پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

شیشه همواره به شکل ها و گونه های مختلف قابل استفاده بوده است و کاربرد های بسیاری در زندگی مدرن داشته است. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با اصطلاح کهنه کاری آینه آشنا کنیم و نیز دو کاربرد مهم شیشه از جمله شیشه رنگی لاکوبل و نرده شیشه ای پله را که در زندگی امروزه نقش اساسی دارد بررسی کنیم‌.

کهنه کاری آینه

کهنه کاری آینه یک تکنیک خاص هنری است که با انجام این تکنیک روی آینه، آینه تبدیل به یک متریال زیبا برای تزئین فضای داخل ساختمان میشود. تنها تعداد بسیار کمی از افراد این تکنیک را بلدند و این افراد نیز علاقه ای فاش کردن هنر خود ندارند.

نحوه کهنه کاری آینه:

مرحله اول:

برای انجام این کار در ابتدا با توجه به سلیقه خود یک تکه آینه ساده و یا رنگی انتخاب کنید. در قدم بعدی شما باید که رنگی که پشت آینه قرار دارد را از روی آن بردارید تا به جیوه ای که پشت آینه قرار دارد دسترسی داشته باشید. برای برداشتن رنگ پشت آینه میتوانید از ماده رنگ بر استفاده کنید. پس از اینکه ماده ژل مانند را پشت آینه زدید رنگ پشت آینه به شروع به بلند شدن میکند.

اکنون شما باید که به کمک کاردک رنگ پشت آینه را بردارید و پشت آینه را به خوبی با آب بشویید‌. حال به جیوه پشت آینه رسیده اید و میتوانید که عمل کهنه کاری آینه را روی جیوه انجام دهید.

 

مرحله دوم:

انواع اسید را با کمک قلمو، آبپاش، و یا هر روش دیگری که مد نظر شماست به روی جیوه بپاشید. جیوه به خاطر اسید به آرامی شروع به حل شدن میکند و در این هنگام میتوانید طرح دلخواه خود را روی جیوه پیاده کنید. استفاده از دستکش و ماسک هنگام استفاده از جیوه ضروری است.

پس از اینکه جیوه به خوبی حل شد آن را با آب بشویید. همچنین برای اینکه آینه شما از پشت نیز زنگ داشته باشد در این مرحله میتوانید از رنگ مورد نظرتان استفاده کنید.

مرحله سوم:

در مرحله نهایی پس از اینکه رنگ ها خشک شد، به کمک رنگ روغن مجددا پشت آینه را رنگ کنید تا با این کار جیوه دوباره پوشانده شود.

حالا میتوانید از آینه های تزئینی و آنتیکی که خودتان طراحی کرده اید برای زیبایی هر چه بیشتر فضا های خانه و یا محل مورد نظر خود استفاده کنید.

 

نرده شیشه ای پله

نرده شیشه ای پله

نرده های شیشه ای که امروزه در حوزه های متفاوتی از جمله حوزه معماری و طراحی مطرح شده است و به ایده ای پیشرو تبدیل شده است؛ باعث شده که متریال های قدیمی کمتر دیده شوند و به عبارتی عرصه را برای آنان تنگ‌ کرده است. امروزه در بسیاری از مراکز تجاری از نرده شیشه ای پله استفاده میشود و لازم به ذکر است که جنس این شیشه ها از سکوریت و یا لمینت است. این جذابیت و گیرایی و دید شفاف نرده شیشه ای پله بوده است که باعث استفاده آن در مراکز متفاوت شده است.

جنس شیشه ها:

شیشه هایی که در این نوع نرده ها استفاده میشود دو نوع هستند، شیشه سکوریت و یا لمینت.

برای تهیه این نوع از شیشه ها، در ابتدا شیشه خام طی عملیات حرارتی تا سه برابر مقاومتش افزایش می یابد و تبدیل به شیشه نشکن میشود که به آن سکوریت میگویند. درصورتی که این نوع از شیشه ها نیز بشکند تبدیل به قطعه های گرد و بی خطری میشود. همین امنیت بالا شیشه سکوریت دلیل استفاده از این نوع شیشه در نرده شیشه ای پله شده است.

نوع دیگری از شیشه هایی که در نرده های شیشه ای استفاده میشود شیشه لمینت است. این نوع از شیشه ها از دو لایه شیشه سکوریت درست شده اند. خوب است بدانید که شیشه های لمینت در حقیقت دارای دو نوع است که در نوع اول با طلق پی وی بی است و کیفیت بالایی دارند و در نوع دوم با رزین تولید میشود و کیفیت به نسبت پایین تری دارد.

کاربرد نرده شیشه ای پله

امروزه در قسمت های متفاوتی از این نوع از شیشه ها استفاده میکنند که از جمله آنها میتوان به موارد زیر اشاره داشت:

  • نرده شیشه ای راه پله داخلی

     

  • نرده شیشه‌ای تراس و پشت بام

     

  • نرده شیشه‌ای استخر

 

شیشه رنگی لاکوبل

شیشه رنگی لاکوبل:

نوعی شیشه صاف که یک طرف آن رنگی است را شیشه لاکوبل یا شیشه رنگی لاکوبل میگویند. نام لاتین این شیشه ها (back painted glass ) است. شیشه های رنگی لاکوبل به دلیل زیبایی و منحصر به فرد بودن در دکوراسیون داخلی و تزئین قسمت های داخلی ساختمان نقش مهمی دارند. تنوع رنگی بالا از جمله مزایای این نوع از شیشه ها است به گونه ای که در ۲۵ رنگ متفاوت در بازار وجود دارد. شیشه های رنگی لاکوبل دارای دو نوع هستند که در نوع اول پشت آنها مات است و در نوع دوم براق هسند و نور را از خود عبور میدهند. ضخامت این شیشه ها نیز از ۴ میلی متر تا ۲۰ میلی متر است.

کاربرد شیشه رنگی لاکوبل:

به دلیل طراحی زیبا و شیک این شیشه ها مناسب برای تزئین دکوراسیون داخلی ساختمان است. از شیشه های رنگی لاکوبل میتوان در دیوار های شیشه ای، میز های شیشه ای، کابینت ها و قفسه ها و دیگر موارد از این قبیل استفاده کرد. اگر میخواهید از شیشه رنگی لاکوبل در قسمت های بیرون ساختمان استفاده کنید نور گیر ها گزینه مناسبی هستند. همچنین شیشه رنگی لاکوبل میتوانند جایگزینی برای کاغذ دیواری باشند و به دلیل امنیت بالا و نشکن بودن آن در محیط هایی همچون مهد کودک برای زیبا کردن هر چه بیشتر محیط گزینه مناسبی هستند.

مزایای شیشه رنگی لاکوبل:

  • شیشه رنگی لاکوبل در برابر ضربه ایمن است و نمیشکند و در صورت شکستن خرد نمیشود و نمیریزد.
  • تمامی رنگ هایی که شیشه لاکوبل در آن ارائه میشود با محیط زیست سازگار است.
  • مقاومت بالای شیشه لاکوبل در برابر گرما و اشعه ماوراء بنفش از دیگر مزایای این شیشه است.
  • شیشه رنگی لاکوبل به گونه ای طراحی شده که با بازتاب نور در فضای داخلی باعث میشود که فضا بزرگ تر از آنچه هست به نظر بیاید.

امیدواریم که مطالب ارائه شده در مقاله برای شما عزیزان مفید بوده باشد جهت اطلاع از قیمت و سفارش شیشه رنگی لاکوبل، نرده شیشه ای و کهنه کاری آینه به ایران لاکوبل iranlacobel.com مراجعه کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان