پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

یک روز در آینه نگاه می‌کنی و متوجه می‌شوی که چیزی متفاوت است. آن خطوط ریز اطراف چشم دیگر خوب نیستند و شما بسیار مسن‌تر از سن واقعی خود به نظر می‌رسید. شاید وقت آن رسیده باشد که برای رفع این چین و چروک‌ها کاری انجام دهید. اما دقیقاً چه کاری می‌توانید انجام دهید تا پیری پوست را معکوس کنید؟

اصلاح چین و چروک به کمک همه‌ی محصولات تبلیغ شده، امری آسان به‌نظر می‌رسد. اما در عین حال گیج‌کننده است. فرآیند رفع چین و چروک با یادگیری بیشتر در مورد چین و چروک شروع می‌شود. دانستن نحوه شکل‌گیری آن‌ها به شما کمک می‌کند یاد بگیرید که چگونه از ابتدا از خود محافظت کنید.

 

آیا می‌توان پیری پوست را معکوس کرد؟ پاسخ کوتاه بله است؛ اما به احتمال زیاد حذف کامل و دائمی آن امکان‌پذیر نخواهد بود. راه حل‌هایی برای معکوس کردن پیری پوست وجود دارند که می‌توانید به کمک آن‌ها پیری پوست را معکوس کنید و اگر نمی‌توانید این کار را انجام دهید، می‌توانید روش‌های دیگری مانند تزریق فیلر‌ پوستی را امتحان کنید.

چرا پوست ما پیر می‌شود؟

پیری پوست و چین و چروک یک واقعیت زندگی برای همه ماست. با این حال، ممکن است متوجه شده باشید که شکل و عمق یکسانی ندارند. این به این دلیل است که شرایط مختلفی وجود دارد که باعث ایجاد چین و چروک می‌شود. برخی از آن‌ها را می‌توانید کنترل کنید و برخی را نمی‌توانید. در زیر به برخی از دلایل اصلی چین و چروک و پیری پوست می‌پردازیم.

2

قرار گرفتن در معرض نور آفتاب

قرار گرفتن در معرض نور خورشید باعث افزایش ویتامین D در پوست می‌شود. اما از طرفی روند پیری پوست را تسریع می‌کند. اشعه ماوراء بنفش خورشید (UV) رادیکال‌های آزاد تولید می‌کند که در سطح سلولی به پوست حمله می‌کند. قرار گرفتن طولانی مدت و محافظت نشده در معرض نور آفتاب می‌تواند باعث ایجاد چین و چروک‌های مرتبط با افزایش سن و رنگدانه‌های ناهموار روی پوست شود.

ژنتیک

شاید وقت آن رسیده است که والدین خود را به خاطر پیری زودرس پوست خود سرزنش کنید. اگرچه چندین عامل دیگر نیز می‌توانند در این امر نقش داشته باشند، اما زمان ایجاد چین و چروک ژنتیکی است. پوست برخی افراد به دلیل ژنتیک خیلی سریع‌تر پیر می‌شود. شما نمی‌توانید ماهیت خود را تغییر دهید. اما عوامل ژنتیکی می‌توانند به شما کمک کنند تا پیش‌بینی کنید چه زمانی چین و چروک روی پوست شما ظاهر می‌شود و به شما کمک می‌کند تا با اثرات ژنتیکی روی پوست خود مقابله کنید.

سیگار کشیدن

سیگار کشیدن یک عادت بد به دلایل بسیاری است. اما یکی از مهمترین جنبه‌های چین و چروک نیز می‌باشد. قرار گرفتن در معرض دود سیگار می‌تواند به پوست شما آسیب برساند. اما استفاده از نیکوتین بسیار مضر است. با استفاده مداوم از نیکوتین، رگ‌های خونی خارج از پوست کوچک‌تر می‌شوند و به مرور زمان جریان اکسیژن و مواد مغذی به سطح پوست کاهش می‌یابد و باعث ایجاد چین و چروک می‌شود.

کم آبی بدن

آب یکی از عناصر ضروری بدن شماست که باید روزانه آن را جبران کنید. هنگامی که مصرف آب به طور مداوم کم باشد، آسیب سلولی در پوست رخ می‌دهد. انگور را در نظر بگیرید که به کشمش تبدیل می‌شود (کمبود رطوبت داخل انگور را فشرده می‌کند و باعث چروک شدن پوست می‌شود). کم آبی نیز همین تأثیر را روی پوست دارد.

راه رفع پیری و چین و چروک پوست چیست؟

از آنجایی که چین و چروک‌ها بخشی طبیعی از روند پیری بدن شما هستند، درمان خاصی ندارند که دائمی باشد. اگر از ظاهر شدن چین و چروک روی پوست خود راضی نیستید، گزینه‌های درمانی مختلفی برای بهبود ظاهر شما وجود دارد.

رتینوئید‌ها

رتینوئید‌ها که شامل رتینول، رتینال آلدهید، استر‌های رتینیل، آداپالن، تازاروتن و ترتینوئین هستند. آن‌ها مواد شیمیایی خاصی هستند که از ویتامین A مشتق شده‌اند که به کاهش خطوط و چین و چروک روی پوست شما کمک می‌کنند و بافت، رنگدانه و آبرسانی پوست را بهبود می‌بخشند. رتینول را می‌توانید در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست بدون نسخه پیدا کنید. رتینول می‌تواند به عمق لایه‌های پوست شما نفوذ کند تا کلاژن و الاستین را فعال کند که به حفظ ساختار پوست شما و جلوگیری از چین و چروک کمک می‌کند. محصولات حاوی رتینوئید را می‌توان به طور مستقیم روی پوست در خانه استفاده کرد. با پزشک خود صحبت کنید تا مطمئن شوید که محصولات رتینوئید برای شما مناسب هستند.

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ یک روش جوانسازی صورت است که با استفاده از دستگاهی با تعداد زیادی سوزن کوچک، زخم‌های کوچکی روی سطح پوست (اپیدرم) ایجاد می‌کند. زخم در عرض چند دقیقه بهبود می‌یابد و با بهبود، پوست شما کلاژن و الاستین جدید تولید می‌کند. میکرونیدلینگ در بهبود خطوط ریز و چین و چروک مؤثر است.

میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن به آرامی نواحی زبر یا چروک پوست شما را از بین می‌برد یا سفت می‌کند. این روش بهترین راه برای درمان اسکار یا ترک‌های پوستی، تغییر رنگ پوست یا آسیب‌های ناشی از نور خورشید است.

درم ابریژن

درم ابریژن لایه‌های پوست را خراش می‌دهد. این درمان لایه‌های پوست را برای کاهش چین و چروک یا بی‌نظمی‌های پوستی از بین می‌برد. این روش به شما کمک می‌کند پوستی صاف و جوان داشته باشید.

لایه‌برداری شیمیایی

لایه بردار‌های شیمیایی با استفاده از مقدار کمی مواد شیمیایی، لکه‌های پوست را از بین می‌برند. این محلول لایه رویی پوست شما را از بین می‌برد و فضایی برای جایگزینی پوست جدید و سالم باقی می‌گذارد. لایه‌برداری شیمیایی روشی عالی برای درمان چین و چروک، تغییر رنگ پوست یا جای زخم است.

لایه‌برداری پوست با لیزر

لایه‌برداری پوست با لیزر چین و چروک‌های صورت و بی‌نظمی‌های ناشی از آسیب آفتاب یا آکنه را کاهش می‌دهد. تکنیک لیزر یک پرتو کوتاه و متمرکز از نور را بر روی بخشی از پوست هدایت می‌کند.

اگر آکنه شدید دارید، باید قبل از لیزر درمانی صبر کنید تا آکنه تحت کنترل باشد. لیزر درمانی برای افرادی که پوست روشن دارند بهترین است. زیرا افراد با پوست تیره بیشتر مستعد هیپرپیگمانتاسیون و درمان‌های خاص هستند.

پرکننده‌های پوستی

چین و چروک‌های ایجاد شده در نواحی ثابت صورت نیاز به حذف پرکننده پوست دارند. پرکننده‌های پوستی می‌توانند چین و چروک‌های عمیق را از بین ببرند. چین و چروک‌های اطراف دهان، بینی و چانه معمولاً با پرکننده‌ها درمان می‌شوند.

3

رایج‌ترین نوع پرکننده پوست، فیلر مبتنی بر اسید هیالورونیک است. پرکننده‌های اسید هیالورونیک نیز توسط برند‌های مختلفی تولید می‌شوند که بهترین برند ژوابکس محصول رزفامارا سوئیس می‌باشد.

تزریق بوتاکس

تعدیل‌کننده‌های عصبی یا درمان‌های ضد چروک مانند بوتاکس، دارو‌هایی هستند که از سم بوتولینوم به دست می‌آیند. آن‌ها سیگنال‌های شیمیایی خاصی را که باعث انقباض ماهیچه‌ها می‌شوند مسدود می‌کنند. پزشک شما بوتاکس را به عضلاتی که انقباض آن‌ها باعث ایجاد چین و چروک می‌شود تزریق می‌کند، مانند بین ابرو‌های شما (خط اخم) و خطوطی که از گوشه چشم شما خارج می‌شوند (پای کلاغ).

لیفت صورت

لیفت صورت یک عمل جراحی است که در آن پزشک پوست و چربی اضافی صورت و گردن را برمی‌دارد. پزشک عضلات و لایه‌های بافت همبند را سفت می‌کند تا ظاهر چین و چروک را کاهش دهد.

منبع: zhoabex.ir

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان