواهید شد .

مراحل حذف لایسنس ویندوز 10 :

ابتدا در سرچ باکس ویندوز کلمه ی CMD ( command prompt ) را تایپ کنید .

2

سپس بر روی برنامه راست کلیک کرده و گزینه ی Run as administrator  را انتخاب کنید .

3

در پنجره ی باز شده عبارت slmgr.vbs /dli را تایپ کنید (به فاصله ی میان vbs  با / دقت کنید ) و اینتر ( enter ) را فشار دهید . پیغام زیردر صورت داشتن product key  داده خواهد شد و پنج رقم آخر لایسنس ( product key ) نشان داده می شود ؛ روی گزینه ی ok کلیک کنید.

4

 

 

سپس دستور slmgr.vbs /upk را تایپ کنید (به فاصله ی میان vbs  با / دقت کنید ) و سپس اینتر ( enter ) کنید . این دستور لایسنس روی ویندوز ( 7 ، 8 ، 10 ) شما را پاک می کند و سپس گزینه ی  ok را انتخاب کنید .

5

 

و در آخر برای این که لایسنس شما حتی از روی بخش ریجستری و غیره هم پاک شود دستوره slmgr.vbs /cpky را تایپ کنید (به فاصله ی میان vbs  با / دقت کنید ) و مطابق با تصویر پیغامی دریافت می کنید که آن را ok کنید .

6

با همین روش ساده لایسنس یا product key از روی سیستم شما به کلی پاک می شود . حالا فقط کافی است سیستم خود را restart   کنید و هر چه سریع تر اقدام به نصب لایسنس جدید کنید و ویندوز خود را اکتیو نگهدارید .

     ما در اینجا از ویندوز 10 برای به نمایش گزاشتن تصاویر استفاده کرده ایم ، اما تمامی مراحل این روش برای ویندوز های 7 ، 8 ، و 10 قابل اجرا است . این نکته نیز قابل توجه است که روش فوق برای کسانی که لایسنس قانونی دریافت و روی سیستم خود نصب کرده بودند قابل اجرا و کارآمد است ، اما برای کسانی که ویندوز خود را با روش های غیر قانونی اکتیو ( Active ) کرده اند گزارشاتی مبنی بر عملی نبودن این روش برایشان را داده اند ، زیرا هر کرک کردنی امکان دارد روش متفاوتی برای از بین رفتن داشته باشد .

سخن آخر

     در آخر باید یاد آوری کنیم که سیستم هایی که لایسنس ندارند یا در واقع اکتیو ( Active  ) نیستند با مشکلات متعددی مواجه خواهند شد ، پس بعد از پاک کردن لایسنس خود در اسرع وقت به فکر نصب لایسنس جدید روی سیستم خود بیافتند . ما در مقالات دیگر به معرفی کامل لایسنس ها پرداخته ایم و تمامی آن ها را با قابلیت هایشان شرح داده ایم .

https://www.techrayan.ir/card/category/windows-10

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان