پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

وقتی ماشین دارید، می خواهید ماشینتان در وضعیت خوبی باقی بماند. تلاش برای حفظ عملکرد خودرو را می توان با تعمیر و نگهداری معمول انجام داد و چندین قطعه یدکی خودرو باید به طور منظم تعویض شوند.

تعمیر و نگهداری معمولی بسیار توصیه می شود زیرا می تواند از آسیب های مختلف لوازم یدکی خودرو جلوگیری کند، اگر خودروی خود را مرتب سرویس کنید. خودرو می تواند بادوام باشد و در شرایط جاده ای مختلف از آن استفاده شود.

لوازم یدکی خودرو چیست ؟

 

لوازم یدکی خودرو کالایی است که شامل اجزای مختلفی هستند که کارکرد متفاوت دارند . قطعات یدکی به طور گسترده در انواع مختلف وسایل نقلیه استفاده می شود، که باید به طور تعویض شوند.

انواع لوازم یدکی خودرو

1. اصل

سازنده تجهیزات اصلی یا OEM اصطلاحی است که یک محصول تولید شده اصلی را بیان می کند. محصولات اورجینال معمولا کیفیت خوبی دارند و انواع بسیاری از محصولات اصلی در صنعت خودرو یافت می شود.

لوازم یدکی اصلی مانند لوازم یدکی کیا  معمولاً توسط سازنده اصلی تولید می شود یا می تواند توسط شرکت دیگری که توسط سازنده تعیین شده است تولید شود. خودروها در اصل وسایل نقلیه ای هستند که صدها قطعه یدکی دارند.

همه انواع قطعات خودرو توسط سازنده ساخته یا تولید نمی شود، بنابراین انواع مختلفی از قطعات خودرو وجود دارد که ساخت آنها به شرکت دیگری منتقل می شود، اما همچنان توسط سازنده خودرو تعیین می شود.

اگرچه این کار توسط شرکت های دیگر انجام می شود، اما قطعات تولید شده همچنان اورجینال یا اصلی هستند، زیرا ساخت آنها مطابق با استانداردهای اعمال شده توسط سازنده است.

2- تولید کنندگان دارای خدمات پس از فروش

2

قطعات یدکی خودرو که توسط شرکت‌های غیر تولیدکننده تولید می‌شوند، از انواعی هستند که توسط شرکت‌های تولیدکننده قطعات خودرو برای نیاز بخش‌های خاصی تولید می‌شوند، بنابراین برای نیازهای عادی خودرو ساخته نمی‌شوند.

معمولا سازنده قطعاتی که ارتباطی با خود کارخانه یا تولید کننده اصلی ندارد دارای مجوز هستند و ساخت قطعات و لوازم یدکی خودرو توسط ایشان با کیفیت است

قطعاتی که توسط غیرتولید کننده ها تولید می شوند می توانند کیفیت خوبی  داشته باشند یا حتی می توانند بهتر از قطعات یدکی اصلی سازنده باشند.

3- قطعات غیر اورجینال

غیر اصلی  KW اصطلاحی است که در دنیای خودرو بسیار آشناست. قطعاتی که به صورت KW درج می شوند معمولا به 3 سطح KW 1 و 2 و 3 تقسیم می شوند.

همچنین بسیاری تصور می کنند که محصولات KW در رده محصولات تقلبی قرار می گیرند . محصولات KW توسط شرکت های خودروسازی تولید نمیشود و همچنین از خودروساز مجوز نگیرد.

وقتی از قطعات یدکی KW استفاده می کنید، برای وسیله نقلیه و ایمنی شما بسیار خطرناک است، زیرا کیفیت قطعات KW به احتمال زیاد استانداردهای ایمنی را ندارد.

مزایای خدمات پس از تهیه لوازم یدکی خودرو

تعمیر و نگهداری منظم یک کار مهم برای صاحبان خودرو است، اگرچه تضمین نمی کند که خودرو از آسیب ها و تصادفات مختلف در امان بماند ،  اما می تواند قطعات خودرو را سالم تر نگه دارد .

انجام تعمیر و نگهداری معمولی می تواند ایمنی رانندگان را تضمین کند زیرا خودرو می تواند در شرایط مختلف جاده به کار خود ادامه دهد. یکی از دلایل تصادفاتی که اغلب رخ می دهد این است که وسیله نقلیه به ندرت سرویس می شود.

تعمیر و نگهداری نادر معمولاً باعث خراب شدن سیستم ترمز خودرو، کم شدن روغن موتور، آسیب دیدن لاستیک برف پاک کن شیشه جلو و آسیب های مختلف دیگر می شود. سیستم ترمز بد مطمئناً می تواند باعث تصادف در هنگام رانندگی شود.

تعمیر و نگهداری نادر معمولاً باعث خراب شدن سیستم ترمز خودرو، کم شدن روغن موتور، آسیب دیدن لاستیک ، برف پاک کن ، شیشه جلو و آسیب های مختلف دیگر می شود. سیستم ترمز بد مطمئناً می تواند باعث تصادف در هنگام رانندگی شود.

اگر تعمیر و نگهداری معمولی انجام می دهید، می توانید موارد مختلفی را که در خودرو دارای مشکل است، پیدا کنید و بلافاصله آن را تعمیر کنید .

تعدادی از لوازم یدکی خودرو که باید مرتب عوض شود

بسیاری از قطعات و لوازم مصرفی خودرو وجود دارد که باید به صورت مرتب آن ها را عوض کنید این قطعات میتواند برای خودروی های مختلف از جمله لوازم یدکی کیا و لوازم یدکی هیوندای باشد

روغن موتور

روغن موتور با فیلتر روغن قطعات یدکی است که باید به طور مرتب تعویض شود زیرا عمر کاری آنها نسبتاً کوتاه است. عملکرد روغن موتور برای روانکاری داخل موتور بسیار مهم است تا موتور بتواند به طور پایدار کار کند و همچنین روغن موتور بتواند از اصطکاک بین قطعات جلوگیری کند.

فیلتر هوا

هنگامی که تعمیر و نگهداری معمولی یا دوره ای انجام می دهید فیلتر هوا را می توان تمیز کرد، اما عمر فیلتر هوا بسیار کوتاه است. فیلتر هوا برای فیلتر کردن گرد و غبار یا کثیفی که از بیرون به وجود می آید مفید خواهد بود. فیلتر هوای کثیف مانع از ورود هوای تازه به محفظه احتراق خودرو می شود.

شمع

شمع ها یکی از قطعات یدکی هستند که شکل کوچکی دارند اما تاثیر زیادی در حفظ عملکرد خودرو دارند. شمع های آسیب دیده باعث هدر رفتن مصرف سوخت می شود زیرا احتراق در موتور به خوبی انجام نمی شود.

شمع ها به شعله ور شدن آتش در فرآیند احتراق در موتور کمک می کنند و صاحبان خودرو باید به طور مرتب شمع ها را چک کنند. تعویض شمع زمانی قابل انجام است که استفاده از خودرو به 20000 کیلومتر برسد.

لنت ترمز

ترمزها جزء بسیار مهمی در خودرو هستند، بنابراین ترمزها باید به طور منظم بررسی شوند. از وضعیت لنت ترمز خود مطلع شوید و هنگامی که لنت ترمز شما خراب است، بلافاصله آنها را با لنت های جدید تعویض کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان