پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

روز های پایانی تابستان است و اگر کمی به دور و بر خود نگاهی بیندازید والدینی را مشاهده می کنید که درحال خریداری لوازم التحریر برای فرزندان خویش هستند. تهیه این لوازم و وسایل برای کودکان می تواند بسیار مهیج باشد ولی ممکن است چندان برای والدین مهم نباشد.

نکات مهم در خرید لوازم تحریر

در راهنمای خرید لوازم نقاشی و لوازم تحریر باید هر یک از اقلام را به طور جداگانه بررسی کرد. زیرا تنوع محصولات در لوازم التحریر بسیار بالاست. هرکدام از انواع و نمونه های لوازم التحریر خصوصیت و قسمت هایی دارا می باشد که می بایست به کیفیت آن و نکاتی که در مورد آن ها وجود دارد دقت کرد. مسائل بسیاری در تهیه هرکدام از لوازم تحریر باید ملاحظه شود تا این امکان را به شما بدهد تا یک لیست لوازم تحریر فانتزی و معمولی تهیه کنید.

  • باید بودجه‌ و میزان هزینه مورد نظر خود را در نظر داشته باشید و خریدها را بر اساس اولویت‌بندی‌ها انجام دهید.
  • لیست تهیه لوازم التحریر پر از اقلام متفاوت و با تنوع بالا است. بودجه‌ خود را به درستی بین تمام آن‌ها تقسیم کنید و به لوازم ضروری تر بپردازید و سپس سراغ دیگر اقلام بروید.
  • دامنه قیمت هرکدام از اقلام لوازم التحریر بسیار وسیع است. به دلایل تفاوت قیمت‌ها توجه کنید.
  • با کیفیت بودن لوازم التحریر لزوما بستگی به قیمت آن ندارد.
  • از کالای ایرانی حمایت کنید! مارک های مرغوب ایرانی را بشناسید و خریدی عالی با کم ‌ترین هزینه و کیفیت مطلوب و یا حتی عالی داشته باشید.

سایت هنرکده سینا (sina-art.com)، بزرگترین فروشگاه لوازم هنری و لوازم التحریر ، دارای محصولات متنوع و برندهای گوناگونی است که شما می توانید با مراجعه به آن به راحتی محصولات را مقایسه و سپس خرید انجام دهید.

سلامت و نداشتن آلرژی به مواد

لوازم التحریر مصرفی کودکان و نوجوانان در محیط‌هایی مانند مهدکودک و مدرسه باید از استانداردهای بهداشتی لازم برخوردار بوده تا سلامت آن‌ها را به خطر نیندازد.

طبق تحقیقات صورت گرفته طی سالیان گذشته بعضی از دانش آموزان نسبت به برخی از موادی که در لوازم التحریر بکار رفته آلرژی دارند. هنگام خرید لوازم التحریر سن فرزند خویش را نیز در نظر بگیرید. زیرا که اگر دانش آموز سن کمی دارد نکات ایمنی بیشتری باید رعایت شود. به عنوان نمونه وسایلی مانند خودکار و مداد، پرگار، گونیا، خط کش و... به دلیل داشتن نوک تیز می توانند برای چشم کودک خطرناک باشند. رنگ های غیرمجاز به کار رفته در برخی نوشت افزار ها مثل ماژیک و مداد شمعی هم امکان دارد ایجاد آلرژی کنند.

دختر یا پسر بودن دانش‌آموز

هنگامی که برای شخص دیگری مخصوصا کودکان خرید می کنید باید به سلیقه آن ها نیز توجه کنید. شاید بعضی از افراد اهمیت خاصی به رنگ و طراحی لوازم التحریر ندهند و هر آنچه که مشاهده می‌کنند برای فرزند خود تهیه نمایند. نکته دیگری که باید در خرید لوازم التحریر به آن توجه شود، رنگ و طراحی است.

اگر فرزند شما دختر باشد، رنگ‌هایی مثل صورتی، بنفش، زرد، نارنجی، قرمز رنگ‌های مناسبی هستند. اگر فرزند شما پسر باشد، رنگ‌هایی مثل آبی و سبز بسیار ایده آل هستند. روحیه فرزند شما از اهمیت بالایی برخوردار است و لذت بخش بودن و جلب رضایت فرزندان در روحیه آن ها تاثیر گذارند. همچنین رنگ ها تاثیز بسزایی در روحیه دارند. بنابراین سعی کنید از رنگ های شاد در خرید های خود برای فرزندانتان استفاده کنید.

بررسی نکات خرید هر یک از لوازم تحریر های پر استفاده

رانمای خرید لوازم التحریر

راهنمای خرید پاک کن

مدادپاک کن ها بیشتر از جنس لاستیک است و احتمال دارد برای پوست یا چشم تولید آلرژی کند. همچنین سعی کنید پاک کنی خریداری نمایید که با فشار خرد نشود و هم اینکه خطوط مدادی را خوب جذب کند. قدرت پاک کردن مداد پاک کن را نیز در نظر بگیرید تا زمانی که از آن استفاده می کنید اثر مداد روی کاغذ باقی نماند و مزاحمت ایجاد نکند.

به اندازه پاک کن توجه کنید. برای بچه های دبستانی بهتر است مدادپاک کنی بخرید که اندازه کوچکی نداشته باشد زیرا سریع گم می شود. طراحی ها و رنگ مدادپاک کن ها متنوع است و شما می توانید بر اساس سلیقه کودک یک مدادپاک کنی انتخاب کنید که برای کودک خوشآیند باشد.

نکات خرید جا مدادی

نکات مهم و اصلی شامل اندازه، جنس، وزن و نوع باز و بسته شدن آن می‌شوند. جنس جامدادی از موارد مهم و قابل توجه در نکات خرید آن است. بدین صورت که جنس جامدادی باید قابلیت شستشو برای آن فراهم باشد و ترجیحاً پارچه‌ای باشد. زیرا که پس از گذر زمانی از مدت استفاده، مداد و خودکار موجود در آن موجب کثیفی جامدادی شده و اغلب خواستار تعویض آن می‌شوند،

بدین ترتیب اگر جامدادی قابل شست و شو باشد، این مشکل به راحتی حل خواهد شد. بهتر است جامدادی‌های انتخابی ابعاد کوچک و مناسبی داشته باشند زیرا که جامدادی‌های بزرگ دارای وزن بیشتر و علاوه بر آن جاگیری زیادتری دارند. اولویت انتخابی را با جامدادی‌هایی بگذارید که با زیپ باز و بسته می‌شوند و همچنین جامدادی های دکمه­ای با دکمه‌های فلزی به نوع پلاستیکی آن‌ها ارجحیت دارند. خرید جامدادی‌های کشی و چسبی را هم در اولویت‌های بعدی قرار دهید.

نکات خرید مداد

اگر کودک شما نخستین پایه های ابتدایی را می گذراند خرید مداد برای او اهمیت بالایی دارد زیرا بچه ها تمام تکالیف خود، نقاشی ها و نگارش خود را با مداد سیاه انجام می دهند. جهت تهیه مداد با کیفیت نکات زیر را در نظر داشته باشید:

به درجه سختی مداد توجه کنید تا برای بچه ها مداد خیلی نرم نگیرید چون زود نوکش گرد می شود و مدام باید تراشیده شود. مدادهایی که نوک خیلی سفت دارند، بعد از تراشیده شدن خیلی تیز می شوند و ممکن است برای بچه ها مشکل به وجود آورند.

درجه سختی مداد ها با سختی متوسط که در بازار نیز بسیار فراوان است HB می باشد. به موارد استفاده کودک از مداد توجه کرده و بر اساس آن مداد تهیه کنید. همچینین در تهیه مداد به جنس چوب و جنس مغز مداد توجه کنید. علاوه بر این ها در خرید مداد اندازه و شکل بدنه ی مداد را نیز در نظر بگیرید.

خرید مداد نوکی (اتود)

مدادهای اتود از نوشت افزارهای پرطرفداری است که نیاز به تراشیدن ندارند و برای دانش آموزان بالاتر از سن دبستان مناسب اند. به نکات زیر برای خرید مداد نوکی توجه کنید:

اتود برای بچه های دبستانی مناسب نیست زیرا تعویض نوک مداد برای کودکان کوچک کار آسانی نیست و اگر فشار زیاد به آن وارد شود یا با گذاشتن داخل جامدادی نوک آن ها می شکند. هنگام خرید مداد نوکی یا همان اتود به موارد استفاده آن توجه کنید و بر اساس نیازتان مداد نوکی بخرید زیرا انواع و مدل های زیادی بر اساس نیاز وجود دارند.

به درجه ی ضخامت (قطر) نوک و یکسانی آن با مداد نوکی توجه نمایید. به جنس بدنه مداد نوکی (فلزی، پلاستیکی، ...) دقت کنید و از آن مهم تر جنس سری مخروطی مداد نوکی را در نظر بگیرید. بهتر است فلزی و با کیفیت باشد، زیرا بیشترین فشار حین نوشتن بر آن وارد می شود. قطعات داخلی مداد نوکی مانند فنر باید کیفیت خوبی داشته باشند.

ویژگی یک خودکار خوب

هنرکده سینا

بچه های ابتدایی اکثرا از مداد استفاده می کنند و در استفاده از خودکار محدود هستند. وقتی یک خودکار با کیفیت نباشد و نامناسب باشد باعث ایجاد درد در مچ و انگشتان دست می شود. خودکاری یک خودکار خوب است که ویژگی های زیر داشته باشند:

اگر خودکار هایی تهیه کنید که دارای سطح سه گوش باشند از خودکارهایی که سطح چهار گوش دارند بهتر هستند. اگر از جمله افرادی هستید که هنگام نوشتن خودکار فشار می دهید و درد سراغ انگشتان دست شما می آید سعی کنید از خودکارهایی استفاده کنید که پوشش پلاستیکی دارند. اگر خودکاری یک پوشش لاستیکی نرم داشته باشد باعث اذیت نشدن انگشتان می شود و با فشار دادن خودکار و استفاده در طولانی مدت روی انگشت جا نمی اندازد.

یک خودکار خوب باید کیفیت بالایی در جوهر و نرم نویسی داشته و در نویسنده آرامش و راحتی ایجاد کند و از طرفی باید به میزان خروج جوهر از آن نیز توجه کنید. برخی از خودکار ها و روان نویس ها پر رنگ و با خروجی جوهر زیاد هستند و باید در نظر بگیرید که آیا این خودکار ها مناسب نوشتن برای شما هست یا خیر. همچنین این خودکار ها در صورت بیش از حد گرم شدن بیشتر از خودکار های معمولی احتمال پس دادن جوهر را دارند.

انتخاب مدادتراش مناسب

برخی از مداد تراش های موجود در بازار مدل دارای مخزن هستند، یعنی پس از تراشیدن مداد کودک شما مجبور نیست آن را بلافاصله به سطل زباله بریزد و می تواند در همان جای خود بدون کثیف کاری مداد خود را بتراشد و بعدا زائدات حاصل از تراشیده شدن مداد را که در مخزن خود تراش جمع شده اند در سطل زباله بریزد.

مداد تراش های رو میزی چندان گزینه مناسبی برای مداد تراش مدرسه نیستند؛ زیرا هم حمل آن سخت است و هم تا حدودی خطرناک است. اینگونه از تراش ها بیشتر برای استفاده در میز کار و یا محل کار است که نیاز به جابه جایی زیادی ندارد و جای آن ثابت است.

مداد شمعی

وقتی که مداد شمعی تهیه می کنید حتما نوشته های روی بسته بندی آن را بخوانید. دقت کنید مداد شمعی ها یک پوشش محافظ در اطراف مداد برای گرفتن آن در دست داشته باشد. به کودکان خود نیز یاد دهید که در حین استفاده از آن ها به چشمان خود دست نزد. چرا که اکثر این محصولات آلرژی زا هستند.

ماژیک

در خرید ماژیک همان نکاتی که در خرید مداد شمعی وجود دارد مورد توجه است و خواندن توضیحات محصول نیز فراموش نشود. در صورتی که روی آن عبارت غیرسمی یا Not Poisoning را مشاهده کردید، در خرید آن شک نکنید.

در خرید ماژیک به ضخامت و نوع نوک آن دقت نمایید (برای مثال سرتخت، سرگِرد و نوک تیز). کلفتی بدنه، میزان جوهردهی استاندارد، قابل شارژ بودن جوهر نیز از نکات مهم در انتخاب ماژیک است. در خرید ماژیک به رنگ ،دوام جوهر ماژیک و پاک شدن آسان آن دقت کنید.

برخی از ماژیک ها مخصوص وایت برد نبوده و پاک نمی شوند. همچنین ماژیک های وایت برد نیز به دو صورت پاک می شوند. برخی به راحتی با پاک کن و با دستمال خشک (یا دستمال کاغذی) و تخته پاک‌کن‌های معمولی پاک می‌شود و برخی دیگر نیاز به دستمال نم دار برای پاک شدن نیاز دارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان