پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

موسسه حسابداری تضمین حساب ارائه دهنده خدمات حسابداری و مالیاتی، مشاوره مالیاتی، مشاوره مالی، اعزام حسابدار پاره وقت آماده ارائه خدمت به کسب و کار ها می باشد.

وقتی یک موسسه حسابداری یا شرکت خدمات مالی و مالیاتی خدمات خود را به مشتریان و کسب و کارها عرضه می کند، عملکرد کارشناسان و اجرای امور توسط مدیران بررسی می شود و تحت نظارت قرار می گیرد زیرا کارشناسان و کادر اجرایی به شکل مستقل انجام امور حسابداری و مالیاتی را عهده دار نیستند بلکه به صورت یک تیم و با سرپرستی مدیران مجموعه خدمات را ارائه و اجرایی می کنند. از سوی دیگر این موسسه ها به خاطر متنوع و کامل بودن موضوع خدمات خود از نظر هزینه ای برای کسب و کارها به صرفه تر می باشند و این یک امر طبیعی است که دریافت خدمات به صورت تجمیعی از یک مجموعه خاص معمولا قیمت و بهای تمام شده کمتری را به همراه دارد. پیشنهاد می شود کسب و کارها پیش از دریافت خدمات اول نیاز سنجی کنند و سپس با توجه به اهدافی که دارند امور حسابداری و مالی مجموعه را پیش ببرند. به این نکته دقت کنید که امروزه مدیران و فعالیت هایی موفق هستند که دست کم با دانش مالی و مالیاتی در حد مدیریتی و ابتدایی آشنایی داشته باشند.

حسابداری و خدمات مالیاتی جزء جدانشدنی هر کسب و کار می باشند و برای تشکیل تیم مالی خبره زمان زیادی و سعی و خطای زیادی نیاز است.

2

 

موسسه حسابداری

حسابداری و محاسبات در امور مالی از زمان های گذشته وجود داشته است و با توسعه اقتصاد و رشد کسب و کارها در کشورها، مباحث مالی و حسابداری از اهمیت خاصی برخوردار شده اند. به همین دلیل مجموعه هایی تحت نام موسسه حسابداری به عنوان یک شغل و تشکل تاسیس شده اند و به مردم و خواهان خدمات در این حوزه خدمت ارائه می کنند. یک موسسه حسابداری با عناوین دیگری مانند موسسه های خدمات مالی و مالیاتی نیز شناخته می شوند چون عملیات حسابداری با سایر موضوعات مالی مثل مالیات و بیمه و حسابرسی ارتباط مستقیمی دارد و به همین صورت آنها برای حفظ کیفیت و تنوع خدمات خود بهتر است بقیه حوزه ها را تا حد ممکن پوشش دهند.

شرکت یا موسسات حسابداری معمولا دارای بخشهای های متنوعی از قبیل حسابداری، حسابرسی، مالیاتی، بیمه و... می باشند و برای هریک از آنها یک مدیر یا سرپرست تعیین می شود که مسولیت آن بخش را به عهده دارد همچنین این بخش ها از کارشناسانی مربوط به آن قسمت ها تشکیل شده اند که بیشتر امور اجرایی مربوط به خود را انجام می دهند و در آخر نیز تحت نظارت و مدیریت سرپرست یا مدیر مربوطه خود هستند. این به آن معناست که اگر یک واحد اقتصادی با موسسه حسابداری قرارداد همکاری برای انجام امورحسابداری و مالی امضا کند علاوه بر کارشناس مربوطه یک سرپرست مالی هم به صورت غیر مستقیم کنار خود خواهد داشت.

افرادی که به عنوان شخصیت حقیقی خدمات مالیاتی ارائه می دهند به گونه ای هم تراز یا همکار شرکت های حسابداری هستند ولی موسسات حسابداری به خاطر داشتن مشتریانی با انواع و اقسام کسب و کارهای گوناگون و به دلیل متعدد بودن مشتریان، از تجربه بالاتری برخوردار هستند. از طرفی هم معمولا موسسه حسابداری و خدمات مالی برای مشتریان خود فاکتور رسمی صادر می کند و کسب و کارها می توانند آن هزینه را در حساب های خود نشان دهند و به عنوان هزینه ثبت کنند اما بقیه شاید نتوانند یا نخواهند فاکتور رسمی به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی صادر کنند که این موضوع به نفع کسب و کارها نیست. کسب و کارها و مدیران محترم شرکت ها می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و انجام امور مالی و مالیاتی و... با موسسه حسابداری تضمین حساب تماس حاصل نمایند و از خدمات این شرکت بهره­مند شوند.

3

 

حسابدار پاره وقت

حسابدار پاره وقت یکی از گزینه های جذاب و کم هزینه برای واحدهای اقتصادی است. بعضی از مجموعه ها بودجه مورد نیاز برای امور حسابداری خود ندارند و در عین حال نمی خواهند از امور حسابداری خود غافل شوند به همین خاطر یک گزینه خوب برای انجام کار حسابداری استخدام حسابدار پاره وقت می باشد. حسابدار پاره وقت می تواند به طور حضوری یا دور کاری به مجموعه ها خدمات حسابداری ارائه نماید. یک حسابدار پاره وقت ممکن است چند کار به صورت همزمان داشته باشد و آنها را مدیریت می کند.

معمولا واحدها اقتصادی و کسب و کارهای متوسط و کوچک می باشند که کار مالی آنها با استخدام حسابدار پاره وقت حل و رفع می شود. این واحد ها علاوه بر امور حسابداری با مباحث مالیاتی نیز درگیر هستند.  بهترین انتخاب برای انجام هر دو مورد برای این واحدها و مشاغل به خدمت گرفتن حسابدار مالیاتی پاره وقت می باشد. از این راه هم یک حسابدار نزد خود دارند که علاوه بر کارهای حسابداری امور مالیاتی را نیز مد نظر دارد و هم به خاطر نیمه وقت بودن حسابدار هزینه کمتری برای آنها در پیش دارد. راه های مختلف دیگری هم برای این مساله مطرح است مانند استخدام یک حسابدار و مشاور مالیاتی به طور پاره وقت.

منظور از حسابدار پاره وقت فقط استخدام یک حسابدار نمی باشد. بلکه هدف انجام مسائل حسابداری به طور نیمه وقت است. به همین خاطر می توان علاوه بر استخدام حسابدار یک گزینه بهتر نیز در نظر گرفت که همکاری به موسسه حسابداری و خدمات مالیاتی است که امور مربوطه را شخصا خود بر عهده دارد و به طور پاره وقت با اعزام حسابدار به صورت حضوری و یا دورکاری کارهای مالی و مالیاتی آن مجموعه را مدیریت می کند. این شرکت ها و موسسات به طور معمول مدیران ارشد یا سرپرست های مالی دارد که عملکرد و کار کارشناسان مربوطه خود را تحت کنترل و نظارت  قرار می دهند.

کارکردن با یک شرکت یا موسسه حسابداری و انجام امور حسابداری به طور پاره وقت این خوبی را برای آن واحد کسب و کار دارد که دیگر نگران ترک حسابدار و یا کیفیت خدمات نمی شود. زیرا در شرکت های خدمات مالی و مالیاتی در صورت ترک حسابدار یک حسابدار دیگر جایگزین آن می شود و به خاطر مدیریت و کنترل عملکرد آن حسابدار به وسیله مدیران بالا دستی کیفیت خدمات نیز افزایش می یابد. با این کار هزینه های پنهان مجموعه هم کمتر می شود برای مثال دیگر نیازی به حضور مستمر یک حسابدار نیست و هزینه سهم بیمه کارفرما پرداخت نمی شود و عیدی و سنوات هم به آن شرکت پرداخت نخواهد شد. و با دریافت فاکتور رسمی بر اساس قرارداد منعقد شده می توان هزینه آن را به عنوان هزینه های قابل قبول مالیاتی هم حساب ها انعکاس داد.

4

موسسه حسابداری تضمین حساب امید دارد با ارائه خدمات با کیفیت به مودیان مالیاتی گامی در جهت رشد و پیشرفت خود و مودیان بردارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان