پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

کسب و کارها برای انجام امور حسابداری خود می­توانند به شرکت حسابداری به عنوان یک شخص حقوقی مراجعه کنند و با توضیح دادن شرایط و وضعیت حسابداری مجموعه خود و با در نظر گرفتن نیازهای مالی و حسابداری کسب و کار، امور حسابداری و مالی خود را به آن شرکت محول کنند. از طرفی اشخاصی نیز هستند که به طور معمول و به عنوان شخص حقیقی حسابداری می­کنند و با کسب و کارها در ارتباط هستند اما از نظر معتبر بودن و اعتماد، شرکت خدمات مالی و حسابداری دارای یک تشکل ثبت شده و رسمی می­باشد و اعتبار بیشتری دارد. شرکت حسابداری متشکل از کارشناسان و مدیران ارشد خبره در زمینه های مالی و مالیاتی و سایر حوزه­های مربوطه است که یک ویژگی خوب محسوب می­شود.

زمانی که یک شرکت حسابداری یا شرکت خدمات مالی و مالیاتی خدمات خود را به مشتریان و کسب و کارها ارائه می­دهد، عملکرد و اجرای امور توسط مدیران مورد بررسی و نظارت قرار می­گیرد زیرا کارشناسان و کادر اجرایی به تنهایی انجام امور حسابداری و مالیاتی را به عهده ندارند بلکه به عنوان یک تیم و با سرپرستی مجموعه خدماتشان را ارائه و اجرایی می­کنند. از طرفی این شرکت ها به دلیل جامع بودن موضوعات خدمت خود از نظر هزینه ای برای کسب و کارها به صرفه تر هستند و این یک امر طبیعی است که دریافت خدمات به صورت پکیج از یک مجموعه خاص معمولا هزینه و بهای تمام شده کمتری را به همراه دارد. پیشنهاد می گردد کسب و کارها قبل از دریافت خدمات ابتدا نیاز سنجی کنند و با توجه به اهدافی که دارند امور حسابداری و مالی خود را پیش ببرند.

در کشور ما افراد مختلفی و با تخصص های گوناگونی به عنوان کارشناس مالی و مالیاتی فعالیت می کنند و شرکت حسابداری سیستم حساب به عنوان یک مجموعه فعال در حوزه مالی و مالیاتی با ایجاد فضایی منحصر به فرد در ارائه خدمات و با شناخت نیازهای مشتریان در طی سالهای فعالیت خود خدماتی با کیفیت و ارزنده ای را ارائه می دهد و باعث رضایت مودیان و مشتریان خود شده است. شما نیز در صورت نیاز به تشکیل کادر مالی و رفع موانع حسابداری و مالیاتی خود با مشاوران مالی و مالیاتی در شرکت حسابداری سیستم حساب تماس حاصل کنید و با محول کردن امور مالی و حسابداری خود به این مجموعه عضوی از خانواده سیستم حساب شوید.

13

شرکت حسابداری

حسابداری و محاسبات مالی از زمان های قدیم وجود داشته و با توسعه یافتن اقتصاد و رشد کسب و کارها در دنیا، امور مالی و حسابداری از اهمیت ویژه ای برخوردار شده اند. به همین موجب مجموعه هایی تحت عنوان شرکت حسابداری به عنوان یک شغل در زمینه مالی و حسابداری تاسیس شده اند و به مردم و نیازمندان در این حوزه خدمات ارائه می کنند. یک شرکت حسابداری با نام های دیگری همچون شرکت های خدمات مالی و مالیاتی نیز شناخته می شوند زیرا امور حسابداری با سایر امور مالی مانند مالیات و بیمه و حسابرسی رابطه مستقیمی دارد و به همین ترتیب آنها برای حفظ کیفیت و تنوع خدمات خود می بایست سایر حوزه های را نیز تا حد امکان پوشش دهند.

14

شرکت­های حسابداری معمولا دارای دپارتمان های مختلفی از قبیل حسابداری، حسابرسی، مالیاتی، بیمه و... هستند و برای هرکدام از آنها یک نفر مدیر یا سرپرست مشخص می شود که مسولیت آن بخش را به عهده دارد همچنین این قسمت ها از کارشناسانی مربوط به آن حوزه مورد نظر تشکیل شده اند که بیشتر امور اجرایی مربوط به خود را انجام می دهند و در نهایت تحت نظارت و مدیریت سرپرست یا مدیر خود هستند. این به معنای آن است که اگر یک کسب و کار با شرکت حسابداری قرارداد همکاری برای انجام امور امضا کند علاوه بر داشتن کارشناس مربوطه یک مدیر مالی نیز به طور غیر مستقیم همراه خود خواهد داشت.

اشخاص حقیقی که خدمات مالی ارائه می دهند به گونه ای هم تراز شرکت های حسابداری هستند اما شرکت های حسابداری به دلیل داشتن مشتریانی با انواع و اقسام کسب و کارهای مختلف و به دلیل بالا بودن تعداد مشتریان، از تجربه بیشتری برخوردار هستند. از جهاتی نیز معمولا شرکت حسابداری و خدمات مالی برای مشتریان خود فاکتور رسمی صادر می کند و کسب و کارها می توانند آن هزینه را در صورت های مالی خود نشان دهند و به عنوان هزینه ثبت کنند اما سایرین شاید نتوانند یا نخواهند فاکتور رسمی به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی صادر کنند که این موضوع به نفع کسب و کارها نمی باشد. کسب و کارها و مدیران محترم شرکت ها می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و انجام امور حسابداری و مالیاتی و... با شرکت حسابداری سیستم حساب تماس بگیرند و از خدمات این شرکت بهره­مند شوند.

15

حسابدار پاره وقت

حسابدار پاره وقت یکی از گزینه های جذاب و کم هزینه برای کسب و کارها می باشد. برخی از مجموعه ها بودجه کافی برای امور حسابداری خود ندارند و قصد هم ندارند از امور حسابداری خود غافل شوند به همین دلیل یک گزینه خوب برای انجام امور حسابداری استخدام حسابدار پاره وقت است. حسابدار پاره وقت می تواند به صورت حضوری یا دورکاری به مجموعه ها خدمات حسابداری ارائه دهند. یک حسابدار پاره وقت امکان دارد چندین کار به طور همزمان داشته باشد و آنها را مدیریت می کند.

معمولا واحدها اقتصادی متوسط و کوچک هستند که امور مالی آنها با حسابدار پاره وقت حل و رفع می شود. این واحد ها علاوه بر امور حسابداری با امور مالیاتی نیز سرو کار دارند.  بهترین گزینه برای انجام هر دو مورد برای این شرکتها و مشاغل به خدمات گرفتن حسابدار مالیاتی پاره وقت است. از این طریق هم یک حسابدار دارند که علاوه بر امور حسابداری مباحث مالیاتی را نیز مد نظر دارد و هم به دلیل پاره وقت بودن هزینه کمتری برای آنها خواهد داشت. روش های متفاوت دیگری هم برای این موضوع مطرح است مثل استخدام یک حسابدار و مشاور مالیاتی نیمه وقت.

منظور از حسابدار پاره وقت صرفا استخدام یک حسابدار نیست. بلکه انجام امور حسابداری به صورت نیمه وقت است. به همین موجب می تواند علاوه بر استخدام حسابدار یک گزینه بهتر نیز در نظر گرفت که همکاری به شرکت حسابداری و خدمات مالیاتی است که امور مربوطه را شخصا خود بر عهده می­گیرد و به صورت نیمه وقت با اعزام حسابدار حضوری و یا دورکاری امور مالی و مالیاتی آن کسب و کار را مدیریت می کند . این شرکت ها معمولا مدیران ارشد یا سرپرست های مالی دارد که عملکرد کارشناسان مربوطه خود را مور بررسی و نظارت  قرار می­دهند.

کارکردن با یک شرکت حسابدار و انجام امور حسابداری به صورت پاره وقت این مزیت را برای آن واحد کسب و کار دارد که دیگر نگران ترک حسابدار و یا کیفیت خدمات نخواهد بود. زیرا در شرکت های خدمات مالی و مالیاتی در صورت ترک حسابدار یک حسابدار دیگر جایگزین آن می شود و به دلیل مدیریت و کنترل عملکرد آن حسابدار توسط مدیران بالا دستی کیفیت خدمات نیز بالا می رود. با این کار هزینه های پنهان مجموعه نیز کاهش می یابد برای مثال دیگر نیازی نیست برای حضور مستمر یک حسابدار تدارک دیده شود و هزینه سهم بیمه کارفرما پرداخت نمی شود و عیدی و سنوات هم به آن شرکت پرداخت نمی­شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان