پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

اجازه دهید صادق باشیم؛ اگر به مکالمه زبان انگلیسی مسلط نباشید، نمی‌توانید ادعا کنید که به زبان انگلیسی مسلط هستید. اگر نتوانید به زبان انگلیسی ارتباط مؤثر برقرار کنید، حتی اگر گرامر انگلیسی را حفظ کرده باشید، باز هم اهمیتی ندارد. صحبت‌کردن به زبان انگلیسی برای برخی افراد می‌تواند کمی ترسناک و چالش‌برانگیز باشد. بااین‌حال، بسیاری از زبان‌آموزان در تلاش برای یافتن راه‌ها و فرصت‌هایی برای آموزش مکالمه زبان انگلیسی هستند. در اینجا 5 راهکار مناسب برای تمرین مکالمه انگلیسی ساده ارائه می‌کنیم.

1.با خودتان صحبت کنید

برای تمرین مکالمه انگلیسی اول‌ازهمه باید به صحبت‌کردن با خودتان عادت کنید. مطمئناً این کار شما را دیوانه نمی‌کند! بلکه با امتحان کردن کلمات و عبارات جدید انگلیسی، احساس راحتی بیشتری برای به‌کاربردن آن‌ها در مکالمه با شخصی دیگر خواهید داشت. وقتی در خانه خود تنها هستید، درباره کاری که انجام می‌دهید با صدای بلند به انگلیسی صحبت کنید. مثلاً غذایی را که می‌پزید توصیف کنید یا یک مصاحبه خیالی با خودتان به زبان انگلیسی انجام دهید. این کار یک آموزش رایگان مکالمه انگلیسی ساده است که در پیشرفت شما نقش زیادی دارد.

از گوشی هوشمند برای ضبط صدای خود در حال صحبت‌کردن به زبان انگلیسی استفاده کنید. سپس به آن‌ گوش فرا دهید تا بتوانید مکالمه خود را با انگلیسی‌زبانان مقایسه کنید. به صداها و کلماتی که با آن‌ها مشکل دارید، توجه داشته باشید و در رفع آن‌ها بکوشید.

2.به یک نرم افزار مکالمه انگلیسی بپیوندید

از دیگر راه‌های منحصربه‌فرد و مفید برای تمرین مکالمه انگلیسی، پیوستن به یک برنامه تبادل زبان یا نرم افزار مکالمه انگلیسی است. این برنامه‌ها کاربران زبان‌آموز را با سخنرانان بومی زبان انگلیسی آشنا می‌کنند. شما از طریق پیوستن به چنین برنامه‌هایی، فرصت چت و مکالمه انگلیسی را خواهید داشت. آموزش مکالمه زبان انگلیسی در این برنامه‌ها بسیار آسان‌تر و کاربردی‌تر خواهد بود.

14

3.مکالمات انگلیسی را تقلید کنید

برخی از برنامه‌های تلویزیونی یا فیلم‌های زبان انگلیسی که از تماشای آن‌ها لذت می‌برید را پیدا کنید. پس از تماشا، نحوه صحبت‌کردن شخصیت‌ها به زبان انگلیسی را تقلید کنید. همان‌طور که خواهید آموخت، لحن بر معنای مکالمه انگلیسی نیز تأثیر می‌گذارد. باتوجه‌به لحن و زبان بدن شخصیت، درک بهتری از نحوه برقراری ارتباط در زندگی واقعی خواهید داشت.

دیدن فیلم‌ها و برنامه‌های انگلیسی به‌نوعی آموزش رایگان مکالمه محسوب می‌شود که بر توانایی شما تأثیر می‌گذارد. در صورت امکان، از زیرنویس انگلیسی هم استفاده کنید. می‌توانید از زیرنویس‌ها برای تمرین خواندن با صدای بلند نیز استفاده کنید. یک فیلم زبان‌اصلی می‌تواند برای شما یک آموزش مکالمه زبان انگلیسی به شمار رود.

4.به زبان انگلیسی گزارش کنید

نگران نباشید، طرف‌داران ورزش و فوتبال را فراموش نکرده‌ایم! کسانی که به‌جای فیلم به ورزش علاقه دارند، می‌توانند از زبان انگلیسی برای تفسیر و گزارش بازی‌های ورزشی استفاده کنند. شما می‌توانید به گزارشگران ورزشی انگلیسی گوش دهید و سپس از آن‌ها تقلید کنید. شما باید بتوانید احساسات و هیجانات خود را در قالب عبارات انگلیسی بروز دهید. در واقع آموزش زبان انگلیسی فقط با تمرین و تکرار میسر است و هیچ جادویی در کار نیست.

5.به زبان انگلیسی بخوانید

به دنبال خوانندگان و گروه‌هایی باشید که به زبان انگلیسی می‌خوانند و شما از گوش‌دادن به آن‌ها لذت می‌برید. سپس سعی کنید اشعار آن‌ها را در اینترنت پیدا کنید و همان‌طور که با آهنگ‌ها آشنا می‌شوید، آن‌ها را با صدای بلند بخوانید. آواز خواندن یک راه عالی برای ایجاد دایره لغات و یادگیری نحوه تلفظ کلمات محسوب می‌شود. درعین‌حال سرگرمی هم هست و شما را خسته نخواهد کرد.

شما می‌توانید از دستیار مجازی گوشی‌های هوشمند مثل سیری، گوگل یا بیگسبی هم استفاده کنید. دستیار مجازی نه تنها به زبان انگلیسی صحبت می‌کند، بلکه برای دریافت پاسخ نیز باید انگلیسی بشنود. زمزمه کردن آهنگ‌های انگلیسی و صحبت با دستیار صوتی از راه‌های عالی برای آموزش مکالمه زبان انگلیسی محسوب می‌شوند.

جمع‌بندی

هیچ‌کس در ظرف مدت کوتاهی نمی‌تواند به مکالمه انگلیسی مسلط شود، اما مطمئناً می‌تواند مهارت‌های خود را افزایش دهد. پیشرفت‌های کوچک به‌مرورزمان می‌توانند در کنار همدیگر به یک پیشرفت بزرگ تبدیل شوند. تنها چیزی که به آن نیاز دارید، پشتکار و تمرین است تا به هدف خود دست پیدا کنید. آموزش مکالمه زبان انگلیسی می‌تواند راه‌های بسیار بزرگی را پیش روی شما قرار دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان