پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

 

معمولا با شروع سال تحصیلی، اولین دغدغه اغلب دانشجویان پیدا کردن کتاب‌های معرفی شده از طرف اساتید آن‌ها است. در گذشته‌ای نه‌چندان دور، خرید کتاب دانشگاهی چندان ساده و راحت نبود. چرا که برخی از کتاب‌ها کمیاب بودند. برخی کتاب‌ها نیز به دلیل اینکه حتما باید از نویسنده و یا مترجم خاصی باشند، خریدشان اندکی دشوارتر بود. بنابراین روزهای ابتدایی ماه مهر، شلوغ‌ترین روزهای کتاب‌فروشی‌ها بود.

اما امروزه پیشرفت تکنولوژی، در تمام ابعاد زندگی ما تأثیرگذار بوده است. خرید کتاب نیز از این قاعده مستثنی نبوده و بسیار راحت‌تر از قبل و در زمان کمتری، می‌توان خرید کتاب دانشگاهی و یا هر کتاب دیگری را انجام داد. وجود اینترنت، مسیر دستیابی به اغلب نیازها را برای ما آسان‌تر نموده است. در این مقاله می‌خواهیم در مورد این موضوع بیشتر صحبت کرده و روش‌هایی را برای خرید کتاب دانشگاهی عمومی و تخصصی به شما معرفی کنیم.

 

 

روش‌های خرید کتاب دانشگاهی

  • خرید کتاب به روش اینترنتی

شاید بتوان گفت در حال حاضر راحت‌ترین و پرسرعت‌ترین روش برای خرید کتاب دانشگاهی عمومی و تخصصی، خرید اینترنتی باشد. به‌خصوص در این سه سال اخیر که با پدیده شومی همچون کرونا دست و پنجه نرم کرده‌ایم. خرید اینترنتی روشی است که در کنار راحت و آسان بودن، می‌تواند باعث حفظ سلامتی ما و دیگران شود.

کافی است یک جستجوی ساده در اینترنت داشته باشیم تا به سایت‌های فروش کتاب برخورد کنیم. یکی از این سایت‌هایی که انواع کتب دانشگاهی و غیردانشگاهی را به صورت اینترنتی به فروش می‌رساند، سایت تلکتاب است. در این سایت، شما می‌توانید کتاب مورد نظر خود را با تخفیفات بسیار خوبی خریداری نمایید.

 

  • خرید از دانشجویان مقاطع بالا

اگر شما از آن دسته از دانشجویانی هستید که نو و یا دست دوم بودن کتاب برایتان فرقی ندارد، این روش می‌تواند روش خوبی برای شما باشد. بسیاری از اوقات اساتید چند کتاب را تعیین کرده و به دانشجویان خود معرفی می‌کنند. بنابراین احتمال اینکه شما بتوانید کتاب مورد نظر خود را از دانشجویان مقاطع بالاتر با قیمتی ارزان‌تر خرید کنید، وجود دارد.

 

  • خرید از نمایشگاه‌های کتاب

این روش اگرچه بسیار مورد توجه بوده و کتاب‌های مورد نظر خود را می‌توانید با تخفیف خریداری کنید، اما یک نقص نیز دارد. به دلیل اینکه نمایشگاه کتاب تهران در ماه اردیبهشت برگزار می‌شود، احتمالا برای خرید کتابی که دانشجویان در شروع ترم نیاز دارند، اندکی دیر باشد. البته در برخی از شهرها نمایشگاه کتاب در ابتدای سال تحصیلی دایر می‌گردد.ولی در این چند سال اخیر، متاسفانه به دلیل کرونا نمایشگاه‌های کتاب دایر نمی‌شوند.

 

  • خرید از کتاب فروشی ها

خرید کتاب به صورت حضوری لذت دیگری دارد. لمس کردن جلد کتاب و ورق زدن آن به‌خصوص برای افرادی که علاقه‌مند به کتاب‌خوانی هستند بسیار لذت‌بخش است.

اما این روزها با وجود بیماری کرونا شاید بهتر باشد این موضوع به حداقل رسیده و خرید کتاب دانشگاهی از طریق اینترنت انجام شود. البته به غیر از موضوع کرونا، شلوغی و ترافیک سطح شهر را نیز نباید دست کم گرفت.

 

 

مزایای خرید کتاب دانشگاهی به صورت اینترنتی

از مجموع صحبت‌هایی که پیش‌تر در مورد روش‌های خرید کتاب دانشگاهی نمودیم، می‌توان نتیجه‌ گرفت که در حال حاضر بهترین روش، خرید اینترنتی است. امروزه اغلب کالاهای مورد نیاز افراد را می‌توان از طریق اینترنت خریداری نمود. کتاب نیز یکی از این کالاها است که خرید اینترنتی آن مزایای بسیاری دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

اولین و واضح‌ترین مزیت خرید اینترنتی کتاب دانشگاهی، صرفه‌جویی در زمان و خلاص شدن از ترافیک و شلوغی سطح شهر است. شما به جای اینکه چند ساعت و یا حتی چند روز از وقت و کارتان را به خرید کتاب اختصاص دهید، می‌توانید در مدت زمان کوتاهی، کتاب مورد نظر خود را یافته و خریداری نمایید.

موضوع دیگری که باعث ارجحیت خرید کتاب دانشگاهی به روش اینترنتی می‌شود، تخفیفاتی است که اغلب فروشگاه‌های اینترنتی بر روی محصولات خود می‌گذارند.

همچنین در خرید اینترنتی شما می‌توانید انتخابی آزادانه‌تر، صحیح‌تر و دقیق‌تر داشته باشید‌. زیرا از بین موارد زیادی که برای خرید وجود دارند، می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب نمایید. زمانی که شما خرید حضوری انجام می‌دهید، ممکن است نه خود شما و نه فروشنده فرصت سوال و جواب زیاد در مورد کتاب را نداشته باشید. اما در خرید اینترنتی، کلیه اطلاعات کتاب پیش روی شما است که در انتخاب بهتر به شما کمک خواهد کرد.

سایت تلکتاب یکی از فروشگاه‌های معتبر اینترنتی فعال در زمینه فروش کتاب است. شما می‌توانید خرید کتاب دانشگاهی خود را از طریق این سایت انجام دهید.

سخن پایانی

شاید بتوان گفت اینترنت، یکی از بهترین خدماتی است که بشر به همنوع خود نموده است. کافی است به یاد بیاورید روزهای نه‌چندان دوری را که خرید کتاب دانشگاهی یک معضل و دغدغه‌ای استرس‌آور محسوب می‌شد. اما این روزها فروشگاه‌های اینترنتی این دغدغه را کاهش داده و حتی می‌توان گفت به صفر رسانده‌اند.

سایت تلکتاب از جمله فروشگاه‌های اینترنتی است که با معرفی کامل کتاب، نقد و بررسی و ذکر تمامی مشخصات آن، شما را در انتخاب بهتر یاری می‌کند. همچنین در اغلب مواقع شما می‌توانید تخفیفات خوبی را در این سایت مشاهده کرده و خریدی ارزان‌تر داشته باشید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان