پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

از آنجایی که اینورتر جز تجهیزات بسیار مهم و ضروری هر کارخانه ای است، شرکت نیرونوین با بهره گیری از کارشناسان و متخصصین با تجربه و کارآزموده، بهترین خدمات تعمیر را ارائه می کند.

 

نکته قابل ذکر این است که شما از هر جای ایران که باشید می توانید با ارسال درایو خود برای شرکت از خدمات تعمیر نیرونوین بهره مند گردید.

رایج ترین اینورتر ها برای تعمیر:

 

تعمیر اینورتر یاسکاوا

تعمیر اینورتر میتسوبیشی

تعمیر اینورتر ال اس

تعمیر اینورتر دلتا

تعمیر اینورتر زیمنس

و…

ایرادات رایج در اینورترها

یکسری نکات وجود دارد که اگر آنهارا رعایت کنید ممکن است تا مدت های زیادی نیاز به تعمیر اینورتر نداشته باشید. عمده ترین مشکل های درایوها مربوط به قطعه IGBT و یا سوییچینگ آنها می باشد که مشکلات مشترکی در بین این دو قطعه وجود دارد که موجب خرابی آنها می شود.

 

نوسان شبکه برق

اگر در برق ورودی خود نوسان دارید لازم است که حتما این نوسان را برطرف کنید. زیرا در دراز مدت ( حتی ممکن است در مدت کوتاه) یکی از دوقطعه اصلی IGBT یا سوییچینگ درایو تان آسیب ببیند. اسیب دیدن قطعه های اصلی هزینه های زیادی را نیز جهت تعمیر اینورتر به دنبال خواهد داشت.

 

جریان کشی

دیگر ایراد رایج که باعث آسیب دیدن آن دوقطعه اصلی می شود، جریان کشی در خروجی اینورتر است. چندین دلیل نیز وجود دارد که این ایراد را به دنبال دارد. اولین مورد می تواند معیوب بودن الکتروموتور متصل به درایو باشد.پیش از هرچیز مطمئن شوید که الکتروموتور شما سالم است. دقت فرمایید مواردی که ذکر می کنیم لازم است به صورت ماهانه چک شود تا در آینده هزینه های اضافی را متحمل نشوید.

 

اگر از سلامت موتور الکتریکی خود اطمینان حاصل کردید بهتر است بار روی شفت موتور را نیز بررسی کنید که بیشتر از توان درج شده موتور نباشد. اگر غیر از این باشد، درایو تان در معرض خطر آسیب دیدگی قرار دارد.

 

عیب یابی الکتروموتور

 

یکی دیگر از مواردی که باعث جریان کشی در خروجی و در نهایت نیاز به تعمیر درایو را ایجاد می کند مربوط به کابل های خروجی است. گاهی یکی از سه کابل آسیب می بینیدو یا اتصال کوتاه ایجاد می شود که در ادامه منجر به آسیب دیدگی درایو می شود.

 

آسیب دیدگی درایور

اگر آلودگی محیطی و یا احتمال پاشش آب بر روی درایورِ اینورتر وجود دارد لازم است آنرا حتما برطرف کنید.گاها درایوهایی که برای تعمیر به نیرونوین ارسال می شوند پاشش آب یا الودگی هایی مانند گرد غبار باعث خرابی آنها شده است. حتی گاهی حیوانات و حشرات کوچک نیز وارد درایو می شوند و باعث خرابی درایور می شوند.

 

قطعات فیک

اگر زمانی که اینورتر تهیه می کنید به اصل بودن آن توجه نکنید ممکن است به زودی نیاز به تعمیر درایو خود پیدا کنید. ما در نیرونوین تضمین میکنیم تمام تجهیزاتی که ارائه می کنیم اصلی و اورژینال می باشد. پس با خیال راحت می توانید اینورتر های اصلی را از نیرونوین تهیه کنید. اما اگر اینورتر اصلی تهیه کردید و در هنگام تعمیر به مراکز غیر معتبر مراجعه کنید ممکن است که از قطعات فیک استفاده کنند که در ادامه می تواند باعث خرابی مجدد بشود.

 

اینورتر خواب

اگر اینورتری دارید که چندسال در انبار بوده نباید به یکباره از تمام توان آن استفاده کنید. باید اجازه دهید که خازن های آن کامل شارژ شوند. ابتدا منبع تغذیه را به درایو متصل کرده و کم کم توان آن را افزایش دهید. در هر مرحله چند دقیقه درایو روشن بماند و برای افزایش مجدد توان آن را خاموش کنید. این مراحل باید طی چند مرحله انجام شود تا از آسیب دیدگی درایو جلوگیری شود.

تعمیر پی ال سی

همانطور که می دانیم PLCها در صنعت از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند زیرا خطوط تولید و تجهیزات متعددی وابسته به پی ال سی هستند. بنابراین خرابی PLC می تواند تبعات سنگینی همانند توقف تولید را به همراه داشته باشد.جهت جلوگیری از این امر کارشناسان تعمیر ما فرایند تعمیرات را با دقت و سرعت پیش می برند تا هم به تشخیص دقیقی برسند و هم تولید شما متوقف نشود. اما توصیه ما برای چنین شرایطی خرید پی ال سی پشتیبان است که بتوانید از آن در مواقع ضرورت استفاده نمایید.

 

در صورتی که احساس کردید پی ال سی شما نیاز به تعمیر دارد ابتدا بررسی های اولیه را انجام دهید. گاهی اوقات یک مشکل کوچک می تواند باعث از کار افتادن پی ال سی باشد که شاید مشکل جدی نباشد. اما چنانچه مشکل را نتوانستید بیابید کافیست با کارشناسان نیرونوین تماس گرفته و تجهیز را برای تست رایگان ارسال کنید.

 

شناسایی مشکل از تعمیر آن مهمتر است زیرا بخش مهمی از تعمیر PLC تشخیص دقیق مشکل به وجود آمده است. از همین رو به منظور حصول نتیجه با کیفیت بالا مراحل زیر طی می شوند.

 

بازرسی

ما برق ورودی را به دستگاه می دهیم تا ورودی و خروجی آن را بررسی کنیم. این کار اتصالات فیزیکی PLC را قادر می سازد تا اطلاعات جدید را دریافت کرده و داده ها را به دستگاه های دیگر ارسال کند.

 

تعویض

قطعاتی که معمولاً میزان خرابی بالایی دارند – مانند رله‌ها، خازن‌ها و جداکننده‌های نوری – بازرسی می‌شوند و در صورت لزوم تعویض می‌شوند.

 

نصب

پس از بررسی و جایگزینی این قطعات، پی ال سی با قطعات نصب شده تست می‌شود. این مرحله تضمین می کند که واحد پردازش مرکزی (CPU) و منطق همانطور که باید کار می کنند. CPU به عنوان مغز دستگاه عمل می کند و به آن می گوید که چه کاری انجام دهد و چگونه آن را انجام دهد. این عنصر حیاتی حتی از بخش‌های کوچک‌تری مانند ریزپردازنده و تراشه حافظه تشکیل شده است که همگی در تکمیل وظایف کمک می‌کنند.

 

تست

یک فرآیند بازرسی کامل برای پی بردن به همه مسائل قبل از بازگرداندن هر دستگاه ضروری است. توجه ما به جزئیات به ما امکان می دهد رضایت مشتری را حفظ کنیم و خدمات را با بالاترین کیفیت ارائه دهیم.

 

تمیز کردن

مرحله بعدی تعمیر پی ال سی تا آخرین مرحله شامل تمیز کردن کل واحد و انجام آخرین آزمایش برای بررسی عملکرد آن است. یک کار تمیز کردن دقیق به ما امکان می دهد PLC شما را در شرایط تقریباً جدید، تعمیر شده و آماده برای هر برنامه کاربردی که شرکت شما برای آن دارد، برگردانیم.

 

بسته بندی

هنگامی که واحد برای حمل و نقل آماده شد، آن را برای بسته بندی آماده می کنیم. این مرحله باعث می‌شود تا به شرایط بهینه برای ارسال ایمن دست یابیم.

 

سوالات متداول درباره خدمات تعمیر و نگهداری PLC

چه برندهایی را تعمیر می کنید؟

ما با طیف گسترده ای از برندها کار می کنیم تا بهترین خدمات ممکن را به شما ارائه دهیم، صرف نظر از اینکه PLC شما از کدام برند است. تیم متخصص ما دارای یک کادر آموزش دیده است و سالها تجربه همکاری موثر با شرکت های الکترونیکی متعدد را دارد. از رایج ترین برندها برای تعمیر پی ال سی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

امرن

میتسوبیشی

زیمنس

دلتا

و…

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان