پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

 

امروزه نقش لوله و اتصالات در صنعت ساختمان بسیار مهم است. لوله ها از نظر اتصالات، مواد و کاربرد به چند دسته تقسیم می شوند. از انواع لوله های مورد استفاده در صنعت می توان به لوله های فولادی، مسی و پلیمری اشاره کرد. اتصالات هر یک از این لوله ها متفاوت است که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم. در این مقاله که توسط فروشگاه پاساب تهیه شده، ابتدا به معرفی انواع لوله ها و کاربرد آنها به طور کلی می پردازیم و سپس به توضیح مفصل برخی از آنها می پردازیم:

انواع لوله های مورد استفاده در صنعت

برای تولید لوله از مواد مختلفی استفاده می شود:

مواد فلزی به دو بخش فلزات آهنی و غیر آهنی تقسیم می شوند.

مواد آهنی نیز به چند قسمت به شرح زیر تقسیم می شوند:

چدن که شامل چدن و ​​چدن داکتیل می شود.

فولاد که شامل فولاد کربن و فولاد آلیاژی است.

مواد غیر آهنی به شرح زیر است.

لوله های مس و آلیاژهای آنها (مس و آلیاژ مس) مانند برنج، برنز و ...

لوله های سربی

لوله های آلومینیومی

لوله های روی

مواد غیر فلزی عبارتند از:

لوله های سیمانی

لوله های بتنی

لوله های پلاستیکی عبارتند از: p.v.c.، پلی اتیلن (p.e.) و پلی پروپیلن (p.p.)

لوله های لاستیکی

لوله های شیشه ای

لوله های چوبی

لوله های فایبرگلاس

لوله های سفالی

حال با بررسی کلی انواع اتصالات بهتر است با چند نمونه از پرکاربردترین برند های آن ها آشنا شویم.

لوله و اتصالات نیوپایپ

اتصالات لوله نیوپایپ دارای ویژگی های بسیاری است که آنها را چند منظوره می کند و می توان از آنها در مناسبت های مختلف استفاده کرد. مقاومت بالای این محصولات در برابر شرایط مختلف و همچنین قیمت مناسب از جمله ویژگی های اصلی آنها می باشد. این یراق آلات توسط یک برند بسیار معتبر طراحی و تولید شده است که می تواند کیفیت بالای خود را نشان دهد. این اتصالات در 5 لایه طراحی و ساخته شده اند که باعث می شود مقاومت آنها نسبت به سایر محصولات مشابه افزایش چشمگیری پیدا کند.

اگر با انواع اتصالات مورد استفاده در صنعت ساختمان آشنایی دارید، باید بدانید که اتصالات قدیمی مشکلات زیادی را ایجاد می کنند و باید به دنبال جایگزین های مناسب برای آنها باشید. کاربرد اصلی این اتصالات استفاده از آنها در تامین آب است که در ادامه این مقاله بیشتر در مورد آن صحبت خواهیم کرد و اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار خواهیم داد. این ترکیبات ساختار پلیمری دارند و مقاومت بالایی دارند.

این ویژگی ها امکان استفاده از اتصالات نیوپایپ را در شرایط و موقعیت های مختلف ممکن می سازد و عملا نمی توان محدودیتی برای آنها در نظر گرفت. در محیطی که دمای هوا به 90 درجه سانتیگراد می رسد، این اتصالات یکی از بهترین گزینه ها محسوب می شوند زیرا مقاومت حرارتی آنها نیز بالا است. سیستم های تامین آب و خطوط لوله آب آشامیدنی یکی از کاربردهای اصلی این محصولات می باشد. در سیستم های گرمایشی معمولاً به اتصالاتی نیاز دارید که مقاومت بالایی در برابر شکستگی و ترک خوردن داشته باشند. محصولات نیوپایپ این ویژگی ها را دارند و بنابراین می توانند در سیستم های گرمایشی استفاده شوند.

سیستم های لوله کشی مورد استفاده در صنایع پزشکی و مراقبت های بهداشتی نیز معمولاً از این اتصالات استفاده می کنند زیرا ساختار پلیمری آنها باعث می شود در برابر مواد شیمیایی و خوردگی بسیار مقاوم باشند. شاید جالب باشد بدانید که این یراق آلات در صنایع دیگر کاربرد زیادی دارد و در حال حاضر در بسیاری از کارخانه های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

لوله و اتصالات آذین

لوله و اتصالات آذین یکی از بهترین ابزارها می باشد که جایگزین لوله های فلزی در انتقال آب شرب می باشد و در صنایع تولید لوله و اتصالات و سیستم های لوله کشی سازه های عمرانی مانند ساختمان و برج کاربرد دارد. این لوله ها در مدل های مختلف با قدرت های متفاوت تولید می شوند.

در واقع، آنها بسته به مقاومت در برابر ضربه، مقاومت در برابر مواد اسیدی مختلف و مقاومت در برابر اختلاف دمای شدید با یکدیگر متفاوت هستند. به علاوه مواد این پروپیلن های پیشرفته ضد نور بوده و از عبور نور خورشید به داخل لوله جلوگیری می کند. این خاصیت باعث بهداشتی بودن لوله و اتصالات می شود و از رشد میکروب ها و باکتری های کوچک در لوله آب جلوگیری می کند. شما می توانید لیست قیمت آذین را در سایت پاساب مشاهده و خرید نمایید.

مزایای لوله پلی پروپیلن آذین

لوله های پروپیلن سفید برای انتقال آب گرم، سرد و آشامیدنی بسیار موفق هستند. همچنین از ایجاد رسوب در داخل لوله جلوگیری می کنند و در برابر فرسایش های احتمالی مقاوم هستند. از این لوله و اتصالات می توان به عنوان جایگزینی برای لوله های فلزی استفاده کرد. لوله های آذین در برابر هرگونه پوسیدگی و خوردگی داخلی و خارجی مقاوم بوده و نور را به داخل لوله منتقل نمی کنند. به همین دلیل به این محصول لوله ضد نور نیز می گویند.

فشار ورودی و خروجی صحیح، نصب سریع و آسان بدون نیاز به اطلاعات تخصصی خاص، ظاهری شیک و به روز از دیگر مزایای استفاده از این مدل فیتینگ می باشد. یکی از مزایای مهم لوله و اتصالات آذین عایق بودن آنها در برابر حرارت و برق است و در صورت ضربه به راحتی نمی شکند.

لوله و اتصالات نیوفلکس

لوله و اتصالات نیوفلکس نوعی لوله پلیمری به نام پلی پروپیلن است که مقاومت شیمیایی بالایی در برابر کلیه مایعات شیمیایی دارد.

لوله ها و اتصالات  نیوفلکس در دسته پلیمرهای بسیار قوی قرار می گیرند که در برابر انواع تنش های فیزیکی و شیمیایی و ترک های فشاری مقاوم هستند و از این لوله ها و اتصالات می توان به راحتی برای حذف ضایعات ساختمانی و ضایعات صنعتی از صنعت و ساخت استفاده کرد. این لوله ها دارای مقاومت بالایی در برابر انواع پساب های سرد و گرم یا اسیدی هستند.میزان اکسیداسیون این لوله ها در مقایسه با انواع لوله های فلزی تقریباً صفر است و به همین دلیل می توان از این لوله ها در موارد مختلف در انتقال آب استفاده کرد. فاضلاب عمر مفید لوله و اتصالات نیوفلکس در شرایط مساعد بر اساس استانداردهای بین المللی و نوع پلیمر مورد استفاده در این لوله ها بین 50 تا 100 سال تخمین زده می شود.

وزن مولکولی لوله و اتصالات پوشفیت نیوفلکس در مقایسه با سایر برندها بیشتر است و بنابراین منحنی نقطه ذوب این محصول رقم خوبی را نشان می دهد که نشان دهنده سطح تنش خزشی و مقاومت است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان