پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

 سیلیکات سدیم چگونه ماده ای است؟

 

خرید سیلیکات سدیم برای بسیاری از سایت های صنعتی از اهمیت بالایی برخوردار است. از همین رو، شروع این نوشتار را به معرفی این ماده شیمیایی اختصاص می دهیم. این ماده در واقع یک نوع ترکیب شیمیایی معدنی محسوب می شود. سیلیکات سدیم معمولا به شکل گرانول به کار می رود. بدین معنی که دارای خصوصیات ظاهری شفاف و بدون رنگ است. گاهی نیز به شکل پودرهای سفید رنگ نیز مشاهده می شود. این ماده غیرآلی در هر اندازه ای کم یا زیاد محلول در آب می باشد. همچنین شیمی دان ها pH  قلیایی آن را بین دوازده و سیزده تخمین زده اند. 

سیلیکات سدیم

 

خرید سیلیکات سدیم چگونه انجام می شود؟

خرید سیلیکات سدیم را می توان در کیسه های بیست و پنج کیلویی و  به صورت جامد سفارش داد. در صورتی که این ماده به صورت مایع باشد می توان آن را در بشکه های دویست و بیست لیتری نیز تهیه کرد. این ماده از آنجا که دارای خصوصیات ظاهری متفاوتی است، نام های متفاوتی نیز دارد.

 سیلیکات سدیم مایع، متا سیلیکات سدیم، سدیم متا سیلیکات و آب شیشه از جمله نام هایی است که بر این ماده شیمیایی نهاده اند. در شکل جامد آن اگر ناخالصی آهن مشاهده شود، رنگ محصول سبز یا آبی خواهد بود. فروش سیلیکات سدیم چه به صورت مایع و چه به شکل جامد در فروشگاه های معتبر امکان پذیر می باشد.

2

سیلیکات سدیم جامد

 

ویژگی های سدیم سیلیکات

خرید سیلیکات سدیم از آنجا مورد توجه صنایع مختلف قرار گرفته است که دارای خواص و مزایای متنوعی است. این ماده معدنی در محلول های خنثی و قلیایی از پایداری خوبی برخوردار است. اگر این ماده را به یک محلول اسیدی اضافه کنیم، یون های سیلیکاتی آن در صورت ترکیب با ایزوتوپ های هیدروژن از خود واکنش نشان خواهند داد. از این ترکیب، اسیدهای سیلیسی به وجود می آید که میل به تجزیه داشته و می تواند به ژل دی اکسید هیدراته تبدیل شود. یکی دیگر از خواص شیمیایی این ماده غیرآلی، مقاومت آن در برابر آتش است. سدیم سیلیکات دارای خواص بسیاری است که می توان به مقرون به صرفه بودن این ماده اشاره کرد.

لذا بسیاری از صنایع تمایل دارند از این ماده پرکاربرد استفاده وسیع داشته باشند. این ماده همچنین بسیار ایمن می باشد و در صورت ذخیره کردن با گرما و در برابر آتش دچار حریق نمی شود. علاوه براین سیلیکات سدیم غیر سمی می باشد و دوستدار محیط زیست است.

 

خرید سدیم سیلیکات در چه حوزه هایی کاربرد دارد؟

خرید سدیم سیلیکات از آن جهت مورد توجه صاحبان صنایع بزرگ قرار گرفته است که تنوع کاربری زیادی دارد. خواص شگفت انگیز این ماده غیر آلی باعث شده است تا در حوزه های متنوعی از این ماده استقبال شود. شاید تعجب کنید اگر بگوییم از این ماده در کرم های مراقبت از پوست نیز استفاده می شود. این ماده در کرم های ضد چروک کارایی بالایی داشته و حتی در رنگ مو نیز دیده می شود. این ماده آنقدر بی خطر و سمی است که حتی در آرایش های مربوط به چشم نیز به کار می رود. سیلیکات سدیم در ساخت خمیر دندان نیز کاربرد وسیعی دارد. این ماده را از آن جهت در خمیر دندان اضافه می کنند که باعث طول عمر و نگهداری خمیر دندان می شود. در ادامه برای آشنایی شما با این ماده به برخی از کاربردهای آن اشاره می کنیم:

  • استفاده در صابون،
  • ذوب آهن و فلزات،
  • مقاوم کردن واشرهای اجاق خوراک پزی و اجاق گاز،
  • تهیه پودرهای ماشین لباسشویی،
  • ساخت چسب،
  • صنایع خودروسازی،
  • در استحکام بدنه چاه ها،
  • ماندگاری برخی از مواد غذایی مانند تخم مرغ،
  • پلاستیک سازی،
  • لاستیک سازی و موارد بسیار دیگر .

3

کاربرد سیلیکات سدیم در شوینده ها

خرید سیلیکات سدیم از چه فروشگاه هایی باید صورت بگیرد؟

خرید سیلیکات سدیم به وسیله شرکت های معتبر از جمله شرکت سیلیکات گستر اصفهان صورت می گیرد. شما می توانید با کارشناسان فروش این گروه صنعتی تماس گرفته و ثبت سفارش داشته باشید. سیلیکات گستر اصفهان ضمن تولید این ماده، فروشگاه سیلیکات سدیم نیز به شمار می رود. محصولات این گروه موفق در بالاترین گرید صنعتی بوده و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می باشند. شما می توانید با یک بار تجربه خرید از این شرکت، در ردیف مشتریان دائمی این گروه صنعتی قرار بگیرید.

https://silicategostar.com/

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان