پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

چکیده : اقدامات اولیه جهت لوله بازکنی و پیدا کردن نشت لوله ها | خدمات نشت یابی و لوله بازکنی اصفهان ارزان فوری و شبانه روزی

 

احتمال وقوع نشتی لوله ها در هر خانه ای وجود دارد و به دلایل مختلفی رخ می دهد؛ اما در صورت عدم رسیدگی به موقع به این قبیل اختلالات، با خسارت های مالی فراوانی رو به رو خواهید شد. به همین خاطر آشنایی با نشانه های وقوع نشتی لوله ها و اقدامات اولیه لوله بازکنی، از اهمیت بالایی برخوردار است. در صورتی که این مجموعه اقدامات را به موقع انجام دهید، از بالا رفتن هزینه قبض آب جلوگیری کرده و در مصرف آب صرفه جویی خواهید کرد. در این گزارش با ما همراه باشید تا در زمینه نشت یابی و لوله بازکنی اصفهان بر اطلاعات خود بی افزایید

روش های تشخیص نشت لوله ها

پیش از انجام اقدامات مورد نیاز لوله بازکنی، ابتدا باید با روش های تشخیص نشتی لوله آشنا شویم. برخی از نشانه هایی که در این زمینه موثر واقع می شوند را در زیر مشاهده می کنید:

  1. شما می توانید، از روی قبض آب منزل خود به وجود نشتی لوله ها پی ببرید.
  2. ارقام کنتر آب نیز علائمی از این مسئله را روشن می کنند.
  3. در صورتی که بر روی دیوارهای منزل یا محیط خارجی آن علائمی از کپک و قارچ مشاهده کردید، از وجود نشتی لوله های آب اطمینان حاصل کنید!
  4. شکم دادن دیوار و سقف نیز یکی از علائم وجود نشتی لوله های آب است.
  5. بوی نم و کپک زدگی نیز می تواند، بروز این مشکلات را یادآور شود.
  6. در صورتی که با افت فشار ناگهانی در ساختمان خود رو به رو شدید، به وجود این نشتی ها در ساختمان پی ببرید.

این روش های ساده به شما کمک می کنند که بدون نیاز به ابزارهای خاص، فرایند اولیه لوله بازکنی و نشت یابی را انجام دهید. اما در صورتی که با این راهکارهای ساده محل نشتی لوله ها پیدا نشد، از روش های تخصصی تری استفاده کنید.

روش های سنتی نشت یابی در محیط ساختمان

در قدیم، برای تشیص نشتی لوله ها و پیدا کردن محل نشتی، از روش های تخریبی استفاده می کردند. این روش دشوار سبب تخریب بخش های متعدد محیط منزل می شد تا نهایتا به محل مورد نظر برسند. این فرایند زیر نظر استاد کاران لوله باز کنی انجام می شد؛ اما باز هم درصد خطای بالایی وجود داشت و خرابی های مکرر خانه، خساراتی برای صاحب خانه ها به همراه می آورد. به همین خاطر در دنیای امروز این قبیل اقدامات اولیه لوله بازکنی منسوخ شده اند و برای نشت یابی از روش های مدرن تری استفاده می شود.

روش های امروزی نشت یابی در محیط ساختمان

در دنیای مدرن، نیازی نیست برای نشت یابی، ساختمان را تخریب کنید! شما می توانید، با استفاده از تکنولوژی های مدرن و فناوری های جدید بدون هیچ گونه تخریبی محل نشتی ساختمان را پیدا کنید و برای رفع آن اقدامات مورد نظر را انجام دهید. برخی از اقدامات مورد نیاز لوله بازکنی با روش های مدرن و صنعتی به شرح زیر می باشند:

نشت یابی و لوله بازکنی در اصفهان

استفاده از دستگاه های صوتی

این فرایند با استفاده از ساز و کار امواج صوت انجام می شود و یکی از روش های علمی و جدید تشخیص نشتی آب است. این دستگاه ها تا عمق 40 متری را پوشش می دهند و هر چه عمق فضا بیشتر از این مقدار شود از دقت عمل آن ها نیز کاسته می شود.

استفاده از دستگاه مادون قرمز

اقدامات اولیه لوله بازکنی و نشت یابی با استفاده از این روش از طریق گیرنده ها و فرستنده های دستگاه مادون قرمز انجام می شود. با استفاده از این روش های پیشرفته، محل دقیق نشتی آب پیدا خواهد شد. استفاده از این روش در اعماق زمین نیز میسر می باشد.

ابزارهای متفرقه نشت یابی و لوله بازکنی اصفهان

برای اجرای اقدامات مورد نیاز لوله بازکنی، دستگاه های متعددی ابداع شده اند که هر یک از آن ها کارایی به خصوصی دارند. به جز دستگاه هایی که تا به حال معرفی کردیم، انواع سیستم های حرارتی تصویر برداری، دوربین های آندوسکپی و... نیز در این خصوص به کار می روند. 

دستگاه های آکوستیک شبکه آب، دستگاه های رادیویی شبکه آب، دستگاه های آکوستیک عقربه ای، دستگاه های تمام دیجیتال و... در این میان قرار می گیرند و کاربردهای بی نظیری در زمینه نشت یابی لوله ها به همراه دارند.

آشنایی با محل های وقوع نشتی آب

اقدامات مورد نیاز لوله بازکنی شامل اجرای روش هایی برای تشخیص محل اصلی نشت یابی است. نشتی آب ممکن است مربوط به بخش های مختلفی از ساختمان باشد:

  1. چکه کردن شیر آب
  2. نشتی لوله های توالت
  3. دریچه میانی سیفونی و کاسه
  4. نشتی لوله های شوفاژ
  5. نشتی منابع آب
  6. نشتی لوله های سینک ظرفشویی

اقدامات اولیه لوله بازکنی اصفهان

مهمترین دلایل وقوع نشتی در لوله ها

پس از پیدا کردن محل وقوع نشتی، یکی از مهمترین اقدامات اولیه لوله بازکنی یافتن علت وقوع نشتی ها است. در صورتی که به دلیل ایجاد این مشکلات در سیستم آب رسانی منزل خود پی ببرید، شاید حل آن ها ساده تر شود. در ساختمان های امروزی، فشار زیاد سیستم به لوله ها، کهولت سن لوله ها و... از مهمترین دلایل وقوع این اختلالات به شمار می روند. همچنین در برخی موارد، آسیب های عمدی به محل واقع شدن لوله های آب، سبب بروز چنین مشکلاتی خواهد شد. یخ زدگی لوله ها و گرمی و سردی ناگهانی هوای محیط پیرامون لوله نیز در وقوع این مسئله تاثیر گذار خواهد بود. هر یک از این دلایل آسیب های جدی به لوله های ساختمان وارد می کنند که می توانند بسیار خطرساز و ویران کننده باشند.

جمع بندی

پیدا کردن نشت لوله ها و رسیدگی به این مشکلات، هم با روش های خانگی و هم با روش های تخصصی استاد کاران این عرصه انجام خواهد شد. برای یافتن نشتی های عمیقی که به سادگی تشخیص داده نمی شوند، از دستگاه های مدرن و پیشرفته استفاده می کنند. در این گزارش با برخی از این دستگاه ها آشنا شدیم و طرز کار آن ها را بررسی کردیم. اگر هیچ یک از راه حل های خانگی نشت یابی لوله های آب موثر واقع نشدند، با تماس با متخصصین این عرصه، این فرایند را با روش های تخصصی تر انجام دهید.

 

برچسب ها : لوله بازکنی,لوله بازکنی اصفهان,نشت یاب,نشت یابی

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان