پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

ذکر بایدها و نبایدهای خرید خودروی کارکرده و دست‌دوم که از زبان متخصصین این فن بیان شود، برای خریداران می‌تواند سودمند باشد. چراکه در این حالت به خودرویی کارآمد دست‌یافته که نویدبخش ایمنی و سلامت برای سرنشینانشان هستند. با افزایش تمایل عموم به سمت خودروهای دست‌دوم به نسبت صفر، به‌منظور جلوگیری از تصادفات و خطرات جانی و مالی مبحث کارشناسی خودرو در محل به میان آمده تا در هر موقعیت مکانی و زمانی خریداران به افرادی متخصص دست یابند. بدین ترتیب از خرید خودروهایی که جانشان را تهدید نموده و هزینه تعمیرات گسترده‌ای را بر شانه آنها می‌گذارد در امان بمانند. امروزه آموزشگاه فنی حرفه ای کارآزموده با ارائه متخصصانی که آموزش کارشناسی رنگ خودرو، فنی و بدنه را دیده‌اند، می‌کوشد تا تمامی نقص‌های خودرو را برای شما خریداران هویدا سازد. بدین ترتیب معامله‌ای با کمترین درصد تخلف و تقلب را برایتان تدارک ببیند. در این مطلب سعی داریم، بایدها و نبایدهای خرید خودروی کارکرده و دست‌دوم را یک‌به‌یک برایتان شرح دهیم تا آگاه‌تر به سراغ خرید یک اتومبیل رهسپار شوید.

 

شرح نکات مهم و بایدها و نبایدهای خرید خودروی کارکرده و دست‌دوم

ظاهر خودرو اولین بخشی است که به چشم می‌آید و اگرچه در قیمت‌گذاری و کیفیت اتومبیل نقش مهمی دارد. ولی ساده‌انگاری است که فقط بر این مبنا به‌گزینش یک خودرو بپردازیم. بدین ترتیب یک کارشناسی حرفه‌ای شامل موارد متعددی بوده و بخش‌های مختلفی از خودرو را در برمی‌گیرد. بر این مبنا بایدها و نبایدهای خرید خودروی کارکرده و دست‌دوم برای هرکدام از این قسمت‌ها به‌صورت جداگانه ذکر می‌کنیم. چراکه در غیر این صورت خریدی ایده‌آل و متناسب باقیمت واقعی خودرو نخواهیم داشت. در ادامه به این نکات در قالب این چند بخش اشاره می‌کنیم.

  • بایدها و نبایدهای خرید خودروی دست‌دوم ازنظر فنی
  • بایدها و نبایدهای خرید خودروی دست‌دوم ازنظر بدنه
  • بایدها و نبایدهای خرید خودروی دست‌دوم ازنظر سیستم برق‌رسانی

بایدها و نبایدهای خرید خودروی کارکرده و دست‌دوم ازنظر فنی:

زیرک‌ترین خریداران کسانی هستند که بیشترین تمرکز و توجه خود را بر روی کشف مشکلات فنی خودرو می‌گذارند. چون غالباً فروشندگان متقلب با جوسازی‌های بی‌مورد سعی دارند، حواس فروشنده را به‌ظاهر خودرو معطوف ساخته تا وی را از درک نواقص فنی ناتوان سازند. در اینجا اگر از یک کارشناسی خودرو در محل کمک بگیرید به حتم چشم‌هایتان را به حقایق شگرفی باز می‌کند و به این نکات فنی توجه می‌نماید:

  1. نکته اول: بررسی عملکرد سیستم ترمز، سیستم تعلیق و میزان فرمان پذیری
  2. نکته دوم: ارزیابی ترمزدستی در سراشیبی‌ها با عدم انتشار صدای نامطلوب
  3. نکته سوم: توجه به صدای موتور و عدم وجود روغن و لحیم‌کاری در اطراف این بخش
  4. نکته چهارم: نحوه کارایی کاربراتور و بررسی رنگ دود اگزوز
  5. نکته پنجم: اطمینان از عدم خرابی رینگ پیستون و میله اندازه‌گیری روغن
  6. نکته ششم: توجه به میزان متوسط پیمایش خودرو و تست فرمان
  7. نکته هفتم: کیفیت ترمز ABS
  8. نکته هشتم: ارزیابی وضعیت رادیاتور و نبود نم و یخ‌زدگی در اطراف این قطعه

 

بایدها و نبایدهای خرید خودروی کارکرده و دست‌دوم ازنظر بدنه:

حال که از کیفیت موتور و سیستم تعلیق خودرو مطمئن شده‌اید، نوبت آن است که تمهیدات لازم را جهت بررسی بدنه و مشکلات آن نیز در دستور کار خود قرار دهید. در صورت مراجعه به کارآزموده این مرکز متبحر و متعهد قادر است تا متخصصانی که دوره‌های آموزش کارشناسی رنگ خودرو را با موفقیت گذرانده‌اند در اختیارتان قرار دهند. بدین ترتیب کوچک‌ترین نواقص در رنگ را به صورتی دقیق برایتان هویدا سازد. با این توصیفات نکاتی که برای بررسی بدنه لازم و ضروری هستند، بدین شرح می‌باشند.

  1. نکته اول: بررسی عدم رنگ‌شدگی گلگیرها، درب‌ها و سقف
  2. نکته دوم: نبود مواردی چون فرورفتگی، پوسیدگی و رنگ‌پریدگی در بدنه
  3. نکته سوم: ارزیابی بدنه ازنظر ترک‌خوردگی، آچار خوردگی و آسیب‌های جدی
  4. نکته چهارم: توجه به عدم تعویضی بودن گلگیر، کاپوت یا سقف
  5. نکته پنجم: عدم وجود آسیب در شاسی براثر ضربات شدید، شاسی کشی و وجود استحکام کامل شاسی و عدم به‌هم‌ریختگی زاویه‌ی چرخ‌ها
  6. نکته ششم: بررسی پوسیدگی زیر خودرو

 

بایدها و نبایدهای خرید خودروی کارکرده و دست‌دوم ازنظر سیستم برق‌رسانی:

کیفیت سیستم برق‌رسانی خصوصاً در اتومبیل‌های مدرن امروزی که به انواع تجهیزات الکتریکی و الکترومکانیکی مجهز هستند، مقوله مهمی است. چراکه بدون کارکرد صحیح این سیستم بخش مهمی از آپشن‌های خودروها کارایی خود را از دست می‌دهند. بدین ترتیب حتی در صورت درخواست کارشناسی خودرو در محل نیز متخصص اعزامی این موضوع را مدنظر گرفته و سیستم برق‌رسانی خودرو را به مدد ابزارهای مخصوص با دقت بررسی می‌کند. اگر به دنبال بایدها و نبایدهای خرید خودروی کارکرده و دست‌دوم به‌صورت کامل هستید، از نکات مربوط به سیستم برق‌رسانی نیز غافل نشوید.

  1. نکته اول: چک نمودن بخاری و کولر و کیفیت پرتاب هوا از این سیستم‌ها
  2. نکته دوم: سالم بودن سیستم صوتی
  3. نکته سوم: میزان مطبوع بودن سیستم تهویه
  4. نکته چهارم: بررسی کارکرد برف‌پاک‌کن و مه شکن
  5. نکته پنجم: کیفیت نوردهی چراغ‌های جلو و عقب و راهنماها
  6. نکته ششم: نحوه‌ی کارایی بالابر شیشه‌ها

 

کلام آخر باب بایدها و نبایدهای خرید خودروی کارکرده و دست‌دوم:

علاوه بر نکات ذکرشده که همگی جزء بایدها و نبایدهای خرید خودروی کارکرده و دست‌دوم به شمار می‌روند. موارد دیگری نیز وجود دارند که در این میان مهم تلقی می‌شوند. کیفیت لاستیک‌ها، خوش‌معامله بودن ماشین، کیفیت لاستیک‌های دور شیشه‌ها، عدم ساییدگی روکش صندلی‌ها و پدال‌ها، کیفیت داشبورد و تمامی اجزای داخل کابین، سالم بودن دستگیره‌ها، تست رانندگی، بررسی مدارک نیز از این مؤلفه‌های ضروری به‌حساب می‌آیند. به همین دلیل است که ادعا می‌شود، تمامی خریداران به کارشناسی خودرو در محل یا مراکز تخصصی نیازمند هستند. چراکه به‌راستی بررسی تمامی این مؤلفه از عهده افراد عادی خارج است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان