چکیده : دوره های آنلاین طراحی و نقاشی غیر از اینکه هزینههای تورو کاهش میده و از دوره حضوری ارزون تره، کیفیت بالایی داره چون استاد یا مدرس اونو موقعی که سرحاله و انرژی داشته ضبط کرده و خیلی از دوره حضوری پر بار تره. تو این دوره ها تو میتونی به صورت مخصوص به طور مستقیم با استاد در ارتباط باشی و پشتیبانی بشی و رفع اشکال کنی.
دوره آنلاین آموزش طراحی و نقاشی چه کمکی بهت میکنه؟
دوره های آنلاین طراحی و نقاشی غیر از اینکه هزینههای تورو کاهش میده و از دوره حضوری ارزون تره، کیفیت بالایی داره چون استاد یا مدرس اونو موقعی که سرحاله و انرژی داشته ضبط کرده و خیلی از دوره حضوری پر بار تره. تو این دوره ها تو میتونی به صورت مخصوص به طور مستقیم با استاد در ارتباط باشی و پشتیبانی بشی و رفع اشکال کنی. غیر اینا تو هر جای دنیا باشی فقط کافیه اینترنت داشت باشی که بتونی این دوره هارو شرکت کنی و نیاز نیست کلی مسیر طی کنی تا مهارتی که میخای و یاد بگیری. امیدوارم خیلی سریع به سمت قله های موفقیت پیش بری.
الان که هزینه های رفت و آمد زیاده و آلودی هوا و ویروسای گوناگون اون بیرونن، تو بدون نیاز به رفت و آمد هرجا که هستی از یادگیری هنر به صورت مجازی لذت ببر.
دوره های مختلف طراحی و نقاشی با طبقه بندی سطوح مختلف هستش که یادگیری هنر رو برای شما آسون و بی خطر کنه و با پشتیبانی اساتید مجرب سطح یادگیری شمارو بالا ببره.
دوره هایی مثل دوره طراحی مقدماتی و متوسط و پیشرفته و همچنین دوره طراحی چهره از نمونه دورههای خوب هستش و شما به راحتی میتونین این دورهها رو تهیه کنین و به طور مستقیم با مدرسش ارتباط برقرار کنین و سوالات و اشکالاتتون و باهاش مطرح کنین.
دوره طراحی مقدماتی
این دوره مناسب افرادی هستش که دوس دارن طراحی و به صورت پایه ای و راحت یاد بگیرن، تو این دوره به مباحث پایه ای طراحی اشاره شده و به شما یاد میده چطوری اجسام بی جان رو نگاه کنین و بکشین. از نحوه شروع کردن و چینش موضوع ها تا نور و سایه بهت یاد می ده ، تو این دوره دست و مداد خودم و میبینی و میتونی با دقت به نحوه کار کردنم خیلی چیزارو متوجه بشی، غیر اون یک ساعت و نیم راجب نحوه طراحی کردن و نحوه تمرین کردن توضیح دادم
امیدوارم برات مفید باشه
تو این دوره به نحوه طراحی از روی مدل چاپ شده تاکید شده و ترکیب بندی های مختلف اجسام رو یاد داده و به نکات مهم سایه زنی اشاره کرده. بعد از دیدن این دوره یاد می گیری که چطور از رو مدل طراحی کنی و اونرو طراحانه ببینی، انواع سایه زنی و یاد میگیری و با نورو سایه اشنا میشی و تمرینای مختلف برای نرم شدن سایه ها داره.
دوره طراحی پیشرفته
این دوره مناسب افرادیه که دستی به طراحی دارن یا دوره مقدماتی و متوسط و گذروندن و میخوان تو طراحی اجسام و سایه زنی حرفه ای بشن. تو مرحله دیگه سایه زنی شما قوی شده و میخوایم با سایه زنی با مداد جنسیت موضوع رو مشخص کنیم مثلا جنس پارچه یا میوه یا شیشه یا پلاستیک و.. .
به شدت توصیه میکنم این دوره رو نگاه کنین. نکات مهمی راجب سایه زنی و پرداز با مداد رو گفتم و بیشتر به نکات حرفه ای و ریزه کاری پرداختم.
با گذروندن این دوره یادگیری طراحی چهره و اناتومی براتون خیلی راحت و اسون میشه.
با گذروندن این دوره برای یک بار تا همیشه طراحی چهره رو یاد بگیر و حرفه ای شو.
نکات مربوط به درک کروی بودن شکل سر که مشکل خیلیاست رو بهت گفتم. با این دوره میتونی طرح اولیه چهره رو در عرض ده دقیقه بزنی و برای طراحی چهره شباهت سازی و طراحی چهره به صورت زنده آماده بشی.
دوره مکمل طراحی چهره0 (متوسط)
تو این دوره فرض بر اینه که مباحث دوره اولیه چهره رو گذروندی و با مباحث طرح اولیه و کروی بودن شکل سر آشنا هستی، تو این دوره سایه زنی ازای صورت به طور دقیق و جزئی گفته میشه و همچنین سایه زنی کل صورت . صفر تا صد طراحی چهره از طرح اولیه و نیم سایه تا مرحله اخر گفته شده و شما به شباهت دهی 90درصدی میرسی، برای یاد گیری شباهت 100 درصدی کافیه دوره پیشرفته چهره رو نگاه کنی.
دوره مکمل طراحی چهره(پیشرفته)
تو این دوره بعد از یادگیری طراحی صفر تا صد چهره، با یادگیری نحوه تمرین زیاد و به اصطلاح قوی شدن دست و ذهن تو طراحی چهره، میتونی آروم آروم رو شباهت 100درصدی زوم کنی.
دلیل اینکه همون اول وارد شباهت صد در صد نمیشیم اینه که بدون داشتن تمرینات زیاد و پختگی و فقط زوم کردن به شباهت هیوقت کارمون قوی نمیشه، حتی ممکنه شباهت هم بدیم ولی یه کار خام و بدون فکر از اب در میاد، برای اینکه شما بتونی به همه جوانب و نکات و ماهیچه های چهره اشراف کامل داشت باشی باید اول شباهت و نادیده بگیری و روی تناسبات و زوایا و بافت ها و خطوط چهره زوم کنی و بعد روی سایه زنی و سمت و سوی سایه زوم کنی و بعد اینکه دست شما به این مباحث عادت کرد ناخودآگاه سرعت کارت بالا میره و میتونی وارد شباهت سازی بشی.
تمام این مباحث و ترتیب یادگیری اونها از سطح آسون به سخت و از پایه به جزییات کنار هم قرار گرفتن. متدی که تو سطح بندی و سیلابس این دوره ها به کار بردم یه متئ رایج تو اروپاست که با تحقیق و بررسی های زیاد به این سطح بندی ها رسیدم و انجام دادم.
طراحی و شناخت اصطلاحات آن
پیشطرح یا اسکیس: نوعی طراحی اولیه سریع، مقدماتی و بدون ریزه کاری است که شناخت و تصوری کلی از اثر میدهد. برای مثال، پیشطرح یک نقاشی منظره معمولا یادداشتهای سریع و کوچکی است که تاثیرات نور در یک صحنهی خاص و همچنین ترکیببندی کلی را نشان میدهد، دفتر اسکیس هم مانند یک آلبوم کوچک است که میتواند برای ثبت آنی از یک حالت خاص همیشه در دسترس باشد.
مشق یا اتود یا مطالعه: طرح یا نقاشیای از یک جزء، به منظور مطالعه و استفاده از آن در یک ترکیب بندی بزرگتر است و نباید آن را با اسکیس اشتباه گرفت.
طرح خط خطی: طراحی سریع از موضوعات مختلف است که در آن ابزار طراح از روی کاغذ برداشته نمیشود.
روش خودکار یا اتوماتیسم: یکی از شیوههای سورئالیستها برای طراحی است که در آن چشم را میبندند و آزادانه و بدون هدایت آگاهانه به کار طرح افکنی میپردازد.
طراحی سایه روشن دار: به طرحی گفته میشود که معمولا به صورت تک رنگ و با استفاده از رنگهای خنثی، برای مشخص ساختن تیرگیها و روشناییهای نقاشی قبل از مرحله رنگگذاری اجرا میشود.
طراحی سیاه قلم: اصطلاحی برای نوعی طراحی مستقل می باشد که با هر ابزار طراحی که سطح را سیاه کند انجام می شود. سایه ها و عمق ها و فرم و بافت ها با حرکت یا محو یا هر نوع ایجاد تیرگی مشخص می شوند.
طراحی و ابزارهای مورد استفاده در آن
هنوز هم سادهترین ابزار طراحی مدادهای طراحی، زغال طراحی،مداد فشاری، مداد کنته، مرکب و مانند آنهاست که مورد استفاده هنرمندان قرار میگیرد، اما بهطورکلی هر وسیلهای که در سطح مورد کار ما ردی ایجاد کند میتوان طراحی کرد.
به عبارتی میتوان گفت امروزه، اجرای طراحی، محدود به استفاده از ابزارهای سنتی (مداد، زغال و غیره) نیست، بلکه روشهای متنوع ترکیب مواد، چسباندن وسایل، استفاده از مواد و ابزار تازه و غیرمتعارف نیز رواج یافتهاست. علاوه بر این، رایانه، دورنگار، ویدئو و انواع وسایل پیشرفته دیگر نیز امکانات تازهای در این زمینه به وجود آوردهاند. با این همه، آموزش طراحی از مسیر همان ابزارهای سنتی عبور میکند و از این طریق است که طراح قادر به استفادهی ماهرانه و خلاقانه از ابزارهای تازه میگردد.
مداد: این ابزار سادهترین وسیله طراحی است. مداد وسیلهای ساده، ارزان، در دسترس و مناسب برای انواع شیوههای طراحی است. این ابزاری است که با نوک آن میتوان خطوط متنوع و با پهنای آن خطوط ضخیم و سطوح تیره و روشن ایجاد کرد. طراح میتواند با انتخاب نوع مداد، در مورد کیفیت خطوطی که ایجاد میکند تصمیم بگیرد.
زغال: قدیمیترین وسیله طراحی است. اگرچه انسانهای نخستین برای طراحی دیوار غارها و صخرهها از چوب سوخته استفاده میکردند، پس از گذشت هزاران سال هنوز هم زغال وسیلهای مهم و مناسب برای استفاده طراحان و نقاشان است. زغال تُن سیاه مخملی خوشرنگی دارد که از تأثیر تیرهترین مدادهای گرافیتی پررنگتر است. سیاهی زغال تا سفیدی کاغذ فاصله زیادی دارد و تُنهای خاکستری متنوعی را میتوان با آن ایجاد کرد.
قلم طراحی: انسان اولین ابزارهای استفاده از مرکب را در طبیعت کشف کرده و سپس به مرور زمان آنها را کاملتر کرد. طرح افکنی با مرکب ابتدا به کمک قلم نی که نوک آن مرکب را به راحتی ذخیره و روی کاغذ پیاده میکند، آغاز شد. تراش نوک قلم بر خطوطی که ایجاد میکند تأثیر میگذارد، اما اغلب قلم نی خطوط نرم و کلفت ایجاد میکند. سپس نوک پر پرندگان که محفظه مناسبی برای ذخیره مرکب دارد و خطوط یکنواختی ایجاد میکند، برای طراحی و نوشتن مورد استفاده قرار گرفت. انسان برای تهیه ابزارهای پیشرفته از ویژگی این قلمهای طبیعی استفاده کرد. امروزه طراحی و ساخت قلمهای مختلف امکانات زیادی در اختیار طراحان گذاشته است که در مقالات بعدی وبلاگ پروانه به صورت جداگانه مختصر به آن خواهیم پرداخت.
کاغذ یا زمینه طراحی: اگرچه کاغذ، رایجترین زمینه برای طراحی است، میتوان از انواع سطوح تأثیرپذیر برای اجرای طرح استفاده کرد. دیوار غارها یا صخرههای ناصاف اولین زمینهها برای کار بودند که در بسیاری موارد دور از دسترس و ثابت بودند. الواح گلی، پوست حیوانات، چوب، پارچه و کاغذ دستساز در طول زمان برای طراحی و نوشتن مورد استفاده انسان قرار گرفت.
اگرچه این زمینهها سطوح مناسبی بودند و به راحتی جابهجا میشدند، اما نگهداری آنها در طول زمان چندان آسان نبود. امروزه برای طراحی، بیشتر از کاغذ و مقوا استفاده میشود که تهیه و نگهداری و جابهجایی آنها سادهتر از دیگر زمینههاست. کارخانههای کاغذسازی انواع کاغذ و مقوای زبر، نرم، ضخیم نازک، صیقلی، پرزدار، بافتدار، سفید و رنگی در اندازههای استاندارد یا به صورت متری تهیه و به بازار عرضه میکنند. به دلیل تولید انبوه، هزینه آنها مناسب و در دسترس همگان است.
پاستلهای مدادی: بیشتر این ابزارهای طراحی، در چوب محصور شدهاند و باعث میشود به هم ریختگی کمتر شده و در عین حال جزئیات به خوبی طراحی شود، پاستل های مدادی را به سادگی میتوان با پاستلهای نرم و سخت مخلوط کرد و ترکیبی استفاده نمود.
اتودهای طراحی: این ابزار به جای مدادهای طراحی به کار میروند، چرا که بعضی از طراحان ترجیح میدهند از وسایل مشابه استفاده کنند. اتودها همان مغزی مداد طراحی را دارند، اما دیگر مشکل تراشیدن و کوچک شدن مدادها را ندارند و با جنسها، اندازهها، نرمی و سختیهای مختلف میتوانید در بازار برای طراحیهای خود تهیه نمایید.
پودر یا دوده: نوعی کربن یا پودر ذغال فشرده شده میباشد که برای ایجاد سطوحی نرم و محوی های با مساحت زیاد و بافت های گوگونان نرم روی کاغذ استفاده میشود. این نوع ابزار نسبت به دیگر ابزار موجود برای طراحی جدید تر است و قدمت چندانی ندارد به همین سبب در نزد منتقدین طراحی به ابزاری بدون اصالت تلقی میشود اما در نزد سیاه قلم اران محبوب نیز است زیرا که با تکنیک به خصوص مورد استفاده از آن، طرح ها و محو بدون زحمت زده میشوند و برای کار با آن زحمت زیادی نیاز نیست کشید.
ارسال نظر